Sivu 3/14
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 19:37
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
"Nakutuksella" ei tarkoiteta suurista venttiilivälyksistä johtuvaa kalkattavaa ääntä. Nakutus johtuu liian aikaisesta sytytyksestä tai siis on sen seuraus.
Nakutuksesta löydät varmaan tietoa Etsi -toiminnolla.
TakaPotkuissa myös löysä jakoketju voi ääntää. Laahain voi olla huonossa kunnossa. Kiristinkenkä samoin. Ja onhan tuolla kuluvia osia jotka voivat olla heikossa kunnossa.
Nämä nyt tuskin ovat kaikkein oleellisimpia asioita tässä tapauksessa.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 20:29
Kirjoittaja degen
Jos se kolmella pytyllä käy niin sytytyksessä lienee vikaa... tulpissa tai tulpanjohdoissa esim.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 20:46
Kirjoittaja Steroz
degen kirjoitti:Jos se kolmella pytyllä käy niin sytytyksessä lienee vikaa... tulpissa tai tulpanjohdoissa esim.
Virranjakajan kansi ja pyöriä on vaihdettu viime viikolla ja tulpan johdot/tulpat vaihdoin alkutalvesta. Sitä en ymmärrä että miksi maanantaina tyhjäkäynti oli lämpimänä korkea (putsari jäi kalleleen) ja tiistaina kun putsarin laitoin kunnolla kiinni niin sillon tyhjäkäynti hävis lähes kokonaan. Ainoastaan porasin m6 jengat että putsarin saa kiinni asti.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 20:53
Kirjoittaja Steroz
Vois varmaan seuraavaksi kokeilla kääntää sytty puolta jos se käynti muuttuis, tuossa orkkis kaasarissa pitäis olla alipane letkut oikeella paikallaan ja se samaran kaasarin ollessa paikallaan säädettiin syttyä päästötestissä että saatais kierroksia pienemmäksi. Ja siinä kaasarissa ei ollu kaikille letkuille paikkoja. Tosin eipä ne irti olevat letkut kuitenkaan vaikuta syttypuoleen jos vaan sen puolen letku on kunnolla kiinni.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 20:55
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Eihän vain porauslastuja päässyt vääriin paikkoihin?
Mitäpä jos hankkisit tai lainaisit stroboskoopin ja laittaisit sytytyksen sillä kohdilleen. Ei ainakaan tarvisi arpoa sen kanssa että onko sytkä oikein eli väärin säädetty.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 21:07
Kirjoittaja Steroz
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Eihän vain porauslastuja päässyt vääriin paikkoihin?
Mitäpä jos hankkisit tai lainaisit stroboskoopin ja laittaisit sytytyksen sillä kohdilleen. Ei ainakaan tarvisi arpoa sen kanssa että onko sytkä oikein eli väärin säädetty.
Kyllä mulla oli kangasta kaasarin päällä tiiviisti ja kaikki mahdolliset reiät tukittuna ettei vahingossa lastut pääse kaasariin. Oon koittanu kysellä kavereilta lamppua lainaks mut ei niitä oikein kellään oo ja olen vakavasti harkinnu että ostaisin oman, ehkä tällä viikolla joutuu ostamaan.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 21:45
Kirjoittaja pressa
Steroz kirjoitti:eipä mene tuo 0.15 tulkki mihinkään väliin
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Jos 0,15mm rakotulkki ei mene nokan ja venttiilivarrenpään väliin
Venttiilivälys mitataan nokka-akselin ja keinuvivun välistä, ei venttiilinvarrenpäästä. Välys mitataan kylmänä (eli noin +20 asteisena).
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 22:14
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Kirjoittelin tuonne puuta heinää ajattelmatta. Pitää poistaa tuo hullutus. Taisin puuhata jotain muuta kirjoittaessani.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 22:27
Kirjoittaja Steroz
Tänään kusti polki ja toi sen korjausrompun, tässä illan kähmässä lueskelin että jos tyhjäkäyntiä ei saa säädettyä niin solenoidissa on jotain häikkää (löysää, tukossa tai viallinen) taidanpa huomenna käyttää irti ja tarkistaa tilanteen.

voi voi kun alottelevana ladistina olisin tienny minkälaisia noi katti vehkeet on niin olisin varmaan jatkanu etsintöjä ja jättäny tuon entiselle omistajalle. No jospa siitä vielä kalun sais.
Tuli sellanen juttu tuossa vielä mieleen että miten tuommosen vähäpäästöisen auton kanssa käy jos haluais vaihtaa siihen koneen joka ei ole vähäpäästöinen?
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 22:32
Kirjoittaja toktornivako
Huonosti! Ainakin sitten katsastuksessa,vaihtaa siihen ruisku Ladan tekniikan niin siitä saa vielä oivan kulkineen!
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 4.7.2012 22:59
Kirjoittaja Steroz
toktornivako kirjoitti:Huonosti! Ainakin sitten katsastuksessa,vaihtaa siihen ruisku Ladan tekniikan niin siitä saa vielä oivan kulkineen!
No kun ei viittis aivan älyttömiä summia tohon laittaa, olis varmaan helpointa koittaa myydä tuo ensin ja sit ostaa ruisku lada kun että ostaa tuolle korille ruisku tekniikka
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 5.7.2012 18:00
Kirjoittaja Steroz
Onko joku koskaan kokeillu tuosta samaran solex kaasarista tuohon alku peräseen laittaa tuota solenoidia? Itse en huomaa mitään eroa noiden kahden solenoidin kesken (taitaa olla tyhjäkäynti puolen solenoidi) ajattelin sellasta jos kokeilis tuon vaihtaa jos se vaikka vaikuttais tyhjäkäyntiin
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 5.7.2012 19:58
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Solenoidisuuttimet ovat identtisiä. Myös uutena saatava käyvät, MUTTA:
Ratkaisevaa on se metallinen lieriöpää eli varsinainen suutin. Ne pitää olla juuri oikeaa kokoa. Jos esim. ostat uuden suuttimen niin vaihda alkuperäisestä se metallipää siihen uuteen.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 5.7.2012 20:50
Kirjoittaja Steroz
PöyhöinKuusaalt kirjoitti:Solenoidisuuttimet ovat identtisiä. Myös uutena saatava käyvät, MUTTA:
Ratkaisevaa on se metallinen lieriöpää eli varsinainen suutin. Ne pitää olla juuri oikeaa kokoa. Jos esim. ostat uuden suuttimen niin vaihda alkuperäisestä se metallipää siihen uuteen.
Eli nyt vaan vaihdan vanhasta pään toiseen ja koitan josko se auttais käyntiin.
Re: 1500 ladan käynnissä häikkää Malli 2105 ja vielä Kat
Lähetetty: 5.7.2012 21:35
Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt
Katso ensin aluperäisestä kaasuttimesta suuttimien koot ettet sotke niitä. Koko on stanssattuna suuttimeen. Ja täällä varmasti on tieto minkä kokoisia ovat tuon kaasuttimen suuttimet.