Sivu 3/19
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 28.9.2015 14:45
Kirjoittaja rotsi4
Ei päästötesti ohjelma varsinkin lehdistön koeajoon menevään autoon että voivat sitten kehua ohituskiihtyvyyttä ja vastausta kaasuun..
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 28.9.2015 15:04
Kirjoittaja samarai
Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Kyllä ihmetyttää tuollainen hölmöily, jos kerran on ollut tiedossa, että jenkeissä tehdään normaaliajossa pistokokeita tyyppikatsastuksen lisäksi ja se että jo kuorma-automerkkejä on ehtinyt pölähtää aikaisemmin samasta asiasta.
Tulee mieleen Lahden kisat - "eihän Hemohessi näy testeissä" ja Kari-Pekka Kyrön loppusanat: "Amatöörien puuhastelua".
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 28.9.2015 17:46
Kirjoittaja OA5599
^ Odotellaan jos Shelliltä löytyy vinkkiä, vaikka salkku tjsp!
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 28.9.2015 19:20
Kirjoittaja samarai
Tai jos vaikka Boschin parkkihallista Stuttgartissa löytyisi hylätty tietokonesalkku "set up" huijausohjelmistoineen.

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 28.9.2015 22:22
Kirjoittaja toktornivako
samarai kirjoitti:Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Eiköhän se ohjelma löydy kaikista FAG konsernin tuotteista.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 28.9.2015 23:32
Kirjoittaja Lattarauta
samarai kirjoitti:Audikin jo tunnusti huijanneensa.
Skoda kärysi.
Skandaali paisuu entisestään: Myös yli miljoonassa Skodassa huijausohjelma
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... ma/5333706
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 28.9.2015 23:46
Kirjoittaja toktornivako
Olen vaan ihmetellyt sitä kun tästä oli jo joku vuosi sitten juttua kuinka ilmoitetut ja todelliset päästöt eivät vastaa toisiaan, että miksi se ei silloin johtanut mihinkään? No tuskin Euroopassa nytkään muuta tapahtuu kuin että syylliset pyytää anteeksi ja Saksa etunenässä Merkkel EU:n kanssa myöntää VW:le "hätärahoitusta" kriisinhallintaan.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 0:16
Kirjoittaja samarai
Koko Jevro Sojuz on pitkään pyörinyt Saksan autoteollisuuden menestyksen varassa. Ei taida kohta olla Merkkeleilläkään varaa jakaa hätärahoituksia yhtään mihinkään jos siellä aarrelaiva uppoaa pohjaan ja Suomi-poika alkaa silloin maksaa viuluja. Kiittäkäämme Paavo Lipposta ja Sauli Niinistöä!
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 1:36
Kirjoittaja Lattarauta
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 15:57
Kirjoittaja rotsi4
Tuskin noille autoille mitään tehdään euroopassa, lakaistaan maton alle vain. Trafi sanoi just ylellä ettei he tiedä mikä moottori Vw autossa on, ei voi lukuja kertoa. Kumma kun katsiasemilla tunnetaan kyllä 99% varmuudella esimerkiksi Suzuki PV mopon 49 kuution läpätön sylinteri heti. Eikä mene läpi jos väittää että aina tässä on tällänen läpällinen ollu, löytyy paperi missä lukee muuta. Onko ne auton osien E-tyyppikooditkin sitten juksutusta? Nehän täytyy olla kohillaan vm. 1997 eteenpäin joka nippelissä joka vaikuttaa johonkin.
Minusta jotenkin tuntuu että noilla päästötesteillä ei oikein ole autoa käyttävien ihmisten hyväksyntää. Haisee liikaa viherpesulta valtiovallan ja isojen autovaltioiden taholta kun kukaan ei myy pakokaasua pullossa autottomille terveyssyistä.
Tiukentuvat normit antaa sopeutumisaikaa autotehtaille ja jälleenmyyjille uuteen tekniikkaan kun voivat myydä vanhaa sontaa uusissa kuorissa ja aikaistakin lyhemmällä eliniällä. Sitten normit on jonkinlaista omien markkinoiden suojelua kilpailulta esim. japseja ja kiinalaisia vastaan kun saa edes huonommat numerot `niille´.
Taisi tulla vaan hivenen liian tiukat rajat auton käytettävyyden kannalta..
Ihmettelen myös niitä autoja jotka läpäisevät euro 5 normin pelkän hiukkassuodattimen turvin, typen oksidit pidetään kurissa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ilman ureaa. Miten on mahdollista ettei moottori ole nokea täynnä jo ennen 100tkm ajoa? sen läpi pitää mennä järjettömästi pakokaasua sekä nokea kun kierrätysaste on jotain 85% pakokaasusta uusintakierrokselle tyhjäkäynnillä ja kuormalla vähempi. Siis jos asiat ovat niin kuin niiden pitäisi olla.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 16:38
Kirjoittaja samarai
rotsi4 kirjoitti:
Taisi tulla vaan hivenen liian tiukat rajat auton käytettävyyden kannalta..
Näin varmasti on päässyt käymään. Enkä oikein ymmärrä minkä takia noita dieselmoottoreita on ylipäätänsä pitänyt henkilöautoihin tuossa määrin alunpitäen alkaa varustamaan? Vielä joku aika sitten se oli lähinnä raskaamman liikenteen käytössä. Nyt pieniin kippoihinkin pitää niitä tehdä ja ei saadakaan niiden kanssa päästöjä pienennettyä.
Näissä jutuissa tapahtuu varmaan alkujaan myös paljon tehtaiden lobbausta. Joku aika sitten kun oli juttua puulämmityksen saastuttavuudesta niin oliko se joku VTT:n tutkija, niin vertasi avotakkoja ja vanhoja kakluuneja keskenään samanlaisiksi "ympäristön pilaajiksi" ja kehotti uusimaan niitä.
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 17:20
Kirjoittaja Lattarauta
samarai kirjoitti:
Näin varmasti on päässyt käymään. Enkä oikein ymmärrä minkä takia noita dieselmoottoreita on ylipäätänsä pitänyt henkilöautoihin tuossa määrin alunpitäen alkaa varustamaan? Vielä joku aika sitten se oli lähinnä raskaamman liikenteen käytössä. Nyt pieniin kippoihinkin pitää niitä tehdä ja ei saadakaan niiden kanssa päästöjä pienennettyä.
Koska hiilidioksidi?
Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 17:27
Kirjoittaja samarai
Voi olla, en tiedä asiasta sen tarkemmin. Tuntuu vain, että tässä bensakoneiden vaihtamisessa dieseleihin on menty ojasta allikkoon ja kun mennään sutta pakoon niin silloin voi tulla karhu vastaan.

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 17:41
Kirjoittaja toktornivako
rotsi4 kirjoitti:
Ihmettelen myös niitä autoja jotka läpäisevät euro 5 normin pelkän hiukkassuodattimen turvin, typen oksidit pidetään kurissa pakokaasujen takaisinkierrätyksellä ilman ureaa. Miten on mahdollista ettei moottori ole nokea täynnä jo ennen 100tkm ajoa? sen läpi pitää mennä järjettömästi pakokaasua sekä nokea kun kierrätysaste on jotain 85% pakokaasusta uusintakierrokselle tyhjäkäynnillä ja kuormalla vähempi. Siis jos asiat ovat niin kuin niiden pitäisi olla.
Se nokihan poltetaan sieltä loukusta auton omaa polttoainetta käyttäen lisärikastuksella määrävälein, se tosin on johtanut suurempiin kulutuslukemiin kuin kilpailioilla ( VW ), mutta kun olisivat keksineet saman konstin niin myyntikin olisi ollut FAG konsernin luokkaa, eli tähän sopii vanha viisaus jonka kuulin joskus yhdeltä automyyjältä, eli autokauppa perustuu aina jommankumman puoleiseen huijaukseen

Re: Autovalmistajien kotkaukset päästötesteissä
Lähetetty: 29.9.2015 19:37
Kirjoittaja Pavlovits
Saatiinhan ne vanhat romut paaliin saastuttamasta näiden puhtaitten tieltä.