
2107 110 tekniikalla (turbo)
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Tässä taustalla mitä seuraillu niin nyt alkaa oleen tekemisen meininkiä kun startista lähtien muokataan osia.
Hemmetin hyvältä vaikuttaa tää projekti.

http://oulunseudunladailijat.dy.fi:8080/index.html http://latushka83.dy.fi:8080/latushka/tervetuloa.html
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
2107 -94, 1200L -88, Peugeot 307 -05
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Kaipa sen virallinen nimi on bendixpyörä/bendixlaite.eikka57 kirjoitti:Tekemällä etuvedon startista lainatulla pentaksilla vai mikä se nyt on nimeltään. Poraamalla halkaisija kohdilleen ni avot

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Hyvä että edistyy. Oliko se etuvedon startti mistä pendixin otit niin tuo satakympin vai? Ittekki olis tarkotus talven aikana laittaa nappikseen tuollanen 16v kone niin siksi kyselen
Ootko katsastusasemalla käynyt kyselemässä miten onnistuu leimaaminen tuolle tekniikalle ja ahdettuna? Vai onko tämä tulossa kilpien väliin edes.

Ootko katsastusasemalla käynyt kyselemässä miten onnistuu leimaaminen tuolle tekniikalle ja ahdettuna? Vai onko tämä tulossa kilpien väliin edes.
21013 1500 16v Turbo rojekti
- START
- Lada kerhon jäsen
- Viestit: 2542
- Liittynyt: 20.7.2006 12:54
- Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
ei kai sillä ole väliä, että mistä koneesta sen omavalmiste moottorin tekee.
eli ihan ku mistä tahansa jälkiahdetusta, penkkilappu ja leimalle..
eli ihan ku mistä tahansa jälkiahdetusta, penkkilappu ja leimalle..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Onkohan noin?
Eikös jokin vertailumoottori tarvitse kuitenkin olla? Paitsi jos auto on ahdettu jo aikanaan, joskus ennen mitä lie 20xx vuotta...
Eikös jokin vertailumoottori tarvitse kuitenkin olla? Paitsi jos auto on ahdettu jo aikanaan, joskus ennen mitä lie 20xx vuotta...
-
- Viestit: 585
- Liittynyt: 28.9.2010 0:14
- Paikkakunta: Ii
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
näin on ja vertailu moottorina voi käytää kaikkia alkuperäisiä moottoreita mitä on asennettu kyseiseen malliin mutta kannattaa verrata sitte siihen tehokkaimpaa ettei oo mittaus ongelmia ni ku mulla oli.START kirjoitti:ei kai sillä ole väliä, että mistä koneesta sen omavalmiste moottorin tekee.
eli ihan ku mistä tahansa jälkiahdetusta, penkkilappu ja leimalle..
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Juu eli ihan 110 startista modaamalla värkkäsin joutuu poraamaan ja tusaamaan mut toimiva tuli
Ja tosiaan menee omavalmisteena tuo moottori.. Tänään ensimmäiset savut
nätisti lähti pyörimään bensa vaan loppu kesken.
Kiitoksia vaan kaikille tähän väliin


Kiitoksia vaan kaikille tähän väliin

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Enpä ole kyselly mutta, ei tuossa pitäis mitään ihmeellisyyksiä olla. Ja ihan käyttö peliks on tulossa.Mazak- kirjoitti:Hyvä että edistyy. Oliko se etuvedon startti mistä pendixin otit niin tuo satakympin vai? Ittekki olis tarkotus talven aikana laittaa nappikseen tuollanen 16v kone niin siksi kyselen![]()
Ootko katsastusasemalla käynyt kyselemässä miten onnistuu leimaaminen tuolle tekniikalle ja ahdettuna? Vai onko tämä tulossa kilpien väliin edes.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Saisikohan silloin vertailukohteena toimia aikoinaan Konelan tekemän turboladan tehot...
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Kyllä varmaankin kunhan vaan tarvittavat todistukset informaatiot kyseisestä käkättimestä.Zapsky kirjoitti:Saisikohan silloin vertailukohteena toimia aikoinaan Konelan tekemän turboladan tehot...
Itse ajattelin kuitenki mennä silla 100.1 kaakin rajapyykillä. Jospa siihen penkki paperiin sais vaikkapa 90-95 hepoa tahi vähemmän 0.2 bar paineilla

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Mutta mitäs sitten kun alkaa tehdä mieli lisää löylyä, jota Ladan koneesta kyllä saa 

- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Niin Mitä sitten?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Joo tuolla 0.2bar paineella (joka on minimi) ainoastaan tuo penkki paperi sitten kokeillaan mitä sieltä todellisuudessa tulee vähän reilummilla paineilla. Kohtuudella tietysti että ei heti menis särki 

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Eihän konelaturbo käy vertailukohteeksi kun ei ole sarjavalmisteinen? Ja eihän niiden reksiteriotteessa ole ilmoitettu maksimitehoa?
Kanttikopalle vertailukohteeks ainakin pitäis 1700i käydä ja silloinhan ahdettu moottori saa tuottaa sen 100,8hv.
Kanttikopalle vertailukohteeks ainakin pitäis 1700i käydä ja silloinhan ahdettu moottori saa tuottaa sen 100,8hv.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)
Niinpä en tullu ajatelleeks tuota. Mutta 1700 jokatapauksessa on mulla vertailukohteena.