-86 2104 1500s "Nadia"

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
-jermu-

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja -jermu- »

Joo toi tojotan 4a-fe moottori oli yksi vaihtoehto jo. Tarkoitus olis saada paljo kierroksia ja ahtoa. Teho laput on kuitenkii hankittava ku ahdin tulee oli moottori mikä hyvänsä.
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Tuli tuossa tosiaan otettua kone pois keulilta lauantaina ja vaihdettua tiivisteet, kytkin, työsylinteri kytkimelle ja kevennetty vauhtipyörä ja tosiaan tehty öljynpaluu ahtimelle. Ja eilen illalla / yöllä tuli laitettua kasaan :D
Muutos koneen luonteessa on ruiskulla ja kevyellä vauhtipyörällä melko hämmästyttävä mitä vertaa alkuperäiseen... :D
Vielä kun välijäähdytin saapuis niin vois suunnitella laittavansa ahtimen paikallens.

Mitä toisen valmistajan koneeseen tulee, on kriteereinä 16v ja alle 90 hevosta jotta siitä saa uskottavan ruuttaturbon sadalla hevosella katsurille :lol: tiedä sitten vielä notta mikä... Monta varteenotettavaa vaihtoehtoa on autowikin tietojen pohjaltakin löytynyt ja vielä kun sellaisen suomesta onnistuisi hankkimaan...
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Nonnih nyt sit lähti toisen valmistajan moottori kohti kotkaa...
Koneena on Mazdan 1.5 16v nelipisteruutta jota aletaan soveltamaan paikallensa.
Mitä nykykuosiin tulee niin kilsoja on kerätty ja työmatkaa ajettu. Varsin kivasti pelaa, mitä nyt tyhjäkäynti meinaa olla kylmänä hukassa.
Kulutukset pyörinyt 10-12litraa sadalla riippuen kuun asennosta ja nousuveden korkeudesta... Ajotyyli on "ei niin taloudellinen".
Kahtellaan mitä keksitään ja koska keksitään... Välijäähdytintä ei oo vieläkään näkyny eikä kuulunu ja osat on edelleen lattialla...
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja START »

sullahan menee yhtä paljon bensaa kun mulla :shock: olikos siinä muutakun ruisku ja v-pyörä laittetuna?
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Mjoo kyllä se ihan täysin vakio on noin niinkun muuten...
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Mjahas taas on Nadia astunu uuteen aikaan.

Vanha 1500 moottori alko tulemaan tiensä päähän ja mazdan moottori sai uusia suunnitelmia kun pihaan eksy myös nappisilmä joka saa seuraavaksi purkua, hiekkapuhallusta ja maalia joten elintenluovuttajaksi tuli 1700i ruiskukombi josta saatiin moottori Nadiaan edelleen megasquirtillä ohjattuna.
Välijäähdytin tuli ja ahtimen laipatkin on työstöä vajaat joten ehkä vielä sen ahtimenkin paikalleen saa... Huomenna olis sit tarkotus taas ottaa ensisavut uudella kokoonpanolla ja todeta kuin kiva se lada oikeasti on ajaa.
Avatar
Hannnu
Viestit: 187
Liittynyt: 1.12.2008 1:34
Paikkakunta: Janakkala/Turenki

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Hannnu »

Komea kompi, Oispa itelläkin sen verta vanhempi että voisi kutitella enemmän :(
Lada 2104 1700i 96`
Kalleriaan->http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/in ... ?cat=10722

VW Passat 2.5 V6 TDI 4Motion 01'
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

No savut jäi vähälle kun suuttimien ohjaus temppuilee... Isokasa johtojumppaa ja jos kadonnut virta taas tänään löytyis.
Kone sentään kävi ja kaik kuulosti olevan ok...
Näillä taas tänään eteenpäin.
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Taas on vaparina ajeltu puol vuotta ja yks kansiremppaki tehty täs ohimennen. Velipoika kätevänä tekas uuden imusarjan siinä samalla ja suuttimetki vaihtu isompiin.
Kesäloma alko ja että tuota tekemisen puutetta ei pääs tulemaa ni alko ahdin suunnistaa pellin alle.
Vielä on ahtoputkien, downpipen ja loppu pakoputken tekoa ja akulle pitää löytää uus paikka paksista, kunnon kiinnikkeet vielä syylärille ja öljylinjat.Niin tosiaan ja sähköjä muutenkin vedellä hieman paremmista paikoista. Noin niinkun ainakin.
Ja toki ehjää vaihteistoa tartteis ja lukkoperääki... Mutta sitte joskus.

Kuva

Kuva
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Jepajee. Aikaa kuluu ja auto ei etene...
Nyt vihdoin tuli pakkorako rakentaa auto kuntoo ja ensitestit ahdettuna takana... 50km ajoa ja kaks litraa öljyä.
Oon sitten ostanu jaskana olevan ahtimen "ehjänä". Ei muutakun etsimään uutta ehjää samanlaista kun tuo leimausaika on tulossa eteen ja tarkotus on saada muutoskatsastus samaan syssyyn vuosikatsastuksen kanssa.
Mega pelaa kivasti ja sinneppäin säätöjä sai jo pienille ahdoille, mutta tosiaan ladasta tuli öljyruutta heti tokalla ahtoalueelle menolla.
Tasan ei aina mee nallekarkit.
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Niinsanotusti potkii potkii ensialkuun tuo ahtimella ajaminen... Uusi ahdin tuli ja paikalleensakkin se löysi tiensä... Ensiajot ja kas käy kolmella alle 3k kierroksen, uudet tulpat ja taas pelaa... Hetken... Uudet johdot ja tulpat ja johan pelaa kunhan hakkasi päätä seinään monta iltaa...

Penkkiin oltiin menossa ja matkalla kuulu paukaus ja alkoi käymään kahdella. Se siitä penkityksestä. Pari päivää sähköosia vaihdellessa ja keinojen loppuessa tuli sitten mieleen ajaa megaan koodi uusiksi ja kas pelaa taas kuin uus. Nyt on n.100km takana siirtokilvillä ja ahtoalueen säätöjä hakiessa ja avot että kivalta tuntuu jopa 0,6bar ahdoilla kun syötöt on kohdillaan. Uusi tarvikemallinen venäjäntuonti nivan asetelma ja levy vaan tuntuu olevan aika kintailla jo luistamisen kanssa, eli tarttee alkaa etsimään ajan kanssa sintterimallista jousitettua tilalle. Toki pitää vielä varmistella että säädöt on kohdillaan tuon kytkimen kanssa ettei vaan vahingossakaan jää kantamaan.

Jos sitä sitten ensiviikolla pääsis taas penkkiin ja leimaamaan Nadiaa.
Tikkeri

Re: -86 2104 1500s "Nadia"

Viesti Kirjoittaja Tikkeri »

Tänään tuli penkissä käytyä ja konttorilla hakemassa muutokset otteeseen. Reissu meni onneksi ihan perus ok, eli takajarruletkunpätkä hapertunu eli vaihtoon mutta muuten kommelluksitta. Onneksi paikallisesta löytyi uusi ja vaihtokin kesti kaikki 20min ilmauksineen.

NYT vihdoin on täysin laillinen turbolada siis itsellänikin. Enää puuttuu vaan pirunmoinen säätöjen haku. Hyvin tuntuu pelaavan pienillä ahdoilla ja tehoakin sopivat 90 hepoa ja väätöä muikeat 170Nm.

Tästä on hyvä jatkaa ehostusta ja jatkojalostusta.
Vastaa Viestiin