Sivu 3/4
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 22.3.2012 20:32
Kirjoittaja Uitukki
Mielenkiinnosta kysyn että mitä tapahtuu tuosta takalasinlämppärin katkaisijan oikealla puolella olevasta katkaisijasta?
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 22.3.2012 21:44
Kirjoittaja Verronen
Paha sanoa, siihen ei tule johtoja. Sellainen rusetin mallinen merkintä siinä on. Voisikohan liittyä niihin lampun pyyhkijöihin jotka tuossa on olleet?
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 23.3.2012 10:31
Kirjoittaja Verronen
No eihän se taas ollut helpoin ratkaisu, kaikki johdot oli paikoillaan ja mittailin että laturille tulee virtaa. Nyt on laturi pöydällä, mitä siitä nuiden hiilien lisäksi voi tarkistaa. Hiiliä on esillä noin sentin verran ja kun ne painaa pohjaan niin voi olettaa että ne olisivat kuluneet noin 5mm. Liukurenkaat näyttävät mielestäni ihan hyviltä. Miten nuiden hiilien tulisi olla yhteydessä nuihin liittimiin? Toisesta on yhteys hiilipaketin johtoon, mutta toisesta en yleismittarilla mitatessa saa yhteyttä kumpaankaan liittimeen. Kuitenkin tinaukseen se on yhteydessä
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 23.3.2012 13:31
Kirjoittaja Verronen
Ja kun se kerran alkaa vastustaan niin vastustaa sitten kunnolla. Kävin hakemassa tuon hiilipaketin, mutta huomasin että oli hiushalkeama tuossa toisessa korvakossa hieman vääntelyä niin se katkesi. Tuolla ydinjätelangalla sitä ei ainakaan saa hitsattua takaisin. Pitääköhän kuitenkin ostaa koko laturi

Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 23.3.2012 15:27
Kirjoittaja Zapsky
Kaiken voi aina korjata. Kysymys kuuluukin, kuinka pitkälle kukin on valmis menemään...
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 23.3.2012 16:56
Kirjoittaja Uitukki
Verronen kirjoitti:Paha sanoa, siihen ei tule johtoja. Sellainen rusetin mallinen merkintä siinä on. Voisikohan liittyä niihin lampun pyyhkijöihin jotka tuossa on olleet?
Ei ainakaan alkuperäisiin koska nehän toimivat vesipaineella. Tuon kytkimen paikallahan on alunperin siis paikka lisäkytkimelle ja joissain kojelaudassa tuota lisäkytkinpaikkaa ei ole ollenkaan.
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 23.3.2012 22:36
Kirjoittaja Verronen
Eli voi olla että tuo on vaan tuossa tyhjän paikan peittona. Tuossa napissakaan ei ole normaaleja liittimiä takana vaan pari piikkiä.
Huomenna pitää katsoa jos jaksaa värkkäillä uuden kiinnikkeen tuohon laturiin. Tarkoitus olisi kuitenkin käydä hakemassa uusia hyllyjä talliin niin saa senkin järjestykseen. Siinäpä se voi päivä vierähtääkin.
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 28.3.2012 14:03
Kirjoittaja Verronen
Noniin. Tallin järjestely ja "remontti" venähtikin hieman pitemmäksi. Nyt on kuitenkin tehty uusi korvake, paikalleen en ole vielä kerennyt laittamaan. Tein itse ja säästin, saa nähdä joutuuko katumaan

Rumahan siitä tuli, mutta toivottavasti kestää. Se on sidottu nuihin pinnapultteihin ja näin ollen laturin purkaminen edellyttää erinäisiä toimenpiteitä. Sijoitin vanhan korvakon oikealle paikalleen ja rakensin tuollaisen kotelon ympärille.

Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 28.3.2012 18:41
Kirjoittaja Zapsky
Sanoinhan, että kaiken voi korjata

Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 4.4.2012 19:52
Kirjoittaja Verronen
Ompa taas vierähtänyt kun kuumeen kourissa on pitänyt makoilla. Tänään kävin laittamassa laturin paikoilleen ja eihän se toiminut. No uusin vielä sen erillisen jännitteensäätimen ja nyt toimii. Onko tämä joku sekasikiö kun löytyy jännitteensäädin laturin yhteydestä se erillisen konehuoneesta.
Kävin hakemassa takavedon osia ilmaiseksi foorumilaiselta. Nyt löytyy 1200 kansi, 1500 lohko, kokonainen taka-akseli, kardaani, laturi, etulevyt ja satulat ja taisi siinä jotain muutakin olla. Muunmuassa tuo erillinen jännitteensäädin.
Virranjakajan kannen ja tulpanjohdot vaihdoin uudehkoihin. Vieläkin hieman "rötää" käynti. Seuraavaksi kokeilla suoraan pullosta uudella bensalla, jos tuon nykyisen seassa olisi kuitenkin vettä. Jos käy paremmin sillä, niin pitänee tyhjentää tankki ja sekoitella sitä nuihin muihin vehkeisiin.
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 5.4.2012 14:09
Kirjoittaja Verronen
Konttorilla käyty. Eihän se vielä läpi mennyt, mutta moottorin ja laatikon muutoskatsastus suoritettu onnistuneesti.
Vikalistalle jäi yläpallonivelet molemmin puolin ja takajarrut tehottomat. Sylinterit taitaa olla jumissa. Eikö tähänkin voi laittaa ne automaattisäätöiset jarrusylinterit.
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 5.4.2012 14:24
Kirjoittaja Verronen
Ja itse itselleni vastaten, kyllä käy.
Tuo moottorinvaihto ei kelvannut pelkästään sillä Konelan todistuksella. Ja siitä tuon mallisarjan suurimmaksi kelpuutettiin 1.3 remmikone. Siihen sitten verrattiin tuon 1.5 moottorin tehoa ja painoa.
No painoakaan en netin syövereistä löytänyt, joten kiikutin konttorille 2105 huoltovihon jossa oli sekä 1.2 että 1.5 moottorisen Ladan etuakselimassat, joka nousi vain 10kg. Tämä riitti selvitykseksi.
Vielä lisäksi olisi pitäny ilmoittaa valmistenumero ajoneuvosta, josta moottori oli tähän siirretty. No itse en ole sitä vaihtanut, joten sitä en tiedä. Kirjoitin lapun jossa kerrotaan auto hävitetyksi ja numeron selvityksen mahdottomaksi. Siihen nimikirjoitus alle ja avot!
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 5.4.2012 14:39
Kirjoittaja Uitukki
Verronen kirjoitti:Tuo moottorinvaihto ei kelvannut pelkästään sillä Konelan todistuksella. Ja siitä tuon mallisarjan suurimmaksi kelpuutettiin 1.3 remmikone. Siihen sitten verrattiin tuon 1.5 moottorin tehoa ja painoa.
Mikä Oulun katsareista ei tuota hyväksy?
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 5.4.2012 14:46
Kirjoittaja kappa12
Verronen kirjoitti:Vielä lisäksi olisi pitäny ilmoittaa valmistenumero ajoneuvosta, josta moottori oli tähän siirretty. No itse en ole sitä vaihtanut, joten sitä en tiedä. Kirjoitin lapun jossa kerrotaan auto hävitetyksi ja numeron selvityksen mahdottomaksi. Siihen nimikirjoitus alle ja avot!
Tuokin riippuu näköjään paljon paikasta... Seinäjoella rekisteröin ja katsastin viimesyksynä auton johon tehtiin samalla muutoskatsastus moottorin osalta... Ketään ei kiinnostanut mistä ko. moottori on peräisin, merkintä otteeseen ja leima paperiin...
Re: Lada 1200LS (1.5) -80
Lähetetty: 5.4.2012 15:02
Kirjoittaja Verronen
kappa12 kirjoitti:Verronen kirjoitti:Vielä lisäksi olisi pitäny ilmoittaa valmistenumero ajoneuvosta, josta moottori oli tähän siirretty. No itse en ole sitä vaihtanut, joten sitä en tiedä. Kirjoitin lapun jossa kerrotaan auto hävitetyksi ja numeron selvityksen mahdottomaksi. Siihen nimikirjoitus alle ja avot!
Tuokin riippuu näköjään paljon paikasta... Seinäjoella rekisteröin ja katsastin viimesyksynä auton johon tehtiin samalla muutoskatsastus moottorin osalta... Ketään ei kiinnostanut mistä ko. moottori on peräisin, merkintä otteeseen ja leima paperiin...
No loppujen lopuksihan se ei kiinnostanutkaan, kun kirjoitin itse tarinan. Konetien katsastuksessa käytin ja meinasi että lappu kelpaa kyllä 2105 ja 2107 malleihin, mutta ei tähän nappisilmään, koska sitä ei lasketa samaan mallisarjaan. Mutta omalta osaltani tällä ei nyt ole merkitystä kun tuo moottori kelpasi kuitenkin, en siksi eden yrittänyt vääntää asiasta.