Sivu 3/5
Lähetetty: 10.1.2005 14:34
Kirjoittaja Hellraiser
mie otin omasta avainnipusta tankinkorkin avaimen irti ja jätin sen sinne korkkiin niin ei aina tarvi unohtaa niitä avaimia sinne virtalukkoon ym ym...
ja pakkas aamuina voi jättää laatokan pörpöttää että lämpenee sillä välin kun tankkaa sen 5 euroo sinne tankin pohjille...
Lähetetty: 20.1.2005 11:05
Kirjoittaja Ertzu
Myöskin huvittava tilanne on kun olet syöttänyt bensa-automaattiin 10 euroa ja katkaiset avaimen sinne bensatankin korkkiin ja kolme minuuttia on aikaa raplata se auki niin kiirettä tulee

Lähetetty: 20.1.2005 11:14
Kirjoittaja R-J
Ertzu kirjoitti:Myöskin huvittava tilanne on kun olet syöttänyt bensa-automaattiin 10 euroa ja katkaiset avaimen sinne bensatankin korkkiin ja kolme minuuttia on aikaa raplata se auki niin kiirettä tulee

Kannattaa avata se korkki ensin...Tosin eipä tuota kiireessä, välttämättä, tule ajatelleeks.
Lähetetty: 20.1.2005 11:32
Kirjoittaja Hellraiser
nii tai rupea siinä käynnistelee laappaa ja kääntää autoo ympäri ku huomaat et oot ajanu väärittepäin...
no muistaahan sen kumminpäin ajaa mut jos esim laina auto tms...
Lähetetty: 20.1.2005 12:23
Kirjoittaja R-J
Noinkin voi kyllä käydä.

Bensarosvot
Lähetetty: 23.1.2005 0:15
Kirjoittaja Jammu
90 luvun alkupuolella oli myös meilläpäin "köyhiä kavereita". Silloin oli monista parkkipaikan autoista viety bensaa yön aikana. Meidän perheen -73 2101 oli erityisen helppo kohde siksi että pensatankin korkki oli tyylikäs Alkon muovikassi ja kuparilankaa

Aikaisemmin ei muistaakseni pensaa pöllitty, mutta kun silloin tuli Lama, niin sillä oli vaikutusta (myös meidän perheen taloudelliseen tilanteeseen). Ei sen puoleen, yleensä meidän ladassa oli tankin pohjalla korkeintaan litra bensaa, ja mökkireissuilta palatessa ylimääräiset pensat lapottiin muovikanisteriin. Sitten liikkeelle lähdettäessä isä arvioi tarvittavan pensamäärän ja kaatoi sen tankkiin. Kertaakaan ei loppunu bensa kesken kauppareissun, ja kotiin tultaessa puutikulla mitattiin pinnankorkeus, että tiedettiin onko "hävikkiä".
Myöhemmin varas jäi sitten kiinni jopa itseteossa, ja varkaudet loppuivat. Mainittakoon vielä että meidän Lada vei 6L/100km takaluukku täynnä tavaraa. Ilmeisen onnistunut kaasarin säätö korvatuntumalla ja tasainen 80 ajonopeus oli avain säästöön.
Lähetetty: 23.1.2005 9:44
Kirjoittaja R-J
Sehän on kulkenut, ei bensalla, vaan bensan hajulla.

Lähetetty: 27.1.2005 11:58
Kirjoittaja pressa
bensa keskusteluun totean että varkauksiin syyllistyvät mopopojat tuonne pariinkymmeneen ikävuoteen asti ainakin täälläpäin teini corolloihin haetaan usen "pimeää bensaa"
tai joskus naapuripitäjien huoltoasemilta "juoksu bensaa"
lukittava korkki on hidaste ja pravdassa olleen ohjeen mukaan tehty köyhänmiehen murtohälytin estävät varkauden
niin kovapäistä rosmoa ei ole että räikän soidessa rupeaisi vielä lukkoa räpläämään ja letkua levittelemään
valaistussa paikassa auton säilyttäminen on myös erittäin hyvä ratkaisu tai liikkeenb tunnistimella oleva halogeenivalaisin auton hattuhyllylle ja herkkyys maksimiin niin tunnistaa auton vierestä liikkeen
yleensä valo pelottaa varkaan
Lähetetty: 27.1.2005 13:52
Kirjoittaja VILEENI
Jammulla taitaa muisti pettää.Ladalla 6 litraa satasella! Tarina oli hieno. Tuommoisia muisteluksia lisää! Pressan vinkit on varteen otettavia
Lähetetty: 28.1.2005 22:27
Kirjoittaja Jammu
Vileeni: No okei, taitaa se vähän pätkiä, mutta 7 litraa satasella on ihan realistinen arvo 1200lle. Se on saavutettavissa rauhallisella ajotavalla. Suunnitteilla on sivut joissa kerron lisää henkilökohtaista Ladahistoriaa, kerron sitten kun on julkaisukunnossa.
Lähetetty: 31.1.2005 18:50
Kirjoittaja R-J
Jammu kirjoitti:Vileeni: No okei, taitaa se vähän pätkiä, mutta 7 litraa satasella on ihan realistinen arvo 1200lle. Se on saavutettavissa rauhallisella ajotavalla. Suunnitteilla on sivut joissa kerron lisää henkilökohtaista Ladahistoriaa, kerron sitten kun on julkaisukunnossa.
Kyllä sillä tonnikakssatasella ihan kohtuudella pääsee bensankulutuksen suhteen, kun malttaa ajella hissukseen. Kahdeksaakymppiä satasen sijaan kun ajelee, niin kyllä kulutuksessa on jo ihan huomattava ero.
Lähetetty: 8.3.2005 6:45
Kirjoittaja Lada-Jussi
viikonloppuna taistelin monta tuntia jäätyneen bensatankin korkin lukon kanssa. meinas jo loppua usko kun tunnin lukkosulassa muhimisen jälkeen ei avain uponnut kuin puoli senttiä sisään. aktiivisen runkkaamisen jälkeen joskus pari kolmetuntia myöhemmin lukko antoi periksi. joku bensa varas olisi paljon nopeemmin vaikka rikkonut sen.
KYSYMYS!!
tietääkö kukaan Ladojen varustamisesta lukollisilla korkeilla. Takavedoissa ei kai tehtaalla ole koskaan laitettu lukollisia, konelastakin on pääsääntöisesti lähtenyt ilman lukkoja. Mutta ovatko sitten aikanaan noi kalliimmat mallit (kuten 2106 sarjaiset, 2107 sarjaiset) varustaneet jollain länsimaisella korkilla. Jossain Lada 1600 testissä näin kuvan bensatankin korkista, mutta siinä oli oikein hieno Lada-läppä lukon päällä, linnun korkki on ihan tuollainen yleismalllinen peruskorkki. Jos siis laitan lintuun lukottoman orkkiksen, niin onko auto sitten piloille tuunattu vai ollaanko sitten alkuperäisessä ratkaisussa?
Lähetetty: 8.3.2005 14:41
Kirjoittaja R-J
Oma veikkaus on, että lukoton korkki on se "originellimpi" ratkaisu. Tosin noista harvinaisemmista yksilöistä ei varmuudella tiedä, nehän on muutenkin paremmin varusteltuja, joten lukollinen korkki on hyvinkin saattanut olla vakiona.
Lähetetty: 8.3.2005 14:55
Kirjoittaja Jusu
Lada-Jussi kirjoitti:Jossain Lada 1600 testissä näin kuvan bensatankin korkista, mutta siinä oli oikein hieno Lada-läppä lukon päällä,
Minulla on tuollainen, kunhan käyn hakemassa sen. Avainkin on ja muistaakseni toimiva kapistus...
Lähetetty: 13.3.2005 17:17
Kirjoittaja Misha