Sivu 3/3

Re: tehoraja?

Lähetetty: 27.12.2009 23:37
Kirjoittaja Mara
-Oll1- kirjoitti:Mutta mites kun satuin tälläiselle vanhalle viestiketjulle http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 6&start=30 niin siinä nimimerkillä Tuomas selittää asiallisesti että on laillista virittää kiinni olevaa moottoria 7Kg/Kw asti (tietenkin päästöjen puitteissa), asia jäi vaivaamaan..

Eikös toi nyt ole melkoisen yksiselitteistä tekstiä tossa linkissä?

Vaparimoottoria, joka on ilman kepulikonsteja keulalla, voi virittää teho-painosuhteen rajalle asti.
Jälkiahdettua, tai muuten tehomittauksen kautta muutoskatsastettua ei.

Vähäpäästöiset nyt pitäisi muutenkin kieltää laissa.. :lol:

E. Vtun sivunvaihot.

Re: tehoraja?

Lähetetty: 28.12.2009 10:01
Kirjoittaja START
jep. ongelma on siinä että se vaihettava kone pitää olla alle 100 heppanen, sitä sitten voidaan kyllä virittää vapaastihengittävänä sinne 182 heppaan asti.

Re: tehoraja?

Lähetetty: 13.1.2010 21:05
Kirjoittaja ksi
itellä heräs tällanen ajatus että.. koska vfts on luokiteltu kilpa-auto niin sitähän pitäs olla tehtynä myös ns.siviili-autoksi ja meiän konttorilla on sanottu et vertailu moottorina toimii painavin,tehokkain ja kuutio-tilavuudeltaan suurin moottori.. eli mitenhän toimis toyotan 4a-ge keulille.. 1600cc/124hp vakiona ja potentiaalia löytyy.. eli mikä on nyt se tehokkain,entä painavin,entä suurin kuutioiltaan? ainakin toyota starletin kans sai joka osuuteen käyttää sitä suurinta ja 1600cc keulille ilman muita muutoksia :D :D :D

Re: tehoraja?

Lähetetty: 13.1.2010 21:29
Kirjoittaja START
se on se 1700i
eli 84?heppaa vakiona + 20% = 100,8heppaa
joten tehot menee yli. paino ja kuutiot ei varmaankaan olis mikään ongelma.

Re: tehoraja?

Lähetetty: 14.1.2010 19:13
Kirjoittaja jimi
ksi kirjoitti:itellä heräs tällanen ajatus että.. koska vfts on luokiteltu kilpa-auto niin sitähän pitäs olla tehtynä myös ns.siviili-autoksi...

VFTS on luokiteltu B-ryhmään ja siihen on vaadittu vain 200 kappaleen valmistusmäärä ja ne yksilöt eivät ole tulleet miltään valmistuslinjalta vaan ovat yksittäiskappaleina valmistettu ja siten se ei ole ns. yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettu malli.

Ja B-ryhmän lisäluokitukseen (siis niin sanottuun evoluutioversioon) vaadittiin vain 20 identtisen yksilön tekeminen.

Re: tehoraja?

Lähetetty: 14.1.2010 20:07
Kirjoittaja START
ja ei kai siinä vfts:sä ole mitään sellaista mikä vaatis sen erillisen 200 valmistus määrän, sehän pohjautuu perus kanttilamppuun, eikä varsinaisesti ole mikään eri malli (vai oonko ihan hakoteillä?)
vertaa vaikka sport quatroon, se oli parikytä senttiä lyhempi kun perus quatro joten jouduttiin tekeen 200erä siviili painoksia (joka siis on siviilipainos eikä mikään kilpuri)

Re: tehoraja?

Lähetetty: 14.1.2010 22:50
Kirjoittaja jimi
START kirjoitti:...sport quatroon, se oli parikytä senttiä lyhempi kun perus quatro joten jouduttiin tekeen 200erä siviili painoksia (joka siis on siviilipainos eikä mikään kilpuri)
Tuosta pätkä-quattrosta on oikein AKE:sta kysytty, jos tavallisen lyhentäis ja muutenkin rakentais vastaamaan pätkää, niin vastaus oli, ettei pätkä ole ns.sarjavalmisteinen ja lyhennys yms. vaatii poikkeusluvan.

Re: tehoraja?

Lähetetty: 15.1.2010 12:37
Kirjoittaja START
on se pätkäkin sarja valmisteinen, mutta jos siinä onkin jotain muutakin eroa kun pituus. nää on vähän hankalia juttuja kaikki tulkitsee ne erilailla

Re: tehoraja?

Lähetetty: 19.2.2010 16:40
Kirjoittaja -Oll1-
Tuolla jotain juttua ainakin Ladasta ja wankelista. Tsekkiläinen sivu ja googlen kääntäjä suoltaa hyvin jännää tekstiä :lol:

Tsekki ei ihan suju, mutta taitaa liittyä wankel-aiheeseen.

http://translate.google.fi/translate?hl ... i:official


Edit: unohtu ekana tietysti se olennaisin eli linkki :lol: