Lukollisista bensatankinkorkeista ja hyvästä tuurista
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
Kannattaa avata se korkki ensin...Tosin eipä tuota kiireessä, välttämättä, tule ajatelleeks.Ertzu kirjoitti:Myöskin huvittava tilanne on kun olet syöttänyt bensa-automaattiin 10 euroa ja katkaiset avaimen sinne bensatankin korkkiin ja kolme minuuttia on aikaa raplata se auki niin kiirettä tulee
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Hellraiser
- Viestit: 381
- Liittynyt: 12.11.2004 7:13
- Paikkakunta: Kuusankoski
- Viesti:
Bensarosvot
90 luvun alkupuolella oli myös meilläpäin "köyhiä kavereita". Silloin oli monista parkkipaikan autoista viety bensaa yön aikana. Meidän perheen -73 2101 oli erityisen helppo kohde siksi että pensatankin korkki oli tyylikäs Alkon muovikassi ja kuparilankaa
Aikaisemmin ei muistaakseni pensaa pöllitty, mutta kun silloin tuli Lama, niin sillä oli vaikutusta (myös meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen). Ei sen puoleen, yleensä meidän ladassa oli tankin pohjalla korkeintaan litra bensaa, ja mökkireissuilta palatessa ylimääräiset pensat lapottiin muovikanisteriin. Sitten liikkeelle lähdettäessä isä arvioi tarvittavan pensamäärän ja kaatoi sen tankkiin. Kertaakaan ei loppunu bensa kesken kauppareissun, ja kotiin tultaessa puutikulla mitattiin pinnankorkeus, että tiedettiin onko "hävikkiä".
Myöhemmin varas jäi sitten kiinni jopa itseteossa, ja varkaudet loppuivat. Mainittakoon vielä että meidän Lada vei 6L/100km takaluukku täynnä tavaraa. Ilmeisen onnistunut kaasarin säätö korvatuntumalla ja tasainen 80 ajonopeus oli avain säästöön.

Myöhemmin varas jäi sitten kiinni jopa itseteossa, ja varkaudet loppuivat. Mainittakoon vielä että meidän Lada vei 6L/100km takaluukku täynnä tavaraa. Ilmeisen onnistunut kaasarin säätö korvatuntumalla ja tasainen 80 ajonopeus oli avain säästöön.
bensa keskusteluun totean että varkauksiin syyllistyvät mopopojat tuonne pariinkymmeneen ikävuoteen asti ainakin täälläpäin teini corolloihin haetaan usen "pimeää bensaa"
tai joskus naapuripitäjien huoltoasemilta "juoksu bensaa"
lukittava korkki on hidaste ja pravdassa olleen ohjeen mukaan tehty köyhänmiehen murtohälytin estävät varkauden
niin kovapäistä rosmoa ei ole että räikän soidessa rupeaisi vielä lukkoa räpläämään ja letkua levittelemään
valaistussa paikassa auton säilyttäminen on myös erittäin hyvä ratkaisu tai liikkeenb tunnistimella oleva halogeenivalaisin auton hattuhyllylle ja herkkyys maksimiin niin tunnistaa auton vierestä liikkeen
yleensä valo pelottaa varkaan
tai joskus naapuripitäjien huoltoasemilta "juoksu bensaa"
lukittava korkki on hidaste ja pravdassa olleen ohjeen mukaan tehty köyhänmiehen murtohälytin estävät varkauden
niin kovapäistä rosmoa ei ole että räikän soidessa rupeaisi vielä lukkoa räpläämään ja letkua levittelemään
valaistussa paikassa auton säilyttäminen on myös erittäin hyvä ratkaisu tai liikkeenb tunnistimella oleva halogeenivalaisin auton hattuhyllylle ja herkkyys maksimiin niin tunnistaa auton vierestä liikkeen
yleensä valo pelottaa varkaan
Kyllä sillä tonnikakssatasella ihan kohtuudella pääsee bensankulutuksen suhteen, kun malttaa ajella hissukseen. Kahdeksaakymppiä satasen sijaan kun ajelee, niin kyllä kulutuksessa on jo ihan huomattava ero.Jammu kirjoitti:Vileeni: No okei, taitaa se vähän pätkiä, mutta 7 litraa satasella on ihan realistinen arvo 1200lle. Se on saavutettavissa rauhallisella ajotavalla. Suunnitteilla on sivut joissa kerron lisää henkilökohtaista Ladahistoriaa, kerron sitten kun on julkaisukunnossa.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10249
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
viikonloppuna taistelin monta tuntia jäätyneen bensatankin korkin lukon kanssa. meinas jo loppua usko kun tunnin lukkosulassa muhimisen jälkeen ei avain uponnut kuin puoli senttiä sisään. aktiivisen runkkaamisen jälkeen joskus pari kolmetuntia myöhemmin lukko antoi periksi. joku bensa varas olisi paljon nopeemmin vaikka rikkonut sen.
KYSYMYS!!
tietääkö kukaan Ladojen varustamisesta lukollisilla korkeilla. Takavedoissa ei kai tehtaalla ole koskaan laitettu lukollisia, konelastakin on pääsääntöisesti lähtenyt ilman lukkoja. Mutta ovatko sitten aikanaan noi kalliimmat mallit (kuten 2106 sarjaiset, 2107 sarjaiset) varustaneet jollain länsimaisella korkilla. Jossain Lada 1600 testissä näin kuvan bensatankin korkista, mutta siinä oli oikein hieno Lada-läppä lukon päällä, linnun korkki on ihan tuollainen yleismalllinen peruskorkki. Jos siis laitan lintuun lukottoman orkkiksen, niin onko auto sitten piloille tuunattu vai ollaanko sitten alkuperäisessä ratkaisussa?
KYSYMYS!!
tietääkö kukaan Ladojen varustamisesta lukollisilla korkeilla. Takavedoissa ei kai tehtaalla ole koskaan laitettu lukollisia, konelastakin on pääsääntöisesti lähtenyt ilman lukkoja. Mutta ovatko sitten aikanaan noi kalliimmat mallit (kuten 2106 sarjaiset, 2107 sarjaiset) varustaneet jollain länsimaisella korkilla. Jossain Lada 1600 testissä näin kuvan bensatankin korkista, mutta siinä oli oikein hieno Lada-läppä lukon päällä, linnun korkki on ihan tuollainen yleismalllinen peruskorkki. Jos siis laitan lintuun lukottoman orkkiksen, niin onko auto sitten piloille tuunattu vai ollaanko sitten alkuperäisessä ratkaisussa?
