2107 110 tekniikalla (turbo)

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
jta
Viestit: 4445
Liittynyt: 11.1.2004 22:08
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja jta »

Tässä taustalla mitä seuraillu niin nyt alkaa oleen tekemisen meininkiä kun startista lähtien muokataan osia. :D Hemmetin hyvältä vaikuttaa tää projekti.
äölkjhgf
Viestit: 900
Liittynyt: 4.11.2011 18:10

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

eikka57 kirjoitti:Tekemällä etuvedon startista lainatulla pentaksilla vai mikä se nyt on nimeltään. Poraamalla halkaisija kohdilleen ni avot :D
Kaipa sen virallinen nimi on bendixpyörä/bendixlaite. 8)
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Hyvä että edistyy. Oliko se etuvedon startti mistä pendixin otit niin tuo satakympin vai? Ittekki olis tarkotus talven aikana laittaa nappikseen tuollanen 16v kone niin siksi kyselen :)

Ootko katsastusasemalla käynyt kyselemässä miten onnistuu leimaaminen tuolle tekniikalle ja ahdettuna? Vai onko tämä tulossa kilpien väliin edes.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja START »

ei kai sillä ole väliä, että mistä koneesta sen omavalmiste moottorin tekee.
eli ihan ku mistä tahansa jälkiahdetusta, penkkilappu ja leimalle..
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Onkohan noin?
Eikös jokin vertailumoottori tarvitse kuitenkin olla? Paitsi jos auto on ahdettu jo aikanaan, joskus ennen mitä lie 20xx vuotta...
jaketech racinteam
Viestit: 585
Liittynyt: 28.9.2010 0:14
Paikkakunta: Ii

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja jaketech racinteam »

START kirjoitti:ei kai sillä ole väliä, että mistä koneesta sen omavalmiste moottorin tekee.
eli ihan ku mistä tahansa jälkiahdetusta, penkkilappu ja leimalle..
näin on ja vertailu moottorina voi käytää kaikkia alkuperäisiä moottoreita mitä on asennettu kyseiseen malliin mutta kannattaa verrata sitte siihen tehokkaimpaa ettei oo mittaus ongelmia ni ku mulla oli.
kansien kairauksia, megasquirteja ja autojen tehonmittausta.
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Juu eli ihan 110 startista modaamalla värkkäsin joutuu poraamaan ja tusaamaan mut toimiva tuli :D Ja tosiaan menee omavalmisteena tuo moottori.. Tänään ensimmäiset savut :) nätisti lähti pyörimään bensa vaan loppu kesken.
Kiitoksia vaan kaikille tähän väliin :lol:
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Mazak- kirjoitti:Hyvä että edistyy. Oliko se etuvedon startti mistä pendixin otit niin tuo satakympin vai? Ittekki olis tarkotus talven aikana laittaa nappikseen tuollanen 16v kone niin siksi kyselen :)

Ootko katsastusasemalla käynyt kyselemässä miten onnistuu leimaaminen tuolle tekniikalle ja ahdettuna? Vai onko tämä tulossa kilpien väliin edes.
Enpä ole kyselly mutta, ei tuossa pitäis mitään ihmeellisyyksiä olla. Ja ihan käyttö peliks on tulossa.
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Saisikohan silloin vertailukohteena toimia aikoinaan Konelan tekemän turboladan tehot...
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Zapsky kirjoitti:Saisikohan silloin vertailukohteena toimia aikoinaan Konelan tekemän turboladan tehot...
Kyllä varmaankin kunhan vaan tarvittavat todistukset informaatiot kyseisestä käkättimestä.
Itse ajattelin kuitenki mennä silla 100.1 kaakin rajapyykillä. Jospa siihen penkki paperiin sais vaikkapa 90-95 hepoa tahi vähemmän 0.2 bar paineilla :lol:
Zapsky
Moderaattori
Viestit: 1238
Liittynyt: 22.1.2012 11:27

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Zapsky »

Mutta mitäs sitten kun alkaa tehdä mieli lisää löylyä, jota Ladan koneesta kyllä saa :D
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Niin Mitä sitten?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Joo tuolla 0.2bar paineella (joka on minimi) ainoastaan tuo penkki paperi sitten kokeillaan mitä sieltä todellisuudessa tulee vähän reilummilla paineilla. Kohtuudella tietysti että ei heti menis särki :lol:
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Eihän konelaturbo käy vertailukohteeksi kun ei ole sarjavalmisteinen? Ja eihän niiden reksiteriotteessa ole ilmoitettu maksimitehoa?
Kanttikopalle vertailukohteeks ainakin pitäis 1700i käydä ja silloinhan ahdettu moottori saa tuottaa sen 100,8hv.
21013 1500 16v Turbo rojekti
eikka57

Re: 2107 110 tekniikalla (turbo)

Viesti Kirjoittaja eikka57 »

Niinpä en tullu ajatelleeks tuota. Mutta 1700 jokatapauksessa on mulla vertailukohteena.
Vastaa Viestiin