2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - Muutti pois Laihialta...

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
tinuri
Viestit: 412
Liittynyt: 22.8.2009 21:43
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja tinuri »

Kokeileppas kirasta sitä. Veljen Ladasta väljyys hävisi pois kun pikkuisen näytettiin pulttikonetta. Kysyipä veli sitä osaa Kuopion Deltastakin. Arvaatte varmaan vastauksen.
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

pressa kirjoitti:Voidaan kuitenkin silti vielä puhua halvasta, moniin merkkeihin tuo mäkperse yläpää maksaa merkkiliikkeessä parinsadan luokkaa. Viimeksi volvon "pylpyrää" kysellyt, siihen toki löytyi tarvikeliikkeestä satasella. Yksi mahdollisuus muiden joukossa on ottaa kyseinen osa jostain muusta autosta (siis jos itsellä pihassa purettavia on), kiinihän se on vain iskarissa ja niillä kolmella pultilla korissa. Osa ei ole puoleen sidottu eli vaihdat ensin alkuperäisen apukuskinpuolelta kuskin puolelle (siis sinne mitä katsastuksessa tullaan katsomaan) ja toiselle puolelle väärä. Onko muuten sivuttain väljä vai ylä-alasuunnassa?
Joo, niin mullekkin teltasta sanottiin että tämä on halpa. mun mielestä ylös-alassuunta oli väljä. jos se on se "laakeri" niin pitää ottaa laakeri mukaan ja mennä kattomaan laakerifirmasti siihen uusi. Tota tinurin vinkkiä voisin kanssa kokeilla.

Tämän päivän saldona oli kiristimen ja rullan vaihto jakopäähän. Meni yläkautta alapäätä avaamatta, mutta mitäs raata sanoo siihen, jos se meni hampaan pieleen. Miten se vaikuttaisi vai huomaako eroa. Mun mielestä tuntuu 99% samalta kuin ennen avaasmistakin. Jotenkin tuntuu vain hieman nuhaisemmalta. Mutta sehän voi olla että on vain tottunut rakaan voimaan :D

Myös takalasin pyyhin ja sen pissapoika laitettiin tänään kuosiin, peruskauraa. Pissapojalta oli letku poikki.

Etulasin pissapoikaan kyllästyin lopullisesti ja porasin muoviin reiän ja asennin siihen 99 saabin suuttimen. Nyt ruiskii hyvin! Myös uudet sulat laiton.

Huomenna sitten ekanan iskarin avaus. Sitten tarttis hitsata.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
pressa
Viestit: 10491
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja pressa »

Eräästä rellusta kerran "korjattiin" ylä-alasuuntainen välys laittamalla sellainen pakoputken kannatin kumirengas tuohon iskarin yläpään prikan alle. Tuo korjaus tehtiin vaikka auto oli läpäissyt katsastuksen mutta "nimismiehen kiharaan" ajaessa piti yläpää kolinaa.
virtain
Viestit: 1134
Liittynyt: 7.11.2010 20:29

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja virtain »

Vähän vastaava "korjaus" tuli tehtyä kaverin Fiat Puntoon...Punto oli jo myynnissä,ja takapäästä kuului ikävä kolahdus aina töyssyyn ajaessa :( ...Nooh vika löytyi taka-akseliston kiinnityskohdasta....Eli sopivan paksusta kumista rotia väliin,ja ylimääräiset kolahdukset loppui...Ja auto meni myös myöhemmin kaupaksi :lol: :lol:
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Iskari on nyt sitten laitettu. Vika oli mielenkiintoinen. Iskarin panos oli väljä sen koteloon. Patentti X tuli kehitettyä, että jotta sain sieltä väljän. Pois. Sanotaanko että McGyver oli mielessä.

Tänään laitoin myös sterkkoja hieman, toinen takakajari toimii nyt kanssa. Jostain syystä sinne ei tullut johtoa vaan se loppu takapenkin alle. Radiosta ei myöskään ole kuulunut mitään, mutta nyt kuuluu. Oli antennin liitin murtunut. Tässä on semmoinen sähköantenni joka liimataan lasiin, tuntuu toimivan ihan ok. Kasettirammari sen sijaan on tominut jo tähän asti ihan moitteetta. Nostalgista kuunnella vanhoja C-kasetteja. :D Niitähän on...

Huomenna sitten hitsaukset ja perjantai-aamulla uusintakatsastus.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Statuspäivitys siltä pohjanmaan parhaalta katsastuskonttorilta. Kohta olis aika uudelleennäytölle. On tää cliffaa kun täälä konttorilla on asiakkaille tarkoitettu nettikone :D
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3663
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja AI »

THI-900 kirjoitti:On tää cliffaa kun täälä konttorilla on asiakkaille tarkoitettu nettikone
Ilmeisen pitkät odotusajat siellä?
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Avatar
pressa
Viestit: 10491
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja pressa »

Eräällä konttorilla jolla asioin on asiakastilaan laitettu myös nettikone, ne joilla on verot rästissä voivat maksaa rästit pois sillä (jos on pankkitunnukset mukana). Nykyäänhän tuo netti pitää olla melkein jokapaikassa asiakkaille tarjolla. Onhan eri konttoreilla silti eri odotusajat, jotkut ovat vain suositumpia kuin toiset...
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Ja nyt on leima ja kaikki. Tarkkaan kyllä paikapalat syynättiin, mutta kopannu ei mihinkään. Nyt sitten vain kovaa ajoa. Kulutus toiselle tankille oli 7,1l/100km. On linjassa tuon maantiekulutuksen kanssa.

Asensin eilen myös tuon moottorin tuulisuojan, josko se hieman vielä pientäisi sitten kulutus. On muuten harvinaisen veemäinen asentaa renkaat paikalla, pelkän tunkin avulla. Apumiehen etujarru laahaa hieman, pitää seurata miten tilanne kehittyy.
AI kirjoitti:Ilmeisen pitkät odotusajat siellä?
1,5h piti odottaa ekalla yrittämällä, tänään 10 minuuttia.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - EI TULLU LEIMAA VIELÄ

Viesti Kirjoittaja samarai »

THI-900 kirjoitti: Apumiehen etujarru laahaa hieman, pitää seurata miten tilanne kehittyy.
Otti vaan tuo silmään kun oli juuri katsastuksessa. Ilmeisesti laahaaminen on niin pientä ettei näkynyt dynamometrilläkään?
Itselle tuosta tuli Samaralle viime katsastuksessa yksi hylkyperuste takajarrujen puoltamisen lisäksi, pientä se laahaaminen oli siinäkin -en kyllä ajossa huomannut mitään. Eikä auttanut pelkkä männän edestakainen pumppaamalla "herkistely" vaan piti ottaa sylinteristä mäntä ja satulankumi irti ja hioa se hapettuma sylinteristä pois.
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
THI-900
Viestit: 1717
Liittynyt: 22.11.2005 14:04
Paikkakunta: Лаиxиa - SF (Soviet Finland)

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Viesti Kirjoittaja THI-900 »

Mä en osaa sanoa näkyikö se dynolla kun en siitä sen konttorin dynosta osaa sanoa, mitä se näyttää. Katsuri vain sano, että hyvät on.

Ajattelin hieman listata mitä kaikkea on tehty. Rahaa on poltettu piirun päälle 300€.

-venttiilikopan liimaus
-jakohihnan + rullien vaihto
-moniurahihnan vaihto
-tulppien vaihto (Ei R:llisiin NGK valmisteisiin)
-ilmanputsarin vaihto
-öljyn + suotimen vaihto (Motox 5W40 synt. + Bosch suodin)
-tk moottorin putsaus
-kaasuläppäasentoanturin vaihto
-bensapaineensäätimen asennus itse rikotun tilalle 8)
-takajarrukenkien vaihto
-käsijarrun säätö
-apparin takajarrusylkän vaihto
-mittarivalojen vaihto
-BK10 ajotietokoneen vaihto kelloon (BK kuulemma edellisen omistajan mukaan sotkee ajoneston...)
-pimpelipompelikoneen johdon irrotus
-ajovalojen säätö (hieman näytti vituralleen, mutta säädin toimi. :shock: )
-kuskinpuolen taka-kaijuttimen johdotus uusiksi
-antennin johdon pidennys + korjaus
-toisen rekisterikilven valon vaihto palaneen tilalle
-kuskin puolen takaparkin korjaus + saman puolen valon piirilevyn kontaktien putsaus
-apparin takavalon piirilevyn rakentelu uusiksi + jarruvalopolttimen vaihto
-pissapojan suuttimen asennus orggisten tilalle
-takalasin pissapojan korjaus (letku poikki + tukos)
-pyyhkimen sulkien vaihto eteen ja taakse
-konepeiton asennus oikeaan kohtaan + uusien kaasupumppujen asennus
-takaluukon kontin kaasupumppujen koputtelu niin, että luukku pysyy auki
-pakoputken takaosan kiinnitys uudelleen keskiosaan ja takavaimentimen asennos muutos.
-kuskinpuolen vetarisuojakumin kiinnityksen uusiminen
-kuskinpuolen etuiskarin panoksen kiristis koteloonsa
-molempien etulokarien taka-alaosan korjaus
-kuskin ja apparin puolen etuloksun taakse lattiiaan paikat
-molempiin kynnyksiin lukuisia paikkoja
-iskaritornien korjaus

Näin siis on tuhottu 7 päivää pajalla. 5 täyttä joku 75h varmaan on aika liki totuutta... Pikkujuttuja, pikkujuttuja.
21013 1200L/1700 '87 RedBull &
2101 1200 '74 Kopeeka Classic &
21023 1500DL/1600 16V '83 Hoponderos
11x2101 2x2102 2x2103 2x2104 2x2105 7x2107 5x2108 2x2109 7x2111 4x2112 1x117 3x119
Lada on tilava perheauto, mutta kaikkien pää ei sovi sinne
Avatar
pressa
Viestit: 10491
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Viesti Kirjoittaja pressa »

THI-900 kirjoitti: Rahaa on poltettu piirun päälle 300€.+ joku 75h
Oikein oikealla korjaamolla tunti 65e niin 4875e, kyllä kannattaa tehdä itse kun osaa! Huomio että tämä säästö oin itselle verotonta, verotuksesta riipuen pitää noin kuusituhatta euroa tienata että tuon saa maksuun.
Avatar
Pavlovits
Lada kerhon jäsen
Viestit: 9732
Liittynyt: 24.8.2004 11:43
Paikkakunta: Varkaus

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Viesti Kirjoittaja Pavlovits »

Ladan rassaaminen on kuin pistäisi rahaa pankkiin.
Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

Olikos tämä sinun ensimmäinen 211x -sarjalainen?
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 2111 1.5 16V '00 Rapakymppi - THE JOURNEY HAS BEGUN

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Mistään ei kyllä uskoisi että kyseessä on kymmenvuotias auto.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin