1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Kiristysmomentit sun muut ovat siis täysin samat?
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Kiristysmomentit löytyy ukk:sta tai lada-infosta, mutta samoilla momenteilla oon kaikki takapotkun moottorit kasaillut.
21013 1500 16v Turbo rojekti
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Nyt on lohko purettu siihen malliin että pitäisi tarjota hoonaustyökalua ja sen jälkeen ruveta kasamaan moottoria takaisin kiinni.

tuli tuossa muuten ostettua konevikainen 110 8v :)

....jos sitä 4. ruiskua sovittelis paikoilleen :)
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

4 piste kikkailut jäävät sikseen, 110:an imusarja on liian lyhyt 1700 kanteen. luovari tais olla 8venanen, mutta ei käy niin ei käy.

Alakerta on uutta öljypumppua ja ketjua vaille valmis. Kansi pitää kiikuttaa kouvolan aikkarille operoitavaksi ja se alkaisi olemaan homma paketissa sen puolesta.

110:asta meinasin sujauttaa isomman bensatankin takakonttiin. jos vaikka nuo formula tankkaukset pienenisivät.

hiphei.

edit:
Aikkarille ei rahna kelpaa, eikä myöskään toinen kouvolainen autoliike jonne soittopyyntö kyseistä asiaa koskien jätettiin, vastaa soittopyyntöön. niin viedäänpä lahden kansiremonttiin.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Kone aika pitkälti läjässä.

Lahden kansityö :lle voi nostaa hattua, vein venakumit vaihtoon, niin sain pestynä ja kumit vaihdettuna 1,5h sisään kun olin kannen pajalle vienyt.

venakoppaa ja öljypohjaa vaille kasaus valmis.

Kasaus oli oikeastaan pirun helppoa, mitään sen kummenpia toimenpiteitä en tehny, imukanavien kohdistus ja valukikkareiden poisto oli ainoa homma mikä tuli varsinaisesti tehtyä ylimääräisenä. budjetti koneen kunnostamiselle on ollu apropoo jotain 300e eli ei siis paljon mitään.

Ainoa asia missä meinasi mennä sormi suuhun oli itse kannen kiristäminen, joillakin pulteilla ei meinannut millään sattua naksahdukset momenttiavaimesta kohdilleen. toisia sai sitte kiertää 15astettta ni jo alkoi pauke käymään. kertaalleen löysäsin pultit kun meinasi usko mennä.

kyllä tuo vielä syksyksi valmistuu.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Projekti finaalissa, katsastusta ja sisustaa vaille valmis homma.

Kokonaisuudessa homma meni näin.

1700i:n ruiskuvehkeet sijoiteltiin sitten 1500:en koneen ympärille.

mitä siirrettiin

-imusarja ( 1 anturi), kaasuttimineen, ilmanputsareineen ( 1 anturi ). 3 alipaineletkua. ((1 mappi, aktiivihiilisuodatin härpäke ( eco mittaripalikka lens pois kun en vaihda mittaristoa )3. eipä just nyt muistu mieleen))

-pakosarja. Alkukäyrä pakoputkesta. Lambda sijaitsee pakosarjassa niin ei stressiä siitä.

-ajotietokone sähköineen, eli kaikki mitä siitä boksista lähtee niin meni tuohon axteckkiin. relesarja mukana tietenkin. 3 relettä jotka todennäköisesti eivät hajoa koskaan.

-kaasupoljin vaijerineen. En missään nimessä ruvennut säätämään niitten axtec vivustojen kanssa. Atsteekin kaasupolkimelle puukkosahaa ja mekanismi irti autosta. Tulipeltiin piti tehdä 17mm reikä kaasuvaijeria varten. Kaasupoljin menee 2 mutterilla kiinni kytkin- ja jarru asetelmaan. vaijeri kaasariin kiinni ja vot. Jos läpireikää ei tulipeltiin tehdä niin kaasuläppä jää kantamaan ja säätövaraa ei ole.

-ylävesiletkun "tähän osan oikea nimi" liitäntä. T-haara vai mikä ikänä onkaan. 1 kpl antureita siinä

-jakoketjun kansi+siivapyörä. kannessa 1 kpl antureita. ja siivapyörässä lovet anturia varten. Fiksummat tietenkin tämän korjaa mutta oisko tuo nyt sitten kampiakselin asentoanturi.

-kipinäpuola. Hukkakipuna se olla pitää.

-mappi

-aktiivihiilisuodatin. ( 1 anturi )

-unohdinkohan

-jotain?

Mitä fabrikoitiin itse.

-Bensapumppu erillisenä. ( harmaa johdin ajotietokoneesta )
Edit:

-bensaletkuja ei tarvitse vetää, 3 putkea löytyy axtecista valmiiksi, bensapumppu on vaan yhdistelty letkujen kanssa konetilassa oikeisiin paikkoihin. tietysti poikkasin 1700:n konetilasta bensasuodattimen johtimet veks.

-heräte benssiinipumpulle. tämä oli hieman maallikolle mielenkiintoinen homma. Eli 1. ruiskun Check -engine liitinsarjassa oli valkoinen johdin johin sitte vedin axtecin mittarin valoilta herätteen. Sininen johdin, repsikan jalkatilassa olevassa johtosarjan läpiviennissä oli omalla apicolla yksinään oleva johdin, jonka paikallistin sähkämittarilla virrattomaksi silloin virtalukko ei ole 1-asennossa. tadaa, bensapumppu pelaa ja vuoden pölyä kerännyt projekti alkaa liukumaan maalia kohti.

-vaihteistoon kytkettävä anturi ja laittamatta, koska olisi vaatinut aika pitkälti laatikon irroittamista tms. hirvee homma. Käy ja kukkuu ilman sitäkin. Pitkää matkaa ajaessa suattaapi käydä laihalla tosin.

-ajotietokoneesta tuleva keltamusta johto on kytkentää vaille. ei mitään hajua mihin vaikuttaa.

-ruiskuvehkeissä jäähdytin on erilainen, ilmeisesti ajotietokone ohjaa tuuletinta. tuntuu pelaavan ilmankin sitä.

valokuvia ei tullu otettua.

Käytännössä tämän koko setin tekee viikossa. Aika pitkälti -bolt on projekti kyseessä.

Vetää muuten ihan eri tavalla kun sen.....axtecin sähkölambadaohjattusuutinkaasari3kgjäterautaa -schessein kanssa. käy tasasesti. Nami nami.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Itse tein sen viikonlopussa, mutta minä otin Kaiken siitä "kanta autosta" tankkia ja bensaletku/putkia myöten, näin pääsi paljon helpommalla 8)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Kyllä noi tuli kaikki otettua talteen, tankissa oli reikä niin rupesi tallin omistaja sitte ehdottelemaan että laitetaan ulkoinen pumppu.

Hyvin tuo tuntuu käynnistyvän tuollakin.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
matomaukka
Viestit: 164
Liittynyt: 6.1.2012 20:10
Paikkakunta: Kouvostoliitto / kuusaa / mäksä

Re: 1700i:n bensajärjestelmä 2105 Axtecciin

Viesti Kirjoittaja matomaukka »

Katsastettu ja ajossa.

Päästöt on aika matalat :D
Eihän tämä mikään raketti edelleenkään ole, mutta tasaista ajoa, kiihtyvyys verrattuna axtecin lantaläjään on jotain ihan muuta. Ei ryi eikä kao.

Aikataulu hommalle on tosiaan suurinpiirtein samaa mitä Toktor Niva kertoili, jos osat on valmiina. Helppo rojekti, suosittelen kaikille jotka ton saman asian kanssa taistelee.

Bensapumppu oli vanhemmasta volvosta.
"älä lyö kiinni sitä, se on paskana"
Vastaa Viestiin