Sivu 3/3
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 15.11.2010 20:56
Kirjoittaja 'aatee'
Ehottomasti ralliruoria kehiin!!
Hommaa/tee tähän valkoiset käännetyt peltivanteet
Ja viittahan noi liekit siihenkin että menee pakillakin saathanallista haipakkaa

Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 15.11.2010 22:22
Kirjoittaja BFS
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 19.11.2010 14:56
Kirjoittaja BFS
Tänään tuli käytyä jo jotain uutta osaa motonetistä. Mukaan tarttui: remmi, jarrupalat (saa nähä tekeekö mitään), öljysuodatin sekä bensasuodatin ja pako-/ja imusarjan tiivisteet. Ei siis tullut kalliiksi! Ensviikolla jos muistaisi käydä teetättämässä ne laipat metallipuolella
Onko muuten samaran 1.1-1.5 koneissa imusarjan jako miten eri kuin takapotku ladojen koneiden? Uteliaisuuttani kiinnostaisi tietää, ei ole koskaan tullut kädessä pyöriteltyä samaran imusarjoja...
Motonetissä tuli pyöriteltyä 2" putken osia käsissä ja tutkittua vähän niiden laatuja. Ei ne nyt mitään priima taivutuksia ollut, joissakin kyllä parempia, mutta jotku osat voi suosiolla jättää hyllyyn! Viikonloppuna pitää piirrustella miten paljon mitäkin käyriä pitäisi hankkia pakoputkistoa varten. Kellään ehdotuksia mitkä olisi hyvät ja edulliset äänenvaimentimet? Simonsit on yleisesti ollut aika heikkoja, motonetissä näytti vielä olevan just niitä kaikkein halvimpia romuja.
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 19.11.2010 17:42
Kirjoittaja pvdriver
miksei tekisi paloilla mittään?
oisit kysyny näytille motonetistä samaran imusarjantiivistettä, ois ollu helppo verrata...

Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 19.11.2010 20:36
Kirjoittaja BFS
pvdriver kirjoitti:miksei tekisi paloilla mittään?
Aika paljon ovat puhuneet motonetin jarrupalojen huonosta laadusta. Onhan siellä tiesi varmasti montaa merkkiä ja laatua eri automerkkien välillä. Jos en väärin muista niin taisi nuo ihan italialaiset olla.
pvdriver kirjoitti:oisit kysyny näytille motonetistä samaran imusarjantiivistettä, ois ollu helppo verrata...

Olis ollut joo, mutta eipä tullut aamulla mieleen tuo...

Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 19.11.2010 22:28
Kirjoittaja Jokari
BFS kirjoitti:Aika paljon ovat puhuneet motonetin jarrupalojen huonosta laadusta.
Mie en ole vielä törmännyt Motonet-merkkisiin jarrupaloihin. Varmaan siksi kun Motonet ei niitä valmista.
Ei noilla takavedon ajo-ominaisuuksilla paljoa ulosmitata peruspalojen eroja. Mulla on kahden euron venäläiset jarrupalat ja niillä on Ahvenistoakin kierretty. Ei jäänyt jarruista kiinni.
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 19.11.2010 22:48
Kirjoittaja pvdriver
vaan ajatteles jos ne ratkasevat sataset ois kierrosajasta lähteny 10 euron tarvikepaloilla...

eli paskanko väliä noilla...
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 20.11.2010 0:37
Kirjoittaja BFS
No, voin ottaa kuvan joskus noista vanhoista tarvike jarrupaloista. Ei paljoa ajetut ole (alle vuoden) ja kerrassaan huippu laatua.
Anyway, taas tosi asaillinen keskustelun aihe. Saa nähä jääkö mun viimisiks kommenteiks täällä, sen verran asiallisia ollut keskustelut ja kun ei ketään tunnu oikeesti kiinnostavan. Viisastelu, päteminen ja muu turhanpäivänen paskanjauhaminen kun ei kiinnosta. Joten Terve!
Re: Lada 1300 Projekti | Moottorin ehostusta
Lähetetty: 20.11.2010 11:08
Kirjoittaja pressa
BFS kirjoitti:täällä kun on niin laidasta laitaan näitä "osaan kaiken" kavereita.
BFS kirjoitti:taas tosi asaillinen keskustelun aihe. Saa nähä jääkö mun...paskanjauhaminen
Näkemiin kiitos...
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 20.11.2010 11:38
Kirjoittaja toktornivako
Oletko muka oikeesti tavannut jollain muulla Foorumilla vai ja ainoastaan asiallista ja asiantuntevaa kommentointia!?
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 20.11.2010 12:44
Kirjoittaja E.P.
Motonetista ostetut jarrulevyt voivat olla kieroja jo uutena. Motonet ostaa kaikkein halvinta, koska monet motonetin asiakkaista haluavat halvinta mahdollista. Samoin kaikista halvimmat jarrupalat voivat olla vaikkapa vääränlaisia mitoituksiltaan. Tai mitta voi olla oikea, mutta sitten metalliosan päälle on laitettu paksu maali. No jotta pala toimii oikein, pitää raaputtaa maali pois, tai muuten pala jumittaa satulaan. Halvalla harvoin saa hyvää, tai edes valmista. Nykypäivänä on vaan se ongelma, että maksamalla enemmän, ei voi silti olla varma siitä, että saako parempaa. Hinta kun ei enää kulje käsi kädessä laadun kanssa.
Kyllä jarrupaloissakin on eroja. Eri asia sitten onko sillä merkitystä Ladassa, tai meidän Suomen nopeusrajoituksilla. Mutta kyllä sekin tympii, jos se halpa jarrupala sitten vaikka kirkuu jokaisella jarrutuksella. Hiukan kalliimmassa palassa olisi saattanut olla esim. kitinänvaimennuslevyt jo valmiina.
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 22.11.2010 19:24
Kirjoittaja mahotonpena
ensinnäkin maalia voipi olla niissä kalliimmissakin paloissa hyvin hyvin paljon!!!! motonetin jarrulevyistä sen vertaa että suurin osa niistä ja muistakin tavaroista on aivan samoja mitä voi mennä ostaa muistakin liikeistä. motonetillahan ne on jo sen takia halvempia koska ovat itse maahantuojia jotan turhat välikädet ja siitä johtuvat hinnankorotukset jäävät pois.tosin onhan halvoissa tavaroissa tosi paljon paskaakin.esim lasinpyyhkiöissä sen huomaa erittäin hyvin
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 22.11.2010 19:28
Kirjoittaja pvdriver
vai että motonettikö maahantuoja...

taitaa olla tosi harvat romppeet mitä oikeesti motonet tuo maahan, korkeentaan ne teleskooppimakkaratikut siinä tiskinpielessä, ja ne kaikista halvimmat ladan jarrupalat...

Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 23.11.2010 1:22
Kirjoittaja jaketech racinteam
motonetillä samat maahantuojat on ku muilakin liikeillä. taitavat ostaa enemän tavaraa kerralla ni saavat halvemmalla.
isäntä osti mitsuu taka iskarit. kotia ajelessa mietti että mikkähän paskat sieltä tuli ostettua. kotona aukastessa laatikkoa paljastu kyp iskarit eli samat mitä meijän kylän tarvike myy kalliimpaa hintaa.
Re: Lada 1300 Projekti
Lähetetty: 28.12.2010 23:13
Kirjoittaja BFS
Kirjotellaas jotain tännekkin. Eipä "käyttislada" vieläkään ole katastettu, ilmenee näitä ladan ominaisuuksia aina vaan lisää

Pyyhkijöiden moottori on nyt simahtanut, täytyy katsoa mikä siinä on ja vaihtaa toisesta ladasta ehyt tilalle. Muuten tuo on ollut valmiina jo jonni aikaa, siis vain vikalistaa vailla
Kaks (valmiiksi varalle toinen) pako-/imusarjan laippaa sekä tupla weberien laipat on plasmalla leikattuna, kunhan pakkaset hellittää niin joku viikonloppu voisi niitä hahmotella. Täytyy vielä käydä kokeilemassa millasta mutkaa ammattikoulun taivuttimet suoltaa, jos siellä taivuttelisi kasan mutkia pakosarjaa varten. Pakoputkistoa varten on hommattuna volvon 2" mutkaputkia sekä äänenvaimentimia varten reikäputkea ja vaimenninvillaa. Päädyin tekemään vaimentimet itse, kun ei täysin mieleisiä(koko, halkaisijat ja se hinta) löytynyt järkihintaan, eli Lada budjetti hintaan
Kärjetön sytytys ja kuulalaakeroitu apusimpukkakin odottaa asennustaa, ne sitten kun on katsastettu ja ajeltu jonku aikaa noin. Fiatin miellyttävämpi rattikin heti katsastuksen jälkeen vaihtoon ja pitää rakentaa tukevammaks tuota ohjauksen ripustusta.
Innostuinpa ulkonäköönkin puuttumaan sen verran, että puskurit vaihdan suoriin
