Vedä narusta, nauti kesästä!
Re: Vedä narusta, nauti kesästä!
Tomos 4 tuttu merkki meillä samallaiset oireet kuin närhi perämoottoreissa. Maatalosta haimme maidon ja perunat... Meno matka ajaen ja takaisin soutamalla.. Ja minä revin ja revin.....
Siskon poika myöhemmin korjasi vian laittamalla tunturi mopon puolan..niin pelasi myös lämpimänä...
Puolan tai kondensaattorin..tai mikä se alumiini möykky nimeltään on.
Siskon poika myöhemmin korjasi vian laittamalla tunturi mopon puolan..niin pelasi myös lämpimänä...
Puolan tai kondensaattorin..tai mikä se alumiini möykky nimeltään on.
- toktornivako
Joskus -70luvulla isä osti minulle veneen ja Yamahan 7hp? perämoottorin, ja vieläkään en ole paskempaa konetta tavannut! Oireet oli kuin terhillä, eli kylmänä hienosti käymään ja kävi kyllä niin kauvan kuin tarvis mutta sammutuksen jälkeen ei käymään ennenkuin seuraavana päivänä? Siitä asti olen vierastanut kaikkia japanin tuotteita paitsi Moottoripyöriä!
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
- pavlik morozov
- Viesti:
kaasari tulvii tai ryyppy päällä ei käynnisty puolilämpimänä.toktornivako kirjoitti:Joskus -70luvulla isä osti minulle veneen ja Yamahan 7hp? perämoottorin, ja vieläkään en ole paskempaa konetta tavannut! Oireet oli kuin terhillä, eli kylmänä hienosti käymään ja kävi kyllä niin kauvan kuin tarvis mutta sammutuksen jälkeen ei käymään ennenkuin seuraavana päivänä? Siitä asti olen vierastanut kaikkia japanin tuotteita paitsi Moottoripyöriä!
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
- pavlik morozov
- Viesti:
pellemiljoonakin kehoitti moottorivarkaita että ota toivon kipinä mukaan.Pavlovits kirjoitti:Jos minun Terhi-kokemuksista pitää jättää kirosanat pois, jutusta tulee aika lyhyt.
Tuossa Kalevan jutussa mainittu Kipinä oli Kuopion Konepajan valmistama keskimoottori.
.

jokos seagull mainittiin? offtopikina mulla on kuulemma sellasesta se kromiputki 100mm halkasia niin koppisaunan hormiputkena, muu hormi on ryssmutkapätkistä rälläkällä ja puikkohitsillä oikasemalla tehty. jäteaineista tehty ei maksanu ku naulalaatikon koko sauna,
Индейский вождь - "вялотекущая шизофрения"
Tuo kuopion konepajan tekemä kipinä vissiin sama malli kuin tuovilan lahtelainen.. Elikkäs isolla vauhtipyörällä. Sellainen pyöreä päinen kansi. Helinin kipinän saa laittaa pyörimään pöydälle ilman ruuvveja ja pultteja. 5.7hp isä on kokeillut että tarina tosi...
Tuosta Seagullista odotin enemmän juttua, mutta nykyveneilijöille taitaa olla outo laite.
Aika etevä sokkasysteemi siinä oli.

Aika etevä sokkasysteemi siinä oli.

Joka viimeksi nauraa, kuolee iloisena.
Entisellä mökki naapurilla oli gulli joka aina lähti ensimmäisellä vetäsyllä käyntiin...kerran satoi vettä kaksi viikkoa ja naapuri lähti ajelemaan niin arvelin ettei nyt lähde käyntiin ekalla...pitkä naru oikes viimeiselle sentille mutta kele niin vain lähti. Vaikka koppaa koneessa ei ole. Taika sana löytyy kaasarin kyljestä..siinä vipunen tai nappi josta sai tulvitettua kaasarin ja siitä lähti sellainen ääni... Joka ei tiedä tulvittaa gullia saa repiä sitten enemmin.
Hyvänväristä bensaa ja melkoiset savut. Se on sitä 1:10 seosta.
http://www.youtube.com/watch?v=-adwm9K77pY
http://www.youtube.com/watch?v=-adwm9K77pY
Naapuri puhui että viimeiset sigulit olisi pyörineet 7%seoksella vaihteisto öljyä 90%ja vesivaseliinia sekaisin. Meillä uusi naapuri jo 4 vuotta.että en tiedä onko naapurilla enää sikulia.
Vuodesta 1979 suositeltiin neliprosenttista. Sitten vähän aikaa kaksiprosenttista, mutta moottorivaurioiden takia palattiin neloseen.
Oiskoon tuo naapurin kertoma 7% ollut sisään ajoöljy ja sitten se neljä..
Noilla käyttäjillä oli omia sovelluksia. Silloin kun suositus muuttui neljään prosenttiin, muistan monen ajaneen aluksi kahdeksanprosenttisella. Sitten oli selllaisia, jotka eivät huolineet kaksitahtiöljyä, vaan niille piti sekoittaa SAE 30-öljystä.
Naapurilla isänsä vanha kone niin siinä hän käytti 10% ja me kun uisteltiin sillä niin naapuri ajoi meidät itsemme kakka rinkiin jäimme siihen savupilveen niin oli mellevät tuoksut. Ahti ei ikinä tuoksunut noin vahvalle...hänellä oli ollut uudempikin mutta oli myynyt kun hyvän hinnan saanut.. Mutta tätä isukin perintöä ei aikonut myydä.. Mutta naapuri myö vaikka äitinsä jos siitä hyvän hinnan saa..
peramoottorien ja pienkoneiden ja mopojen osat loytyy...www.voimakone.fi
Tuon voimakoneen pitäjän isältä löytyy varmaan laajin Terhi-osien valikoima. Hannu Urkonen Saamaiskylä. Ei mainos, mutta jos haluaa saada terhit liikkeelle niin häneen voi joutua turvautumaan, ilmoittelee joskus keltaisessa pörssissä. Eikö Seagullin laakerit olleet liukulaakereita tai muuten erityisen paljon voitelua vaativia? Siitä se korkea öljy/bensaseos.