Lada 1200S ilmoittautuu!
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Jokari tarkoitti sillä etuputkella,pakoputkiston etummaista pätkää...Eli se joka lähtee pakosarjasta...Menee just siitä vaihdelootan alta silleen,että kannattaa ottaa irti.
- Lesnaja Sobaka
- Viestit: 367
- Liittynyt: 3.7.2008 19:26
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Niin, ja sitten kun alkaa vedellä askia irti ja tuntuu, että ei millään lähde, silloin kannattaa etsiä vielä se yksi suojapellin pultti, joka jää takuuvarmasti huomaamatta... Kerran ne laskettiin, montako niitä oli, ei muista ulkoa enää.
А мне навстречу нагило пер капитализм,
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
зверный лик свой скрыв под маской "жигулей"...
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Ethän vain irrottanut kumilimpun pultteja?? Kumilimppu turpoaa jos sen pultit on irti (mikäli ei ennen irrotusta ole pantaa kiristetty limpun ympäri) ja on käyttökelvoton kun on irtaallaan jonkin aikaa. Kardaani irrotetaan pooreista vetämällä.Sopuli kirjoitti:Kardaaniakselin sain irti ja siihempä se jäi...
Vaihdelaatikon yläpulttien löyhdyttäminen on helppoa jos on alkuperäiset nostokorvat paikallaan, nostokorvaan kun lyö vasaralla niin pultti pyörähtää ja on sen jälkeen kiintoavaimella avattavissa. (toki pitää katsoa että lyö niinpäin että pultti löyhtyy ettei vahingossa kiristä lisää)
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Kiitoksia vinkeistä. Korjausoppaan mukaan tein, muuta en tiedä..
Seuraava kysymys: Miten nuo vaihdelaatikon ja moottorin väliset ylemmät pultit saa pois? Eihän sinne mikään avain mahdu?!

Seuraava kysymys: Miten nuo vaihdelaatikon ja moottorin väliset ylemmät pultit saa pois? Eihän sinne mikään avain mahdu?!
- PöyhöinKuusaalt
- Viestit: 7252
- Liittynyt: 12.3.2007 0:05
- Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Kyllä sinne avaimilla pääsee, mutta on tosiaan oletava monenlaisia avaimia. Ja on päästävä hyvin sekä ylhäältä että alhaalta touhuamaan. Ja taisi siellä olla joku pultti, jota ei paljon pystynyt kerralla pyöräyttämään vaan aina oli vaihdettava otetta tai jopa joka toisella nitkautuksella avainta.
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Mis Min Lapain?
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
pressa kirjoitti:Vaihdelaatikon yläpulttien löyhdyttäminen on helppoa jos on alkuperäiset nostokorvat paikallaan, nostokorvaan kun lyö vasaralla niin pultti pyörähtää ja on sen jälkeen kiintoavaimella avattavissa)
Siis käytä vaikka niitä ladan alkuperäisiä kiintoavaimia? Tulipellin/vaihteistotunnelin välistä konetilan puolelta mahtuu ruuvaamaan. Toki toinen mahdollisuus on räikkäsarjalla alakautta:hylsy, lyhytjatko, nivel, pitkäjatko, räikkä. Tälläisellä yhditelmällä saa altapäin ruuvattua, toki kokoontumisissa on myyty tähänkin alkuperäistä työkalua...Sopuli kirjoitti:Miten nuo vaihdelaatikon ja moottorin väliset ylemmät pultit saa pois? Eihän sinne mikään avain mahdu?!
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Ja pyh, samalla tavalla se menee kasaan kun vetää sopivan ABAn ympäri ja taas ajetaan. Toki itsekin irroitan poorista 95% tapauksista koska se on nopeinta ja helpointa.pressa kirjoitti:Ethän vain irrottanut kumilimpun pultteja?? Kumilimppu turpoaa jos sen pultit on irti (mikäli ei ennen irrotusta ole pantaa kiristetty limpun ympäri) ja on käyttökelvoton kun on irtaallaan jonkin aikaa. Kardaani irrotetaan pooreista vetämällä.Sopuli kirjoitti:Kardaaniakselin sain irti ja siihempä se jäi...
Ainoat mitä noita on rikki saatu on johtunut kone/lootapaketin ja kardaanin välisestä asentovirheestä, jolloin munkkiin tulee murtoa joka hajottaa sen kyllä kuuluvan jysäyksen kera ennemmin tai myöhemmin.
Itse en ole vielä onnistunut tossa nostokorvaan lyömisessä, saatan olla myös kädetön.


- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Noniin. Nuo neljä pulttia on nyt siinä kireydessä, että ne voi sormin sitten myöhemmin pyöritellä pois. Oppaan mukaan seuraavaksi minun ymmärtääkseni otetaan tuo keppi pois..?(Vai mitä sitä seuraavaksi kannattais tehdä..) Miten se toinen suojakumi lähtee sieltä pois? Ihan voimaa käyttämällä?
Hitaasti mennään eteenpäin.. onneksi isäukko sentään aikanaan valoi autotalliin rasvamontun niin työ hieman helpompaa:)
E: Noniin, vaiheloota lepää tällähetkellä autotallin lattialla.
Hitaasti mennään eteenpäin.. onneksi isäukko sentään aikanaan valoi autotalliin rasvamontun niin työ hieman helpompaa:)
E: Noniin, vaiheloota lepää tällähetkellä autotallin lattialla.

Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Kytkin oli aikansa jo elänyt niinkuin kuvasta voi jo päätellä:

Niitit jo ottivat hienosti paineasetelmaan.. Ja huomatkaa, että tällä levyllä ajettu 129 000. Edellinen omistaja oli siis vanha papparainen. Siinä ei kytkintä säästellä.

Vuotaako tässä joku stefa, vai saako tämä olla näin öljyinen? Ainakaan lada ei ole tiputellut autotallin lattialle missään vaiheessa öljyläiskää.

Olenkohan itse saanut tuon reijän aikaan? Luultavasti. Silikooni taitaaa riittää tukkimiseen? Vai mitä kehitellään? (Vai haittaako tuo edes.)

Niitit jo ottivat hienosti paineasetelmaan.. Ja huomatkaa, että tällä levyllä ajettu 129 000. Edellinen omistaja oli siis vanha papparainen. Siinä ei kytkintä säästellä.

Vuotaako tässä joku stefa, vai saako tämä olla näin öljyinen? Ainakaan lada ei ole tiputellut autotallin lattialle missään vaiheessa öljyläiskää.

Olenkohan itse saanut tuon reijän aikaan? Luultavasti. Silikooni taitaaa riittää tukkimiseen? Vai mitä kehitellään? (Vai haittaako tuo edes.)
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Kyllähän tuo on aivan liian likainen eli oletettavasti tuo kytkinakselin stefa vuotaa. Kannattaa myös katsoa ettei kampiakselin takastefa vuoda. Melkein vaikka vaihtaa samalla joka tapauksessa kun laatikko on jo valmiiksi irti.
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
kurkkaa vauhtiksen taakse, jos siellä öljyistä, vaihda kampuran stefa, toki jos sen verran avaimet pysyy kourassa että saa stefan ehjänä paikoilleen, kannattaa vaihtaa vaikkei vielä vuotaisikaan... näyttäisi kuitenkin että öljy peräisin lähinnä laatikon puolelta... reikä ei aiheuta toimenpiteitä, piilota jesarilla tai laita vaikka teinituuninkialumiiniverkkoo että saa uus kytkytin tuuletusilmaa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
vasta silloin, jos epäonnistuu"
- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Selevä. Voinhan minä tuon stefan vaihtaa, mutta eipä se ole koskaan jättänyt mustaa läiskää allensa...noh.. tutkitaan!
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Onko väliä kumminpäin tuon kytkinlevyn tuonne laittaa?
Onkose tässä oikein vai väärinpäin?

Pikainen vastaus! Kiitos!
Onkose tässä oikein vai väärinpäin?

Pikainen vastaus! Kiitos!
Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Kokeilepa levyä vauhtipyörälle, muistaakseni se ei edes sovi molemminpäin, vaan matalampi puoli vauhtipyörää vasten.
Eli tää loppuunajettu laikka olis oikeinpäin...
Eli tää loppuunajettu laikka olis oikeinpäin...

Re: Lada 1200S ilmoittautuu!
Kiitoksia. Asetelma on paikoillaan. Myös vaihelaatikko nostokunnossa. Mahtuuko menemään oikeaan paikkaan, jos tärinänvaimennin on irroitettu?
Meinas tuskanhikeä pukata, kun tuo vaihdevivun palaustusjousi tipahti tuonne laatikon sisään. No, siinä sitte tongin sitä teleskooppimagneetilla kunnes sekin jäi jumiin sinne! Sen kans värkäsin noin tunnin, kunnes sain sen irti ja sitten se jousi löytyikin helpommalla. Vaati ainakin minulla näppäriä sormia ja rautalankaa, että sain tuon vaihdekepin tuohon vaihteensiirtäjään oikeen ja jousen paikalleen. Sitten ne loput hilppeet siihen paikalleen..
Toivottavasti ei tarvi uudestaan purkaa, että saa vaihdekepin mahtumaan oikeasta reiästä, ennemmin vaikka suurentaa sitä reikää. Oisi varmaan jännä ajella ilman jousta, tai mikäs siinä 4-pykäläisellä lootalla ois kummallisempaa tarkemmin ajateltuna..
Eilen laitoin kiinni hansikaslokeron luukun ja toimivat saranat. Myös hansikaslokeron valon laittelin kuntoon. Liimailin myös etu-ja takalasiin Wizard of Nos- tarrat. Peräkonttiin sain myös yhdestä toisesta ladasta pensatankin suojan ja toinen muovisuoja takavasempaan. Jostain syystä myöskään vasemmanpuolen sisävalo ei toimi. (polttimo ehjä) Virta ei tule perille asti. Kokeiltu myös toisella toimivalla sisävalolla.. kai jossakin johto poikki.
Löysimpäs myös työvalon pistokkeen ja alkuperäinen työvalo myös toimi.
Ostin muuten tuota vaihteistoöljyä litran(1 litra ). Ohjekirja kertoo vaihteistoöljyä tarvitaan 1,35l. Jos lorauttaisin loput 3,5dl tuota 10-30W öljyä, niin antaisiko joulupukki vielä paketteja? Ois nimittäin kätevämpi laittaa tuo öljy nyt, kun loota paistattelee päivää auringossa.
Isäukko vei kameran, mutta eikai tässä mitään kuvaamisen arvoista?
Alkais lada kohta leimakunnossa. Vasemman eturenkaan takana on haperoa peltiä. Vasaralla löin läpitte ihan. Meikäläinen ei kyllä rupea hitsaamaan, pitänee viedä jollekkin, joka osaa ja on kalustoa.
Meinas tuskanhikeä pukata, kun tuo vaihdevivun palaustusjousi tipahti tuonne laatikon sisään. No, siinä sitte tongin sitä teleskooppimagneetilla kunnes sekin jäi jumiin sinne! Sen kans värkäsin noin tunnin, kunnes sain sen irti ja sitten se jousi löytyikin helpommalla. Vaati ainakin minulla näppäriä sormia ja rautalankaa, että sain tuon vaihdekepin tuohon vaihteensiirtäjään oikeen ja jousen paikalleen. Sitten ne loput hilppeet siihen paikalleen..
Toivottavasti ei tarvi uudestaan purkaa, että saa vaihdekepin mahtumaan oikeasta reiästä, ennemmin vaikka suurentaa sitä reikää. Oisi varmaan jännä ajella ilman jousta, tai mikäs siinä 4-pykäläisellä lootalla ois kummallisempaa tarkemmin ajateltuna..
Eilen laitoin kiinni hansikaslokeron luukun ja toimivat saranat. Myös hansikaslokeron valon laittelin kuntoon. Liimailin myös etu-ja takalasiin Wizard of Nos- tarrat. Peräkonttiin sain myös yhdestä toisesta ladasta pensatankin suojan ja toinen muovisuoja takavasempaan. Jostain syystä myöskään vasemmanpuolen sisävalo ei toimi. (polttimo ehjä) Virta ei tule perille asti. Kokeiltu myös toisella toimivalla sisävalolla.. kai jossakin johto poikki.
Löysimpäs myös työvalon pistokkeen ja alkuperäinen työvalo myös toimi.

Ostin muuten tuota vaihteistoöljyä litran(1 litra ). Ohjekirja kertoo vaihteistoöljyä tarvitaan 1,35l. Jos lorauttaisin loput 3,5dl tuota 10-30W öljyä, niin antaisiko joulupukki vielä paketteja? Ois nimittäin kätevämpi laittaa tuo öljy nyt, kun loota paistattelee päivää auringossa.
Isäukko vei kameran, mutta eikai tässä mitään kuvaamisen arvoista?
Alkais lada kohta leimakunnossa. Vasemman eturenkaan takana on haperoa peltiä. Vasaralla löin läpitte ihan. Meikäläinen ei kyllä rupea hitsaamaan, pitänee viedä jollekkin, joka osaa ja on kalustoa.
