Sivu 3/9

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 18.9.2015 9:17
Kirjoittaja Tommisatta91
Nonniiin taas tovi mennyt, jos tähän välliin pienen tilanneraportoinnin laittelis tänne

Elikkästä, koneen sain eilen (myöhään aamuyöstä) nippuun siinä määrin että oli aika kääntäää virta-avaimesta.. No, ei muuta kun kääntämään..

Positiivista oli se että virrat meni päälle, mikään ei kärähtäny ja valotki jopa vaikuttais toimivan kaikki :shock: (vilkkuja lukuunottamatta mutta niiden johdot onki vielä irrallaan, niistä murehditaan myöhemmin) mutta negatiivistä se että ei starttaa, naksahdus vain kuuluu startista.. Kokeilin sievästi koputella starttia vasaralla eikä auttanut, pitänee (jahka taas ehtii) irrottaa ja tarkastaa/puhdistella liitännät yms. ja kokeilla sitte uudestaan, jos ei sittenkään vielä niin sitten varmaan uutta starttia...?

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 21.9.2015 23:25
Kirjoittaja Tommisatta91
nonniiin jos sitä taas vähän kirjottelis kun on kuitenki pikkusen saanu aikaseksi..
elikkästä nyt on lada siinä pisteessä että starttaa kyllä oikein ilosesti mutta ei hörähdä käymään.. vähän kyllä yritti mutta ei käy silti.. tuossa tutkiskelin että bensapumppu ei (ainakaan oman diagnoosin mukaan) pumppaa pensaa, kokeilin laittaa pulloon bensaa ja pullosta suoraan pumppuun letku niin vähän ilmesty suodattimen sakkakupin pohjalle bensaa mutta ei silti sen enempää sitte enää, ei mene kaasarille saakka, on kaasarin ja pumpun välisessä letkussa vielä toinen suodati ja siihen ei ainakaan näy tulevan bensaa jotenka taidan huomenna vierailla tarvikkeessa josko sattuis olemaan niillä mulle uus pumppu, tuskin kovin kallis on

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 22.9.2015 13:41
Kirjoittaja Flaiman
Irroita vielä kaasarille menevä bensaletku ja starttaa, silloin ainakin näkee tuleeko bensaa.

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 22.9.2015 14:26
Kirjoittaja Tommisatta91
voishan tuota kokeilla vielä varmistukseski joo, kävin kyllä jo tarvikkeessa ja uusi pumppu tulee sinne huomiseksi.. eipä tuossa nyt varmaan muusta voi olla kyse, ellei sitten bensalinja itsessään ole tukossa mutta tosiaan kokeilin pullosta suoraan syöttää letkun pumpulle ja startata ja minusta ei imenyt bensaa ja varmuuden vuoksi hain jerrypöntöllä 10€ eestä pensaa lisää tankkiin ettei ainakaan siitä pitäis olla kiinni.
Positiivista on se että tässä yksilössä näyttää bensamittari kuitenki olevan toimiva, toisin kuin siinä minkä ostin kempeleestä, muutenkin paljon paremmassa kunnossa vähän joka puolelta vaikka tämä seissyt nelisen vuotta ulkona ja tuo toinen suoraan ajosta :lol:

Edit: Mikäs on muuten paras konsti varmistua siitä että bensalinja ei ole tukossa? Selviääkö esim. sillä että putken toisesta päästä puhaltaa paineilmaa ja toisessa päässä kaveri kuuntelee/tunnostelee että tuleeko ilma läpi..?

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 23.9.2015 22:05
Kirjoittaja Tommisatta91
no nyt on uus pumppuki mutta ei vaan siltikkään ime bensaa ollenkaan mistäs nyt voisi kiikastaa...? tankilta pumpulle tuleva putki ja kaikki letkunpätkät on auki, ei ole tukoksia siellä, on todettu se ja uusi pumppu niin ei voi olla siinäkään vika.. pumpun työntötankoki liikkuu, kokeilin tätä phörittämällä konetta käsin.. mikäs nyt on, menee itellä yli hilseen...??

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 23.9.2015 22:32
Kirjoittaja Flaiman
Ota pumpulle kanisterista bensaa, saattaapi olla bensalinjassa vuoto niin imee vain ilmaa.
Edit. olitkin tuota jo ensimmäisenä testannutkin. Kokeile nyt kuitenkin vielä irrottamalla kaasarille menevä letku niin ei ole ainakaan epäselvää tuleeko bensaa vaiko ei.

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 24.9.2015 0:48
Kirjoittaja Tommisatta91
Joo sitä tosiaan on kokeiltu, nyt uuden pumpun myötä se imasee kyllä napakasti bensaa pullosta suoraan mutta jostain kumman syystä ei vain tankilta asti :shock: ku kaveri otti sen ilma/huohotinletkun mikä tankissa on ja puhalsi siihen vähän niin heti alkoi tulla bensaa pumpulle asti, kokeilin vielä tulpata sen letkun mutta ei vaikuttanut.. sen aikaa kävi kyllä hyvin tyhjäkäynnillä kun vain riitti malpassin suodattimessa tavaraa mutta ei vain suostu imemään tankilta asti

Edit: on siinä pumpulta malpassille menevässä letkussa suodatin niin siitä näkee helposti kulkeeko siellä letkussa tavaraa

Editin editti: tuolta löytykin yksi topicci missä on sama ongelma:
http://www.ladakerho.fi/ladaboard/viewt ... 27&t=41953
pitänee kokeilla huomenna katsoa tankin sihti, jos ei siellä mitään niin sitten perehtyä tuohon työntötankoon

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 24.9.2015 20:03
Kirjoittaja Tommisatta91
äh.. nyt kyllä alkaa tosissaan vaikuttaa siltä että nappisilmä on jostain mielensä pahottanut mulle..
nimittäin nyt kun bensansyöttö toimii niinkun pitääkin niin ilmeni uus, vähän veemäisempi vika; joku nyt vastaa johonki kun pyörittää konetta.. sain auton käymään ja vähän tyhjäkäyntiä roplasin niin eiköhän jotain epämäärästä ääntä alkanu kuulua jostain päin konehuonetta... sitte sammutin ja pyöritin konetta käsin niin aivan selvästi "toppaa" eli tyssää aina tietyssä vaiheessa.. startinkin otin pois paikoiltaan että jos johtuis siitä mutta eipä johdu.... :-? mikähän tässä nyt sitte voi olla

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 24.9.2015 20:52
Kirjoittaja Tommisatta91
nonniiihh, mukavaakivvaa tiedossa; venttiilinkopan otin pois nii käy ilmi että ketju ainaki löysällä, ei ilmeisesti kiristin ole kunnolla kiristänyt/löysännyt jossaki vaiheessa vaikka koitin silloin kootessa varmistaa ettei ketju jää löysälle.. nyt on sitte varmaan ajotus hypänny pieleen.. lisäksi nokan ketjupyörä vaikuttas olevan löysällä, nyt on vähän niinku vaikkajamitä pielessä :(

Edit: nyt on kiristin irti ja ainaki se tappi siinä liikkuu, empä tiiä missä on sitte vika, kantta on kyllä laskettu millin verran että liekkö se vaikuttaa sitte... pitäsköhä tuo harkita sitä "vfts" -mallista kiristintä, sitä ratasmallista ku se kait on jossain määrin varmempi ku tuo normi vakiokiristin...?

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 26.9.2015 18:22
Kirjoittaja Tommisatta91
Nyt eilen kannen nappasin irti.. vaikuttais ainaki omaan silmään ettei mitään ole sen kummemmin tapahtunut, ihme ja kumma :shock:

Mäntien päässä ei näy mitään kummallisempaa minusta:
Kuva

Eikä kannessakaan kyllä:
Kuva

Tuossa eilen ykkös -ja kakkospytyn venttiilit käytin ihan irti asti ja ne näytti olevan kans aivan kunnossa.. Venttiilikopan tiivisteen ja imu/pakosarjan tiivisteen joutuu hommaamaan uuet mutta jos niin vähällä selvisi niin ei ole paha sitte :D

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 26.9.2015 18:31
Kirjoittaja Flaiman
Ei nuo aina hajoa vaikka jako pomppaisikin. Ehkäpä olisi kannattanut laittaa uusi kiristin ja laahain, jako kohdilleen ja katsoa onko vauriota syntynyt.
Oiotko kantta? ja uus kannentiiviste nyt kannattaa ainakin vaihtaa.

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 26.9.2015 20:04
Kirjoittaja Jarkko_I
Tommisatta91 kirjoitti:Mäntien päässä ei näy mitään kummallisempaa minusta:
Kuva
Ykkös ja kakkospytyssä näköjää vähä venttiili hiponu mäntää ainaki näin äkkiseltää katottuna

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 26.9.2015 20:49
Kirjoittaja Tommisatta91
jos kiristin ja laahaimet on ehjät..? tai ainakin nuillahan tämä kone on toiminut aiemmin, ja kannentiivistekin on kyllä vasta uusittu... ei nyt sillä että saita olisin mutta pieni kiireenpoikanen saada tämä ennen pakkasia liikkeelle kun tuo käyttöauto meinaa antaa antautumisen merkkejä :D toki ainahan nämä kunnolla kannattaa tehdä nämä hommat silti ilman muuta

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 27.9.2015 0:09
Kirjoittaja hp7500
Venttiilit ottanu mäntiin kiinni.. Onko venttiilit vielä suoria?

Re: VAZ 21013 1986 "Tsar Bomba" ikuisuusrojekti

Lähetetty: 27.9.2015 1:01
Kirjoittaja Tommisatta91
Flaiman kirjoitti:Ehkäpä olisi kannattanut laittaa uusi kiristin ja laahain, jako kohdilleen ja katsoa onko vauriota syntynyt.
Oiotko kantta? ja uus kannentiiviste nyt kannattaa ainakin vaihtaa.
Vielähän nuo on helppo laittaa kyllä, en ole vielä koonnut takasin mitään (alun perin meinasin tänään koota mutta pienimuotonen grilli-ilta pisti jokseenki suunnitelmat uusiksi, vaikka parin oluen voimalla joskus tämänki kimpussa touhunnu mutta todennu sitte jälkeempäin että varmempaa jälkeä saa selvimpäin vaikkei mitään katastrofaalista olekaan pikkukaljoissa aikaan saanut mutta silti :lol: )
Ja tosiaan kansihan on vähän laskettu silloin ennen kun koneen kokosin ensimmäistä kertaa purkamisen jälkeen ja siinä samalla toki oikastukkin, onko tuossa nyt sitte tämän "episodin" takia voinut vähän kieroutua vai...?
hp7500 kirjoitti:Venttiilit ottanu mäntiin kiinni.. Onko venttiilit vielä suoria?
Ainakin vaikuttivat nuo olevan suoria mitä olen tähän mennessä käyttänyt irti, eli kolmos -ja nelospytyn (tosiaan aiemmin sanoin vahingossa ykkös -ja kakkospytyn venttiilit, kolmosesta ja nelosesta olen käyttänyt venttiilejä poissa siis)