Sivu 3/42
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.4.2013 16:25
Kirjoittaja veli samara
Onkos muilla turbon asentaneilla ollut lämpöjen kanssa ongelmaa, kun käyttää vakio syyläriä? Ajattelin että pitäisikö syylärin sivuille väsätä ilmanohjaimet...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.4.2013 18:56
Kirjoittaja Mara
Ei ollut minkäänlaisia lämpöongelmia. Varmuudeksi väsäsin kuitenkin flektin manuaalikäyttökatkaisijan oman lämpökytkimen rinnalle.
Ilmanohjaimista ei sitten välttämättä ole mainittavaa hyötyä, tai riippuu vähän miten ne suuntaa.
Innovate on ainakin ihan hyväksi tunnustettu merkki.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.4.2013 19:39
Kirjoittaja veli samara
Joo, eli ei tule olemaan hyötyä noista omista suunnitelmista. Kun niitä ei saa "ohjaamaan" sitä ilmaa syylärille, vaan estämään ilmanpääsyä syylärin ohi konehuoneeseen. tai voihan se vähän auttaa, mutta tuskimpa huomaa eroa lämpömittarissa....
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.4.2013 21:00
Kirjoittaja START
kunno flekti vaan ja jos ei riitä niin syylärin päivitys.
itse odotan hiukka epäilevänä että miten mulla lämmöt pysyy kurissa kun on aikas pieni kolmoskoppasen kolffin syyläri. on sentään kaks tarvike flektiä jotka peittää n90% syylärin pinta-alasta, mut jos toi ei pelitä niin seuraava vaihtoehto on alumiininen malllia leikkaa ja liimaa, tee itse ja ylläty
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.4.2013 22:02
Kirjoittaja veli samara
Tai sitten vesiruutta ahtoputkeen. Ja viinalla ajamaan niin ei tuota niin paljon lämpöä....
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 18.4.2013 23:11
Kirjoittaja Mara
veli samara kirjoitti:Joo, eli ei tule olemaan hyötyä noista omista suunnitelmista. Kun niitä ei saa "ohjaamaan" sitä ilmaa syylärille, vaan estämään ilmanpääsyä syylärin ohi konehuoneeseen. tai voihan se vähän auttaa, mutta tuskimpa huomaa eroa lämpömittarissa....
No nimenomaan niistä syylärin ohikierron tukkivista voi ollakin hyötyä.
Sellaiset vauhdikkaan ja ottavan näköiset suppilon muotoon asennellut ohjaimet toimii lähinnä jossain Mach1-nopeuksissa.

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.4.2013 15:02
Kirjoittaja veli samara
Pakosarjan jatkeen sovitusta. Ei sopinutkaan ihan heti, summa mutikassa tehty käyrä. Lyhensin sitä 2cm laipan juuresta, mutta V*TUN hitsauskone v*ttuilee. Lanka koneen sisällä solmussa ihan sama mitä säädät tai teet...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.4.2013 15:27
Kirjoittaja pressa
veli samara kirjoitti:Lanka koneen sisällä solmussa ihan sama mitä säädät tai teet...
Ota lanka pois ja pura kahva irti. Ruiskuta jarrugliineriä langanohjaimeen ja katso mitä tulee toisestapäästä. Toista muutama kerta ja puhalla vielä paineilmalla. Lopuksi vähän silikoniöljyä putkeen ja kasaus, näin tein omalle muovisela langanohjurilla varustetulle migille ja sen jälkeen on toiminut. (ostin siis puolikuntoisen joka takkusi lankaa, eli ei pystynyt hitsaamaan sentiiä pidempää saumaa)
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.4.2013 17:40
Kirjoittaja START
onkos siellä muovi "suoli" vaiko rautaspiraali? pura se pois ja kato ettei ole mistää länässä ja puhdistusta myös.
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 20.4.2013 18:06
Kirjoittaja veli samara
Laitoin hyllystä uuden letkun tilalle. Nyt on jatke valmis, mitä nyt turbon laippa uupuu...Pitää vielä kääriä se lämpökääreeseen, niin ei johdot yms lähellä oleva sula.
Seuraavaks vois laittaa akun piuhat kiinni startille ja laturille. Ja ruveta miettimään seuraavaa hommaa...
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 21.4.2013 17:57
Kirjoittaja veli samara
Virtapiuha uusittu paljon notkeampaan versioon, ja paljon pitempään. Nyt on 50mm2 paksua piuhaa akulta suoraan startille, ja startilta menee saman paksunen piuha laturille. Takakontin maapaikka pitäis vielä keksiä. Missä olis paras paikka? Akku sijoitettu vararenkaan poteroon. Sitten pitäis vielä kehittää kiinnike panta akulle.
Seuraavaks vois laittaa pakosarjan ja imusarjan takas kiinni, niin vois liikuttaa autoa ihan ajamallakin. Sitten ahtoputkien ja pakoputken suunnittelu vois alkaa myös
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 21.4.2013 20:47
Kirjoittaja START
aika jylyt piuhat
ei sillä ole väliä mihin sen maan laittaa, kunhan on tukevassa paikassa. johonkin puskurin korvakkeen alle tullut joskus laitettua. joku pohjasta läpireikä ja läpi pultti on vähän epäilyttävä, mutta sit jos hitsaa pienen vahvike lapun ja mutterin niin toimii missä vaan
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 21.4.2013 22:31
Kirjoittaja veli samara
Pitää katsella mistä sais hyvän paikan. Piuhan paksuus omasta mielestä sopiva, mutta jos olis ollu paksumpaa tarjolla olisin laittanut. Edellinen 50mm kaapeli oli p*rkeleen jäykkää, ja oli vielä liian lyhyt. Sekin piuha oli konttiin laitettu vahvarin takia, joka oli teholtaan 200W

. Siitä muistuikin mieleen että koneen ja korin välinen maadoituspiuha pitääkin vaihtaa paksumpaan, eli 50mm piuhaa siihenkin.

Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 22.4.2013 9:22
Kirjoittaja START
tossa just laittelin vinssiä maasturiin missä joku reilu 5kw moottori (noin kolme kertaa ladan startti..) ja siihen tuli jotkut 35mm2 pihat..
Re: 1200L Turbo.
Lähetetty: 23.4.2013 17:17
Kirjoittaja veli samara
Mietiskelin noita bensalinja juttuja. Kaikista helpoimmalla varmaan pääsee kun hommaa ruiskumallisen tankin, jossa pumppu sisällä. Ei tarviis mitään kerääjäsäiliöitä ja montaa bensapumppua(siirtopumppu ja painepumppu). Ja paluunippakin olis valmiina. Mulle riittää 1,5bar bensapaineet, ja tuossakin on jo nostovaraa ahdoille reilusti. Eikös nuo sisäiset pumput tee noin 3bar paineita? Vai saako sen pumpun sullottua kaasarimallin tankkiin? Sitten pitäis valita paras reitti paluulinjalle...
Jos jollain on tuollainen tankki kaikkine pumppuineen niin saa tarjota.