maisteri kirjoitti:Tarkemmin sanottuna korjaamolta kertoivat, että vesipumpun tiivisteen ( tms ) olivat niin likaiset, että jakohihna oli menossa hyvää vauhtia rikki, en sitten tiedä miten pitäisi jatkossa toimia, olla joka toinen viikko puhdistamassa vesipumppua?
Harmillista tällainen.Jos vesipumppu on todistettavasti viallinen jo alkuunsa niin sehän pitää lähetellä takaisin tännpäin. Todetaan vika ja korvataan.
Mutta vesipumppu ei uutena ainakaan ollut "likainen" eikä sen "tiiviste" myöskään. Ja jos "likaa" tulisi vesipumpun kiinnityksen ja tiivisteen kautta jakopäähän ja hihnaan niin silloinhan sieltä tulisi ulos myös jäähdytysnestettä. Liekö sitten juuri sitä vuotanut.
Olisikohan siellä sitten kampiakselin etupään öjytiiviste eli stefa vuotamassa, josta sinne jakopäähän pääsee öljyä. Ja kai on mahdollista että likaa ja öljyä pääsee jakokopan sisään myös nokka-akselinstefan kautta.
Harmillista, että korjaaja ei heti todennut pumppua ja tiivistettä vialliseksi ja ilmoittanut siitä asiakkaalle. Tällöinhän homma olisi voitu oikaista ajoissa. "Ammattikorjaajan" olisi kyllä pitänyt vika tai väärä osa havaita.