Sivu 3/12

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 19.4.2015 12:48
Kirjoittaja degen
Joo, mutta pieni ero on autossakin.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 19.4.2015 13:16
Kirjoittaja toktornivako
Olet vaihtanut renkaiden pyörimis suuntaa.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 19.4.2015 14:26
Kirjoittaja degen
No joo, mutta sekään ei ole se mitä ajan takaa.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 19.4.2015 14:41
Kirjoittaja Flaiman
Nokkapellin ilmanottoritilöitä ei ole toisessa kuvassa.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 15.5.2015 22:48
Kirjoittaja degen
Auton sisään on monasti tullut sateen aikana vettä apukuskin jalkatilan matolle. Ihmettelin aikansa mistä se tulee ja huomasin eilen, että apparin puolella tuulilasia liki olevan lokasuojan ja korin välinen tiivistesauma on aika kehno ja siinä on peräti reikäkin. Ostin tänään Dinitrolin mustaa autojen sun muiden vempainten osien tiivistämiseen tarkoitettua massaa ja laitoin tuohon huonoon saumaan massaa. Saapa nähdä, auttaako.
Muuten autossa ei ole mitään moittimista. Päästömittaus pitää suorittaa jossain vaiheessa ennen heinäkuun puoliväliä.
Axtec-jumalakin on ollut täysin tyynellä päällä eikä se varmaan edes uskalla ruveta mihinkään konstailuihin. Ajettu on 121900 km.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 7.6.2015 20:35
Kirjoittaja degen
Katsastus lähestyy vääjäämättä ja se pitäisi suorittaa viimeistään 14.7. Tämän johdosta otin viikon lomaa ja pyhitän sen ladan roplaamiselle. Huomenissa pitää hakea ManseMotorsin lähinnä alustan osista koostuva tilaus ja aloittaa ropaaminen. Uusiksi menee etutukivarsien kumi-metallinivelet, kaikki iskarit ja takaa kaikki kumipuslat. Lisäksi on hiplattava pohjasta mahdollisia ruosteita veks ja maalattava & massattava. Eteen iskareiksi tulevat Sachs Super Touring -nesteiskarit ja taakse vielä määrittelemättömät kaasuiskarit. Näiden toimenpiteiden jälkeen alkaa Lada olla katsastuskunnossa. Ajettu autolla 122600 km. Itse olen suorittanut tuosta lukemasta 41000 km.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 8.6.2015 20:45
Kirjoittaja degen
Tarkistin tänään iltapuhteena seoksensäätöjärjestelmän toiminnan jännitemittaria käyttäen ja happianturin signaalia mittaamalla. Niin tyhjäkäynti kuin kierroksilla käyntikin sekä täystehotoiminta olivat täysin kunnossa signaaleiden perusteella. Päästömittausta vaille on lada siis.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 14.6.2015 15:45
Kirjoittaja degen
Aikaisemmin mainitut Sachsin Super Touring-nesteiskarit ja ManseMotorsin tarkemmin määrittelemättömät kaasuiskarit ovat paikallaan ja alustasta tuli aivan mahtava. Eilen Petäjävedelle ajellessa Peevee kyydissä 13-tiellä oli varsin letkeetä ajella semmosta 110 km/h. Alustan löllymiset sun muut taikamattoilut ovat mennyttä.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 28.6.2015 18:10
Kirjoittaja degen
Kävin eilen jälleen kerran Tallinnassa yhden kaverin kanssa ja kuormaa tuli reilut 50 kg vaille maksimikantavuus. Kuraläpät eivät uusien jousien ja iskarien myötä enää hanganneet maata yhtä kauaa kuin ennen ja ajettavuudessakaan ei ollut mitään moittimista. Katajanokalla oli poliisin puhallusratsia Viking Linen XPRS-laivasta poistuville autoilijoille. Sain pillin suuhun ja puhallus: 0,0. Naiskonstaapeli oli tiukkana Ladan nähtyään ja tiedusteli, riittääkö kantavuus ja tunnusteli takapyörän ja pyöränkotelon välistä etäisyyttä ja totesi sen olevan riittävä. Samainen poliisi myös huomautti siinä vaiheessa maata viistävistä kuraläpistä ja kysyi että oletko varma, ettei vaaratilanteita pääse syntymään tuollaisella kuormalla. Minä siihen vastasin siihen tapaan että "ajonopeus on sovitettava tuo kuorma huomioiden" ja pääsin poliisin hiillostuksesta läpi. Tullimiehiä ei näkynyt missään.
Takajarrujen paineensäädin saa mukavasti liikuntaa noilla ulkomaan reissuilla.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 8.7.2015 18:23
Kirjoittaja degen
Käytin ladaa päästömittauksessa Porissa Pikahuolto J.Peltonen Oy:ssä. Meni heittämällä läpi ja samantien kun anturin laittoi pakoputkeen. Suluissa sallitut:
Tyhjäkäynnillä
CO 0,04 (0,5) %
HC 66 (100) ppm
CO2 13,9 %
O2 1,01 (5) %
Lambda 1,046
Kierroksilla
CO 0,18 (0,3) %
HC 42 (100) ppm
CO2 13,9 %
O2 0,53 (5) %
Lambda 1,019 (0,97-1,03)

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 8.7.2015 18:52
Kirjoittaja temez
Itselläkin tuollainen kombi 1700i 1997,tilaa on hyvin ja olen myös ollut tyytyväinen.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 10.7.2015 20:58
Kirjoittaja degen
Jälleen kerran meni Combi laakista läpi katsastuksesta. Ajoaikaa on 14.7.2016 asti. Huittisten K1 oli asema tällä kertaa.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 18.7.2015 17:50
Kirjoittaja degen
Huomasin tossa yks päivä että kytkinnestesäiliö on tyhjä. Kurkkasin lattiamaton alle ja sieltä löytyi jarrunestettä. Ennen korjausta jouduin ajamaan vuotavalla sylkällä ja nestetta meni pari desiä/viikko. Ostin ManseMotorsista 2 e maksavan tiivistekumisarjan ja tänään asensin sen. Sylinterin männissä oli silminnähtävää hapettuman alkua mutta ne olivat täysin sileitä sormin koskien. Sylinteriputki samoin oli sileän tuntuinen. Vaihdoin kumit ja ilmasin letkun ja purkin avulla. Ilmaus onnistui ja kytkin toimii. Seurataan tilannetta ja jos vuotaa edelleen niin uusi sylinteri on hankittava. Ajettu on nyt 127600 km.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 22.7.2015 13:36
Kirjoittaja degen
Tiivisteiden vaihto korjasi vuodon. Selvisin halvalla.

Re: VAZ-21043 - 1994 - Käyttö/harrasteauto

Lähetetty: 25.8.2015 9:34
Kirjoittaja degen
Ei helvetin helvetti. Takajarrut hirtti kiinni kuutostiellä taas. Takaa on uusittu jo painesäädin, molemmat jarrusylinterit, jarruletku, yks putki ja kengät. Vuoden ja 20 000 km se kesti ilman lukkiutumisia. Pääsylinteri on kolme vuotta vanha ja 40 000 km ajettu Fenox.