Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
1500i
Viestit: 2149
Liittynyt: 1.5.2008 19:12
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja 1500i »

No joo aika erikoisen näkösiä :roll: Kaikki on kyllä niin viistettyjä, että joku tolkku tuohonkin liippaamiseen. Sopiikohan tuonne varkkuunkaan enää istumaan ja jos sopiikin niin pitää varmaan kumartua, että näkee ulos :lol:
Avensis stw
Ex.21093 -00
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kun puhutaan ruotsalaisista autoista voi noi tulppaanipuimurit eli ainakin 300 ja 400 sarjat jättää pois laskuista ja taitaa olla Hollannista kotoisin moni muukin malli. Eikös nämä ole aina vähän tahrinut Volvon mainetta, eikös paras 300-sarjanen ollut Vovon omalla koneella (360 B19-koneella) ne pikkukoneet oli Renaultin ja oma mielikuva ranskalaisista ja ruotsalaisista autoista on juuri päinvastainen toisiinsa nähden.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2706
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

300-sarjassa 1,4 ja 1,7 oli Rellun koneita ja isommat B19 ja B200 oli Volvon omia koneita.

Mutta omia kokemuksia Volvoista. Eka autoni oli 340:nen ja sillä ajettiin meidän perheessä n. 10 vuotta joista minä 5 vuotta. Koneen siihen kerran vaihdoin ja romutettiin ruostevaurioiden takia. Sillä ei koneen vaihtoa lukuunottamatta juuri muuta tehty kuin tankattiin ja öljyjä vaihdettiin.

Nykyinen 740 B230F ja automaatti -91. Kilometrejä mittarissa lähes 600 tkm, ja kone avaamatta. Ensimmäinen laatikko kesti "vain" 575 tkm. Kori on kestänyt ajan hammasta varsin hyvin, kiitos sinkityksen. Tänä keväänä piti helmat hitsauttaa, mutta muuten kori hämmästyttävässä kunnossa. Sisustassa käytönjäljen toki näkyy, mutta on silti hämmästyttävän hyvässä kunnossa, istuimet edelleen ryhdikkäät ja mukavat istua. Auto on ollut ensimmäisessä elämässään taksi ja huoltokirjassa on väli 485 tkm-555 tkm, eli kun minulle. Tosin näki että tuollakin välillä oli autosta huolta pidetty, mikä varmasti kertoo miksi auto on edelleen noin hyvässä kunnossa. Bensaa kuluu nurkkapyörityksessä n. 15 l/100 km, mutta maantiellä päästään jo alle kympin kulutuksiin. Erittäin mukava ajaa, niin kaupungissa kuin maantiellä. Kääntyy lähes kolikon päällä ja maantiellä menee kuin juna. Eniten tuossa kiehtoo erittäin iso takapaksi, koiranhäkin lisäksi sinne mahtuu heittämällä viikonlopun reissukamat ja takapenkki vielä käyttämättä. Tällä olisi tarkoitus ajaa niin kauan kuin on järkevää eli kunnes korjauskustannukset nousevat järjettömiksi. Saas nähä ajaako tuolla koneella miljoonan avaamatta...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
OA5599
Viestit: 343
Liittynyt: 7.3.2008 21:14
Paikkakunta: Turku

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja OA5599 »

All details believed to be true but not guaranteed!
Objects in the mirror are closer than they appear.
Avatar
Lada Scandinavia
Viestit: 1655
Liittynyt: 12.7.2005 18:17
Paikkakunta: Turun tienoo

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Lada Scandinavia »

Tuli eilen ihan huvikseen ostettua Volvo.
Aito Ruottalainen on ja mallia 240 GL -87.
Mittarissa vasta 295tkm. Varusteita on, ohjaus tehostaa ja 5 vaihdetta, sekä istuinlämmittimet.
En ole vielä yhtään ajanut, kun on liikenteestä poistettuna. Eikös Volvo keksinyt nämä turvapuskurit ekaksi.?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Liittyy ruotsalaisiin autoihin. Areenassa juttu Volvo-Markkasesta
http://areena.yle.fi/video/972768
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Että, notta ruottalaasetko turvallisia ?
Toki pääsääntöisesti (aikalaisiinsa verraten), mutta. Tukholmassa mulla oli kolmisen kuukautta mielestäni turvaton Saab. Kuka arvaa mikä modeli ? 10 pojon vinkki: Oli se niin nätti, että !

Mikä siten on Oikea Volvo ? Olin kotimaassa Volvolla töissä, kun tulivat kuuskuutoset. Vanhat asentajat kauhistelivat moisia häristimiä. Toisaalta sillä pystyi kaupunkioloissa närhin jälet näyttämään keskimääräiselle minivaguebemaristille, kiitos lähinnä tehonsiirtojärjestelmän. Eikä sitä 343:akaan oikein voinut Volvona pitää.

Kolmas autoni oli Volvo Duett. Aito, ei mikään suomikorinen. Se oli Volvo. (ja kuskikin mies isolla Veellä, väitti isoveli)
Yksi muistelus Ruetista. Alavesiletku pasahti, pakkasta 35 raatia, kotia 25 kilsaa, ja tietysti vähissä vaatteissa. Broidi lupas kaupungissa (töissä) käydessään oikasuttaa kannen, niin että antaa palaa vaan, niin kauan kun kulkee. Jos joku mulla tämmöistä kertois, en tiedä uskoisinko, mutta edes kansipahvi ei palanut. Samainen veljeni poltti Isabellansa kansitiivisteen parin kilsan keittelyllä. Volvon B16-18-20 moottoria on tituleerattu kestävimmäksi Detroitin ulkopuolella valmistetuksi voimanlähteeksi. (huomaa aikamuoto) Tuo moottorimallin kanssa kikkailu on miina Volvofaneille - eikös jo B14. . . Pääsispä taas kysymään, miten voi ajaa autolla, jonka nimi sen kotimaassa lausutaan: Vulva ?

Ruåtsissa valmistettu auto: Kalmar Trojven

Vimppa heitto. Mitä kaikkea voi tarkoittaa auton mallimerkinnässä S ?
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Eihän nättiä Saappia ole kuin Sonett.
Ässiä ovat ainakin Sport, Special ,Super ja Sedan
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Pavlovitsilta Sonetti nappiin. Vaan ässistä vielä. Minkä merkkisessä autossa sedan merkitään S:llä? Tällä kysymyksellä en jujuta. Sellainen (vai sellaisia ?) on, mutta en muista mikä.
Kahta ässää vielä kaipaisin,toinen Nazilandiasta, toinen rakkaasta naapuristamme, Håmålulusta.
Nykyään voi Pohjois-Suomessakin volvoilla. Kymmenkunta vuotta takaperin saattoi leimautua kuuluvaksi erääseen genitaaliteologiseen kuppikuntaan.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Eikös näiden uudempien Volvojen ässät tarkoita Sedania. Noita puuttuvia ässiä pitää mietiskellä. Ensimmäinen Kuplavolkkarini oli karvalakkimalli nimeltään Standard, mutta en sitä ässäksi nähnyt lyhennetyn.
Voisiko se Saksan ässä olla Sonderklasse?
Aika kaukaa haettu on se, että Pyhimysvolvon mallinimen muuttuminen P 1800:sta 1800 S:ksi olisi tullut sanasta Saint.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
wileeni
Viestit: 534
Liittynyt: 3.1.2008 17:25

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja wileeni »

Jesus, Pavlovits !
On sulla tietoa. Toivottavasti olet myös yhtä vaatimaton kuin minä.
Saksan ässä just kohilleen, ja toinenkin niin liki, että jos kyseessä ois ammunta, niin Pohojanmaalla, pohojalaisen suorittamana se ois epäilemättä kymppi.
Svedut joutuivat ottamaan "Pyhimys"Volvon valmistuksen pois Jenseniltä. (eräältä hevosnaamaisten ihmisten asuttamalta saarelta, siinä kun Atlanttia lähetään mannereuroopasta Jokseenkin Islantia kohti). Nämä kun tekivät työnsä (ylvääseen brittiläiseen tapaan) niin hutiloiden, ettei Laatuauton maine moista kestänyt. Ellen oikein väärin muista, jouduttiin Volvon jonkun mallin (oisko ollut Popeda ?) valmistus Jöötteporin plaanilla lopettamaan tän takia ennen aikojaan. I alla fall, tökättiin bilikaan merkki, jonka tuli kertoa, että asia on taas oikeissa käsissä. S tarkoitti: Sweden. Herra nähköön, mikä itsetunto ! Joku finnjävel esitti, että jos se tarkoittaakin Suomi, onhan meitä täällä tehtaalla. . . Joo, jasså, men då borde det vara SF, Sovjet Finland. No niin, sitten taas kesäjuhlissa. . .
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Aika löysästi asiaan liittyen, kuka tietää, mistä nimi Amazon tulee?
Tänään törmäsin minulle tuntemattomaan selitykseen.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Pyhimyksestä puheen ollen, viikonloppuna ilmestyi yhdelle isännälle sellainen pihaan. On komia. Museokilvissä ja sivulasissa joku ruotsalainen Volvo kerhon tarra. Jumaleissön että ovat tehneet komeita autoja aikoinaan.

Tuosta Amazon nimityksestä luin jutun joskus aikoinaan Tuulilasista. En vain jaksa alkaa etsiä sitä lehteä missä kyseinen artikkeli on. Joten Pavlovits kerro pois tai jää häiritsemään tuokin tieto. Pääsee sitten knoppitiedolla kehumaan viikonloppuna aamuparlamentin kokouksessa.
Avatar
Jaska HKI
Viestit: 6714
Liittynyt: 25.9.2003 17:51
Paikkakunta: Eteläsuomen Eldorado

Re: Kokemuksia Ruotsalaisista autoista.

Viesti Kirjoittaja Jaska HKI »

Meillä on toissä eräällä työntekijällä 240 Volvo.Vuosi sitten kun hän alkoi tehdä takajarrupaineensäätimen remonttia niin siinä meni myös 10 metriä jarruputkea uusiksi,samoin tankki,peräkontti ja koko auton alakerran maalaus.Tänävuonna oli öljyt tulleet nokka-akselin stefasta nokkahihnaan ja meni kansi uusiksi.Käyntiin ei lähde pakkasesta kuin roikanpäästä,Volvollakaan eivät löytäneet vikaa.Ruoste tunkee taas läpi.Miksi rakastua romuihin???
Vastaa Viestiin