Sivu 3/11
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 15.12.2014 22:18
Kirjoittaja 'aatee'
Ei siinä alkukäyrässä mikää pilipali kuumakestospray kestä ne ei kestä mitään vaikka luvataan. Black satin pinnoite taitaa olla ainuita hyviä ratkaisuja.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 16.12.2014 0:36
Kirjoittaja degen
Saattaa olla. Ei ollut kyllä mikään överikallis tuo black satin, 55 e 100 ml töyskä ja se varmaan riittää kahelle putkelle.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 28.12.2014 13:49
Kirjoittaja degen
Nopeusmittari toimii taas ja kävin ajelemassa. Kaakkois-Suomeenkin tuli talvi, ja teistä tuli liukkaita. Joulupäivän iltana ajelin jäisellä tiellä ylämäkeen ja piti lisätä kaasua, jotta pääsisi ylös. Kierrätin vähän liikaa, mopo nappasi tehopiikin ja takarengas lähti heti alta ja päädyin perseelleen. Vasen kyynärpää ja kankku on vieläkin kipeä. Vauhti oli sen verran hiljainen, että mopoon ei vaurioita tullut. Peeveen eturengas on nastoitettu, takarengas ei.
Just väärinpäin. On tosi älyvapaata ajella ton kanssa pakkasessa ja liukkaalla, mutta muita liikkumisvaihtoehtoja ei ollut.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 28.12.2014 19:30
Kirjoittaja 'aatee'
Mukava tollasella pikku mopolla on liukastella menemään

rengastus just oikea

jalat maassa hanaa vaan ja lumi lentää
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 29.1.2015 13:10
Kirjoittaja ihkulainen
Mullaki oli mopoiässä PV. ja sitä tuli korjailtua ja laiteltua paaljon
Setuppina oli: 80cc Malossi, RM:n kansi, 24mm mikuni ja arrowin teho-putki.
Kulki 100kmh.
Kulutus kovempi ku ladalla.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 29.1.2015 13:37
Kirjoittaja degen
Eihän se teho tyhjästä tule. PV-miehiä tuntuu olevan sangen paljon. Aikaahan saa kulumaan noiden kanssa. Sinänsä kivaa puuhaa.
Pääsuuttimen pikavaihto on ollut siunaus oikeaa suutinta etsiessä, mutta se tuppaa vuotamaan aika herkästi. Alumiininen tiiviste kulahtaa ja sitten pitäisi etsiä uusi rinkula.
Jos pikavaihtoa ei ole, joutuu kaasarin itsensä ja sen kohokammion räpläämään irti joka kerta ja bensat näpeille heti. Tosta pikavaihdon reiästä ei pääse karmeesti tulemaan ja sormetkin pysyvät kuivina.
Pitäisi ostaa uusi bensahana ja toisiopuola tulpanhattuineen. Ilmeni, että toi PV ei oikein taho käynnistyä kosteella kelillä. Kahenkymmenen asteen pakkasella käynnistyy toisella polkasulla seistyään vaikka viikonkin ulkona. Tulpanjohto on aika hanurista siinä ja se on samaa pakettia toisiopuolan kanssa. Bensahana maksaisi reilut 50 e. Ehdottomasti alkuperäisenä pitää ostaa hana, koska kympin maksavat tarvikehanat vuotavat melkein uusina. Vähän samaan tapaan kuin jotkut Ladan uustuotantolämppärinhanat.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 29.1.2015 16:05
Kirjoittaja larpanderi
Tää on kyll hieno ku ei oo mikää perus ruoska pv

Kaikin puolin kunnolla ja nätiksi laitettu ilman mitää räpeltämistä
Muttamutta pojjaat, eihän tämä ole tappovehjettä nähnykkään

.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 29.1.2015 16:43
Kirjoittaja degen
Pääseehän tollakin hengestään, mutta menishän peeveen runkoon RM80-moottori, jossa on noin 16 hv.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 29.1.2015 17:38
Kirjoittaja larpanderi
Se rm motti kuulostaa jo asialta

Kaveri on kans s1 meinannu laittaa... Ja kyllähä sitä hengestää pääsee vaik vakiollaki se on aivan totta... Mut ku on tämmöne vakio sleeper nii ois just kunnon killeri moottori messsevä

Itellä en tiedä paljonko on hevosvoimia, mutta kuutioita on vähä päälle 200

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 30.1.2015 0:03
Kirjoittaja jta
Hiukka kyllä arveluttaisi tuollaseen runkoon alkaa enää isompia koneita laitteleen. Joskus kaverin pv:tä kokeilin mikä 107km/h kulki niin meni runko jo notkeaksi tuossa vauhdissa. Oli pakko löysätä kun tiessä olevasta painaumasta ajo ja runko alko elään niinkuin keitetty spagetti. Aluksi säikähdin että alkaa etupää woblaan vaan olikin jotain muuta.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 30.1.2015 13:31
Kirjoittaja larpanderi
En tiedä onko oiklee paikka puhuu ees näistä, Anteeksi siis heti nyt alkuun..
jta kirjoitti:Hiukka kyllä arveluttaisi tuollaseen runkoon alkaa enää isompia koneita laitteleen. Joskus kaverin pv:tä kokeilin mikä 107km/h kulki niin meni runko jo notkeaksi tuossa vauhdissa. Oli pakko löysätä kun tiessä olevasta painaumasta ajo ja runko alko elään niinkuin keitetty spagetti. Aluksi säikähdin että alkaa etupää woblaan vaan olikin jotain muuta.
Ne on ne peeveet vähä semmosia

Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 28.2.2015 12:05
Kirjoittaja degen
Piakkoin pääsen taas ajelemaan peeveellä parin kuukauden tauon jälkeen. Pitää ostaa vielä pääsuuttimet kokoa 95 ja 97,5. Nyt kiinni oleva 100-kokoinen on hiukan liian iso. Lisäks on hommattava se sytytyspuola ja uus tulpanhattu. Tullessani takaisin tampereelle otan peeveen mukaan ja menen erään toisen harrastajan kanssa dynopenkittämään tolla miun peeveellä kaikki maholliset peeveen tehoputket. Saadaan siten kunnon faktatietoa noista tehareista vuosia kestäneen mutuilun sijaan. Settinä toimii toi miulla oleva vakiomalossi ja 22-millinen mikuni. Jollain muulla pytyllä ja kaasarilla käyrät voivat olla erilaisia, mutta luulisin tuloksen palvelevan ainakin joitakuita. Sen verran yleinen virityssatsi tuo malossi kaasareineen on.
Myös aikaisemmin mainitsemani kaasarin keskitysholkit sain ihan tilaustyönä. Kaveri tulosti 3D-tulostimella.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 5.3.2015 21:31
Kirjoittaja degen
Tiistai-iltana tilaamani sytytyspuola ja NGK:n tulpanhattu saapuivat. Mopo-Sportin toimitusnopeutta on vaan kehuttava. Kaksi päivää ja osat ovat näpeissäni. Puolassa on tulpanjohto kiinni, mutta hattua ei eikä siinä johdon päässä ollut minkäänlaista liitintä, ainoastaan johdinmateriaali näkyi eristeen keskellä ja se oli niin kuin katkaistu. Tulpanhatussa oli puolestaan ruuvi liitinpuolella, eli se olisi kierrettävä kiinni johtoon. Piti siis tehdä pieni patentti, jotta saapi hatun kiinni.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 6.3.2015 14:59
Kirjoittaja larpanderi
Hmm, mulla ei oo tullu vastaan edes muun laisia tulpanhatun kinnityksiä, kun tuo että se keirretään sinne kiinni. Samalla lailla se on kiinni myös sytytyspuolan päästä.
Re: Solifer Suzuki PV50 vm.1988 "tappovehje"
Lähetetty: 6.3.2015 15:45
Kirjoittaja degen
Toi miun uusi puola on joku taiwanilainen Tec-merkkinen eikä siinä tosiaan ollut mitään.
Muokkaus: Nyt tajusin. Siinä puolan päässäkin oli näköjään samanlainen ruuvi ja johto irtosi siitä kiertämällä. Aika kepulin oloinen systeemi mielestäni.