Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.
Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
526km lenkki heitetty Samaralla eikä teknisiä murheita ollut. Ainoastaan takaluukun lukko aukesi taas kerran menomatkalla, mutta säädin tuon sitten levähdyspaikalla ja pysyi hyvin kiinni loput 400km.
Tankattuakin tuli, mittarivirhe huomioon otettuna 7,1l/100km, ei ollenkaan paha tuon kuntoiselle ja ikäiselle Samaralle kun vielä muistaa etta on 305tkm ajettu
Nyt on sitten "uusi" lattiamatto, etu- ja takapenkit, ovipahvit eteen ja taakse, hattuhylly, turvavöitä ja kaikenlaista pikkunippeliä
Tänään oli tarkoitus vaihtaa penkit ja lattiamatto, mutta penkit jäi vielä laittamatta sillä lattiamattoon tuhraantui enemmän aikaa kun olin ajatellut, sillä maton alta löytyi hesarin vuosikerta 2006 ja äänieristeet oli heitetty mäkeen.. Ilmeisesti tuo lämppäri on vuotanut jo jonkin aikaa kun lehdet olivat aivan märkiä.. Meni sitten hyvän aikaa kuivattaessa ja äänieristyksen uusimisessa. Lattiamatto on edestä paikoillaan, takana on vielä sommiteltava.
Nyt on penkit paikoillaan, etupenkeistä tosin puuttuu etupuolelta vielä ne rautalangat jotka on keljut laittaa. Samalla laitoin tuon "uuden" harmaan keskikonsolin jatkeen, vaihdekepin nupin sekä pussin Lauantaina pääsee sitten taas jatkamaan projektia kuin työt eivät haittaa
Eteen vaihdettu uudet ovipahvit tykötarpeineen, apparin peili vaihdettu. Kuskinpuolellekin pitää vielä vaihtaa. Projetki jatkuu taas viikonloppuna kun on vapaata. Startti temppuilee taas, pitää toisinaan vain ihmeellistä pärinää kun koittaa startata, ei siis naksahda kuten viallisen solenoidin kanssa, muttei pelkästään surahdakkaan kuten viallisen bendixin kanssa, vastaavaa ääntä en muista autoista ole koskaan saanut aikaiseksi Jotain mätää tuossa on kun eräänkin kerran koitin startata useampaan kertaan siinä onnistumatta, mutta yhdellä kertaa startti pyörikin heti kun laittoi virrat päälle
Kuskin sivupeili vaihdettu, apukuskin turvavyö vaihdettu, apukuskin puolelle vaihdettu harmaa B-pilarin muovi, apukuskin puoleinen "takaovipahvi" vaihdettu, takaluukun sekä molempien oviaukkojen tiivisteet vaihdettu uusiin, A-pilarin muovit vaihdettu harmaiksi. Kosteudenpoistaja laitettu autoon kun seisoo koko talven jahka lumet tulevat. Talvirenkaat pitää jossakin vaiheessa pyöräyttää alle että voi siirtää säilöntä paikkaan, pääsee puunaamaan sitten ainakin nuo aluvanteet, ne kun on hieman hapettuneet ja maalia lohkeillut, maalataan valkoiseksi jossain vaiheessa
Talvirenkaat vaihdettu alle ja heitetty Kouvola-Kotka-Kouvola lenkki. Pissapoika ei tahtonut toimia kurakelillä.. vaan uusi säiliö ja pumppu odottavat asentajaansa. Muuten pelasi matkan mainiosti, mitä nyt KymiDyno™:n (sutelan rampin) jälkeen alkoi taas rykimään ja meinasi hyytyä koko laitos Sytkä tässä on ainakin ihan liian myöhäisellä, luultavasti seoskin rikkaalla kun täysryyppy aiheuttaa kylmänäkin järjettömän kakomisen, puoliryypyllä pelaa paljon paremmin.. saattaa kyllä johtua sytkästä tuokin Pitää strobo kaivella arkistojen kätköistä ja säätää jokin kaunis päivä
Sammy otettu ajoon Punton lorotellessa jäähdytysnesteitä pitkin konehuonetta. Vkl on vapaa joten pitää pikkufiksiä taas tehdä jotta voi pitää täysverisenä käyttöautona. Kääntäessäni virrat päälle auto nytkähti eteenpäin vaikkei avainta käännetty startti asentoon asti, onnistuin toistamaan tämän oikun neljästi.. Liekkö virtalukon pohjassa häikkää??
Nyt on kaikkialta verhoilut uusittu, vaihdoin uuden turvavyön myös kuskille. Tulipa samalla huomattua ettei näiden uusien turvavöiden salpa käy vanhanmallisiin lukkoihin, uusissa on salpa huomattavasti pienempi. Pitää jotenkin sommitella nuo uudet penkkeihin asennettavat lukot noihin lattiakiinnikkeisiin, suoraan eivät käy kun kiinnitysrauta on paljon pidempi ja enemmän mutkalla, ottavat toisiinsa kiinni ja vääntävät lukkoja penkkejä kohti.
Harmaa kojelauta tykötarpeineen vielä odottaa vaihtoa, mutta ennen sitä pitäisi saada uusi kojelaudan päällinen mikä näistä aina halkeilee.. Tällöin rattikin vaihtuu rallimalliin
pressa kirjoitti:Lyhentää, uusi reikä ja taivutus oikeaan muotoon. Lopuksi uusi musta maali päälle ja ei tyyppihyväksytty turvalaite on valmis...
Kävi mielessä mutta ei onnistu, porattu reikä olisi niin iso että menisi poikki joten ainoastaan taivutetaan.
Vai pitäisikö lyhentää ja hitsata reikäpää takaisin ja plastic paddingiä päälle jolloin ei tyyppihyväksytty ohjauspyörä.. anteeksi turvavyö on valmis..
mikko853 kirjoitti:Harmaa kojelauta tykötarpeineen vielä odottaa vaihtoa, mutta ennen sitä pitäisi saada uusi kojelaudan päällinen mikä näistä aina halkeilee.. Tällöin rattikin vaihtuu rallimalliin
Moi,
Tuohan kuulostaa ihan minun touhuiltani. Aiotko laittaa samanlaisen uuden kojetaulun päällisen vaiko jotain sporttisempaa?
Itse kanssa hommasin uuden alkuperäisen mallisen kojetaulun päällisen venäjältä, mutta en jaksanut alkaa vaihtaa vielä sitä. Kävi niin, että uudemmassa samarassa virtalukko on niitattu ohjausakseliin kiinni. Olisi pitänyt kulmahiomakoneella avata ne niittaukset irti jotta olisi saanut kojetaulun vedettyä pois paikaltansa. Sillä hetkellä tuntui liian isolta hommalta joten sirsin työn ensi kesään. Samalla voi laittaa uuden virtalukon uusine avaimineen kaikkineen sekä uuden hansikaslokeron kannen.
*************************************************************** EX- VAZ 21093 1,5i 51kW Cross over vm1995/2011, GM-ruisku, Euro-S sisustus, korotettu alusta.
Ihan vakiopäällinen tulee Noin viikko takaperin särkyi kuskinoven lukkopesä.. Ajoon lähtiessä ovi aukesi normaalisti, mutta perillä ei saanut avaimella lukkoon, painoin sisältä nupin alas apparin oven kautta ja suljin oven avaimella. Näin tein myöhemmin kotipihassakin, mutta näköjään tuo nuppi nousee itsestään ylös joten ovi on aina auki..
Taivuttelin nuo penkkeihin kuuluvat turvavyön lukon varret sellaiseen muotoon että sopivat lattiakiinnikkeeseen.. Vaan eipä tullut hyvä, lukko tulee niin pitkälle että kyynerpää ottaa ajossa kiinni apparin lukkoon..
Onkohan noita vanhanmallisia lattialukkoja ollut lainkaan pienellä soljella? Semmoiset kun jostakin löytäisi