mikäs taika siinä on että vakio kantta pitää leimalla käyttää?
puristuksethan muokataan sopivaksi kun tarvittavat palotila muutokset/venakolot on tehty.
ja toisin kun moni luulee, ei ladassa puristuksia pidä laskea turbottaessa, on vain yksi suunta ja se on ylöspäin.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Ei ole mitään taikaa, vaan ihan mielenkiinnosta halua tietää minkälaiset erot tulee kun laittaa "paremman" kannen. Jos vaikka tehot sattuis nousemaan.
Mitään isoja tehoja ole siitä kuitenkaan repimässä. Se pikkusen reilu 100hv on sopiva. vaikka senkin saa vakio kannella helposti. Ja saapahan kokemusta kannen kairaamisesta
Mulla on tollanen walbron ruiskupumppu tulossa ladaan ja se antaa ~7barin paineen ilman rajotusta, paineensäätimeksi tulossa malpassi. Kestääköhän tuo malpassi noin kovan tulopaineen vai tarvisko ostaa pienenpituottosempi b-pumppu?
Paljon painettahan tuossa menee hukkaan ku kaasarille tulossa..
Kuulostaa aika tehokkaalta pumpulta. Mutta muistanko väärin että malpassi kestää
juuri tuon 7bar.
Mun turbo projektiin on tulossa turbo-unon b.pumppu ja malpassin säädin. ahtimeksi garretin gt17 ja cooleri on myös unosta.
mikäs kierre on öljypaine anturilla?, pitäis se haara siihen hommata. Sais öljynkierron valmiiks.
Ja mihin kohtaan tankkia ootte laittanu bensan paluu letkun paineensäätimeltä?
Akkua siirtämässä konttiin, joten mietin minkä kokoinen sulake olis sopiva. Akku tulossa bilteman akkukoteloon ja kaapeli on 50 neliöistä karvaa. Itse mietin jotain 200-300A sulaketta...
Ja sitten toinen kysymys. Toimiiko öljynpaine valo normaalisti jos vaihtaa vakio öljykellon aftermarket öljynpaine anturiin?
Mazak- kirjoitti:Mulla on tollanen walbron ruiskupumppu tulossa ladaan ja se antaa ~7barin paineen ilman rajotusta, paineensäätimeksi tulossa malpassi. Kestääköhän tuo malpassi noin kovan tulopaineen vai tarvisko ostaa pienenpituottosempi b-pumppu?
Paljon painettahan tuossa menee hukkaan ku kaasarille tulossa..
Painehan ei tule järjestelmässä missään kohti nousemaan tuohon seitsemään baariin, jos on paineenaletimella/rajoittimella pudotettu alemmas (eli säädetty paine on järjestelmän max-paine jos ei letkujen virtausvastusta huomioida, se lienee merkityksetön). Eli säätimeen ei kohdistu moista painetta.
Ei myöskään pidä sekoittaa käsitteitä paine/tuotto keskenään.
Ja siellä näin turbopakosarjan joka sopii luultavasti takavetoisiin. Ja sattui juuri sopimaan garretin 1752 ahtimeen. Saisiko joku tuollaista tuotua venäjältä?
Onko turbon toimintaan vaikutus jos teen kollektorin suoraan pakosarjasta turbolle, niin että ne 2 putkea yhdistyy heti yhdeksi. Eli siis vain sellainen "kammio", ennen turboa? Vai jääkö ne kaasut pyörimään pahasti ennen pakosiipeä ?
Kysymys. paineensäädin voi ilmeisesti olla myös säädötöntä mallia. Ajatuksena olisi ostaa renaullt 5 GTT:n bensapaineensäädin, kun sitä on käytetty weber DAT kaasarin kanssa. Joten toimii varmaan DGV:n kanssa myös?