Onhan se kampiakselin pyörintänopeustunnistin tarkistettu? Ymmärtääkseni hämäämällä tunnistinta syöttämällä johtoihin oikeanlaista jännitettä, pitäisi saada herätettyä ainakin bensapumppu. Audissa kun antoi hall-anturille signaalin hyppyjohdolla, niin bensapumppu hurisi sen sekunnin verran. Samallahan kipinänkin pitäisi lentää.
Tässä kun oli induktiivinen, niin tuli mieleen, että mikähän mahtaa olla sellaisen antama jännite. Voisikohan ohjainyksikköä hämätä esimerkiksi polkupyörän dynamolla tai muulla matalaa vaihtojännitettä tuottavalla laitteella. Tuon lisäksi pitäisi tunnistimen johdotus mitata, että signaali menee ohjainyksikölle asti.
110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN
Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN
Tuon lisäksi voi huonossa kunnossa oleva starttimoottori syödä niin paljon sähköä ettei sitä riitä muualle.äölkjhgf kirjoitti:Myös virtalukon pohja on omalla kohdallani (tarkemmin sanoen siskoni Lada 111 8v ja -00) tehnyt sen että kun avain käännetään start-asentoon, ei virta pysykään päällä starttauksen aikana hapettuneista virtalukon pohjan koskettimista johtuen. Tällöin käynnistyi työntämällä ihan hyvin.
Ennen viimeisen tuomion täytäntöönpanoa voisit kokeilla sitä että imusarjaan bensaa alipaineletkun reiästä ja virta päällä hinaamalla käyntiin pienellä vaihteella jolloin kierrokset käy korkealla.
(ainakin poissulkee 2 vaihtoehtoa: virtalukon pohja ja liikaa syövä starttimoottori)
Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN
Huomentapäiväääölkjhgf kirjoitti: Ennen viimeisen tuomion täytäntöönpanoa voisit kokeilla sitä että imusarjaan bensaa alipaineletkun reiästä ja virta päällä hinaamalla käyntiin pienellä vaihteella jolloin kierrokset käy korkealla.
(ainakin poissulkee 2 vaihtoehtoa: virtalukon pohja ja liikaa syövä starttimoottori)
Tuota on jo kokeiltu, ei lähde käymään

Uusi, tai käytetty moottorinohjaus maksaa saman verran kuin auton tämänhetkinen arvo. Vaikka uusi ohjauyksikkö auttaisikin se ei poista jäljellejääviä vikoja; Ruostevaurioita ja jarrujen vikoja.
Paalaamo kutsuu
Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN
Siskon ladassa kans pimeni aivolaatikko, korjaantui hetkeksi käymällä kaikki tinaukset läpi mitä liittyy boxiin tulevaan moninapaliittimeen, siis piirikortilta. Kolvilla kuumaksi ja lisää tinaa. Jokin kylmäjuotos siinä taisi olla. Boksin kuitenkin vaihdoin koska siinä oli lisäksi sellainen ongelma että lämpimänä auto ei halunnut käynnistyä, ilmeisesti boksissa jokin ylilämpesi. Boksin vaihdon jälkeen on taas toiminut. Boksilla oli hintaa 90 euroa nettivaraosan kautta, ja empronin siihen vaihdoin myös.
Mutta jos kori katoaa alta niin eipä noihin kannata kauheasti satsata kun katsastettuna tuollaisen saa sellaiseen rahaan ettei voi itselleen kovin suurta tuntipalkkaa maksaa.
Ellei pidä sitten ladaa harrastuksen vuoksi, itselläni se on käyttöautona.
Mutta jos kori katoaa alta niin eipä noihin kannata kauheasti satsata kun katsastettuna tuollaisen saa sellaiseen rahaan ettei voi itselleen kovin suurta tuntipalkkaa maksaa.
Ellei pidä sitten ladaa harrastuksen vuoksi, itselläni se on käyttöautona.
Re: 110 jätti tielle SISÄLTÄÄ TARINAN
Pientä päivitystä..
Vanha palvelijani Lada 110 STW 8v vm 2000 päätyi siis "elimenluovuttajaksi" eli osina toisten harrastajien projekteihin.
Linkki :
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =5&t=34635
KOrjausyrityksistä huolimatta ei tullut kuntoon. Case closed.
Vanha palvelijani Lada 110 STW 8v vm 2000 päätyi siis "elimenluovuttajaksi" eli osina toisten harrastajien projekteihin.
Linkki :
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... =5&t=34635
KOrjausyrityksistä huolimatta ei tullut kuntoon. Case closed.