Mieluummin kuuntelen ihan normaalinopeudella... Ei tarvitse soitinta ostaa kun 1970:stä jää tuo Sonyn soitin, turhaan se tuolla tallissa talvella tyhjänpanttinakaan olisi.THI-900 kirjoitti:Alkaa soittaan SD:ltä niin tautisen nopeesti...
Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Alueen säännöt
Otsikointi vapaamuotoinen.
Otsikointi vapaamuotoinen.
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Vaihdoin tuon Denverin tilalle Sonyn soittimen. Yritin viilailla aukkoa sopivaksi asennuskehikon kanssa asennettavaksi mutta eipäs se suuaukosta ahdistanutkaan vaan koko kolo on liian tiukka leveyssuunnassa. Piti sitten laittaa soitin ilman sitä kehikkoa paikoilleen mutta hyvin se toimii noinkin. Äänikin tuntuu tuossa soittimessa olevan parempi, tuon Denverin kanssa oli vähän ohuenlainen soundi, luulin johtuvan kaiuttimista. Haluaako joku ostaa tuon Denverin? Lähtee halvalla, melkein saa ostaja määritellä sille hinnan! En lähetä mihinkään mutta kulkee mukana esim. Etelän Lämpöön. Siinä on Bluetoothikin.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Mä voin ostaa sen takasin, toimitus silloin kun tuot OY:n säilytykseen, ja hinta vaikka yhden kuukauden ilmaisen säilytysAI kirjoitti: Haluaako joku ostaa tuon Denverin? Lähtee halvalla, melkein saa ostaja määritellä sille hinnan! En lähetä mihinkään mutta kulkee mukana esim. Etelän Lämpöön. Siinä on Bluetoothikin.

* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Denver myyty Vanja-enolle.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Vaihtelin tuon seisontavalolampun, helppo homma kun ei tarvinnut puolta autoa moisen takia purkaa. Lamppukin oli samanlainen kuin Ladassa eli löytyi kotoa. Tässä on kätevä summeri joka pärähtää soimaan jos etuoven aukaisee sammuksissa jos valot tai vaikka vain seisontavalot on päällä. Mutta sitä en ymmärrä miksi äänen pitää olla noin saakelin kova että meinaa sydän pysähtyä! Oppiipahan muistamaan valot sammuttamaan ennen oven avaamista! Kun sain umpion takalevyn paikoilleen huomasin että korkeudensäädön letku oli irti paikoiltaan jonkin metallitangon kera. En alkanut tutkimaan miten se takaisin tungetaan vaan katkaisin kylmästi valoille tulevan alipaineletkun ja tulppasin sen, onpahan nyt yksi vuotokohta vähemmän. Vaikka tuskin tuo sammumisen vaikeuteen syynä oli kun se alkoi kun takaniskatuet nosti ylös, näkee sitten päivemmällä kun reissuun lähden. Vaaditaankos tuon systeemin toimimista katsastuksessa näin vanhassa autossa? Eihän sitä tarvitse olla kuin uudemmissa mutta jos se on asennettu niin pitääköhän silloin toimia? Onneksi seuraava katsastus on vasta ensi vuoden syyskuun loppuun mennessä.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Nyt se ei sammu avaimesta ollenkaan. Kuusi kertaa reissussa joutui sammuttamaan ja joka kerta pellin alta. Eli tulppa mitä ilmeisemmin vuotaa. Helkutti näitä saksalaisten romuja...
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Ei muuten vuotanut sieltä korkeudensäätömekanismilta ennen. Se letku oli irti siksi, kun aikoinaan umpiota vaihtaessa meni se liitin poikki mihin se korkeudenssäätömekanismin alipaineletku tulee umpiossa kiinni. Ja oli sitten jo siis valmiiksi tiukasti tulpattu (sillä metallitangolla)
ja piti olla vielä teipattukin että tulppa pysyy kiinni kiinni. Oireili tuon sammumisen kanssa samaan tapaan vielä vanhalla umpiolla kun korkeudensäätömekanismi toimi. Olisit kysynyt ennenkuin menit sinne räpläämään
Noin vanhassa autossa ei tarvitse korkeudensäätömekanismin toimia. Se on leimattu tuolla "tulpalla" varustettuna.
Ota vielä takapenkin istuinosa pois, ja tsekkaa että sinne keskuslukon ohjainhässäkkään tulevat kaikki alipineletkut ovat kunnolla kiinni, eikä halkeilleet liitospäästään. Luin just Mersupalstalta, että yhdellä kaverilla oli tässä ollut vikaa, jota ei meinannut huomata kun letkun NÄYTTIVÄT olevan hyvin kiinni ja NÄYTTIVÄT metrin päästä katsottuna ehjiltä.



Noin vanhassa autossa ei tarvitse korkeudensäätömekanismin toimia. Se on leimattu tuolla "tulpalla" varustettuna.
Ota vielä takapenkin istuinosa pois, ja tsekkaa että sinne keskuslukon ohjainhässäkkään tulevat kaikki alipineletkut ovat kunnolla kiinni, eikä halkeilleet liitospäästään. Luin just Mersupalstalta, että yhdellä kaverilla oli tässä ollut vikaa, jota ei meinannut huomata kun letkun NÄYTTIVÄT olevan hyvin kiinni ja NÄYTTIVÄT metrin päästä katsottuna ehjiltä.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
No mutta, venäläisten romut ei meinaa sulla käynnistyä ja saksalaiset ei sammu avaimesta.AI kirjoitti: Helkutti näitä saksalaisten romuja...




* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Nonnis kirjoitti:Miksi et sammuta vaihteella?
Automaatti
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
No niinpä näköjään onkin.Warreossi kirjoitti:Nonnis kirjoitti:Miksi et sammuta vaihteella?
Automaatti
Reippaina käymme rekkain alle 

Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Onnistuu se automaatillakin - kun osaaWarreossi kirjoitti:Nonnis kirjoitti:Miksi et sammuta vaihteella?
Automaatti

Keppi P- tai N-asentoon, kaasuttamalla iso kierrosluku, jalka pois kaasulta jarrulle, keppi R:lle tai D:lle. A vot.
Tämä onnistui ainakin tuossa tämän topicin yksilössä silloin kun oli itsellä omistuksessa.
* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
- AI
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 3662
- Liittynyt: 23.9.2003 8:55
- Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
- Viesti:
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Nyt sammuu avaimesta. Kävin Lahdessa MBA-huollossa ja 15 minuutin työn jälkeen toimi. Oli joku venttiilli siellä sammutuslaitteen luona tukossa, missään ei mitään alipainevuotoa ole. Kyllä tuntuu kummalliselta kun sammuu välittömästi kun avaimesta vastapäivään kääntää! Vielä kun auto pysyisi paikoillaan kun vaihde päällä sammuttaa, ei meinaa aina muistaa että outomaatti pitää siirtää P-asentoon...
Samalla tyyppi tarkasti etupään kun töminä ei poistunut noiden kallistuksenvakaimen kumien vaihdolla kokonaan. Iskunvaimentimien yläpään kumit varsinkin oikealla on perin heikossa kunnossa. Samalla löytyi vasemmalta väljä alapallonivel, vastakatsastetusta autosta! Osat maksavat noin 80 € ja työhön menee 1-2 tuntia aikaa. Ja nivel on original, ei italialainen tarvikeosa!
25 minuutista laskuttivat 25 euroa. Ei kamalan paha kun olin varannut kukkaron täyteen seteleitä kun aikaa varatessa arvioi aikaa menevän 0,5-4 tuntia. Harvoin näin päin arviot heittää.
Samalla tyyppi tarkasti etupään kun töminä ei poistunut noiden kallistuksenvakaimen kumien vaihdolla kokonaan. Iskunvaimentimien yläpään kumit varsinkin oikealla on perin heikossa kunnossa. Samalla löytyi vasemmalta väljä alapallonivel, vastakatsastetusta autosta! Osat maksavat noin 80 € ja työhön menee 1-2 tuntia aikaa. Ja nivel on original, ei italialainen tarvikeosa!
25 minuutista laskuttivat 25 euroa. Ei kamalan paha kun olin varannut kukkaron täyteen seteleitä kun aikaa varatessa arvioi aikaa menevän 0,5-4 tuntia. Harvoin näin päin arviot heittää.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Kannattaa katsoa missä vaihdattaa alapallon. MB-korjausammattilainen vaihtaa alapallonivelen juuri tuohon hommaan tehdyllä työkalulla puoleen tuntiin. Mikäli oikein käsitän, niin alapallon pitäis olla orggis. On se p*rkele kun ei kestä alapallotkaan sitten kuin 24 vuotta ja vain reilut 320 tkm




* ORIGINAL IS BEAUTIFUL *
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
"Natseilla oli järjestys. Junat kulki aikataulussa. Kahdeksalta asemalla. Oli natseilla juna. Aina tasalta siinä. Raiteilla kulki natsi." - Rauno Repomies -
Re: Kokemuksia vanhasta diiselmersusta
Vanja-eno kirjoitti:Kannattaa katsoa missä vaihdattaa alapallon. MB-korjausammattilainen vaihtaa alapallonivelen juuri tuohon hommaan tehdyllä työkalulla puoleen tuntiin. Mikäli oikein käsitän, niin alapallon pitäis olla orggis. On se p*rkele kun ei kestä alapallotkaan sitten kuin 24 vuotta ja vain reilut 320 tkm![]()
![]()
Joskus Mersu foorumilla oli kirjoittelua Vantaalla,vanhan Tuusulantien varrella olevasta Mersu osaajasta,joka vaihtaa tuon alapallon edullisesti ja nopeasti.Hommahan on aika mielenkiintoinen ilman tuota Vanjan mainitsemaa työkalua.
Mit sozialistischem Gruß!!!________________________________________________________________________________________
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98
Trabant 601 -66. Wartburg 353W Tourist -84 .VAZ 2101 -79. Simson SR 2E -63. Anhänger HP 500.Eurosamara-98