
Kokemukia Belaruksesta
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
- Lada-Jussi
- Viestit: 10251
- Liittynyt: 24.9.2003 17:48
- Paikkakunta: Janakkala
kyllä mä näillä kokemuksilla olisin valmis vaikka belaruksen ostamaankin, mutta ihan tällä hetkellä ei ole varallisuutta ja niin paljoa intoa että siihen lähtis, on niin monia tärkeämpiäkin investointeja ennen sitä.

Mun traktorikuume meni ohi ku ostin valmet 565:n. Ei vaan täällä päin ollut oikein saman hintaluokan belaruksia kaupan, ja paremmin tuo valametti tähän meidän pihaan mahtukinLada-Jussi kirjoitti:kyllä mä näillä kokemuksilla olisin valmis vaikka belaruksen ostamaankin, mutta ihan tällä hetkellä ei ole varallisuutta ja niin paljoa intoa että siihen lähtis, on niin monia tärkeämpiäkin investointeja ennen sitä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kokemuksia Belaruksesta... Meillä oli tuossa vuonna -99 tai -00, kesän verran yksi Pilatus. Malli taisi olla 525 tai 505, en muista enää. Se oli tuon nykyisen kouluni (ei amk-puolen) eli Pemon entinen kampe. Sen kyllä näki, että käyttäjäkunta oli ollut monensorttinen.
No, kone oli aika karmea ajettava (haki aivan v....ti tiellä, piti karmeaa mekkalaa yms.), mutta kyllä sillä sirkkeliä pyöritti, jos ei tarvinnut suuremmin siirrellä suuntaan tai toiseen. Se pitää paikkansa, että hinta yleensä heijastuu laatuun. Siksi meillä on kotona traktoreiden Mersuiksikin kutsuttuja John Deerejä, jo vuodesta 1987.
John Deere 3040-4 1986 + Trima 1420 etukuormain
John Deere 2650-4 1987 + Trima 1220 etukuormain
John Deere 6400-4 1997 + Quicke 960 etukuormain
Ai niin, mikäli haluaa syöttää koneelle tunnin aikana kaksi kertaa niin paljon polttoainetta kuin mille tahansa muulle merkille, kannattaa valinta kohdistaa tuohon kotimaiseen raatoon.
No, kone oli aika karmea ajettava (haki aivan v....ti tiellä, piti karmeaa mekkalaa yms.), mutta kyllä sillä sirkkeliä pyöritti, jos ei tarvinnut suuremmin siirrellä suuntaan tai toiseen. Se pitää paikkansa, että hinta yleensä heijastuu laatuun. Siksi meillä on kotona traktoreiden Mersuiksikin kutsuttuja John Deerejä, jo vuodesta 1987.
John Deere 3040-4 1986 + Trima 1420 etukuormain
John Deere 2650-4 1987 + Trima 1220 etukuormain
John Deere 6400-4 1997 + Quicke 960 etukuormain
Ai niin, mikäli haluaa syöttää koneelle tunnin aikana kaksi kertaa niin paljon polttoainetta kuin mille tahansa muulle merkille, kannattaa valinta kohdistaa tuohon kotimaiseen raatoon.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Hypnotic Silver
Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
No, tarkka hinta jääköön salaisuudeksi, mutta ei tuo mun mielestä järjetön ollut. Halvempia ei ollut. Ihan kuulopuheiden perusteella sain tietooni. Pyynnit on kyllä aika kovia näissä netin ilmoitussivustoilla...MK kirjoitti:Mitä maksoi 565?
Vanhat traktorit on yleensä aivan järjettömissä hinnoissa..
,_,/ukka
Autoton on huoleton
No tuossa ammatti/työkäytössä on vähän eri vaatimukset ku tämmösessä harrastelussa. Meillä ei varmasti montaa kymmentä tuntia vuodessa tuohon traktoriin tule, joten turha panostaa käyttömukavuuteen, polttoainetalouteen yms. asioihin. Tuommonen avotraktori puoltaa siinäkin paikkaansa, että saa mahtumaan ihan normaaliin autotallin.samara88 kirjoitti:Kokemuksia Belaruksesta... Meillä oli tuossa vuonna -99 tai -00, kesän verran yksi Pilatus. Malli taisi olla 525 tai 505, en muista enää. Se oli tuon nykyisen kouluni (ei amk-puolen) eli Pemon entinen kampe. Sen kyllä näki, että käyttäjäkunta oli ollut monensorttinen.
No, kone oli aika karmea ajettava (haki aivan v....ti tiellä, piti karmeaa mekkalaa yms.), mutta kyllä sillä sirkkeliä pyöritti, jos ei tarvinnut suuremmin siirrellä suuntaan tai toiseen. Se pitää paikkansa, että hinta yleensä heijastuu laatuun. Siksi meillä on kotona traktoreiden Mersuiksikin kutsuttuja John Deerejä, jo vuodesta 1987.
John Deere 3040-4 1986 + Trima 1420 etukuormain
John Deere 2650-4 1987 + Trima 1220 etukuormain
John Deere 6400-4 1997 + Quicke 960 etukuormain
Ai niin, mikäli haluaa syöttää koneelle tunnin aikana kaksi kertaa niin paljon polttoainetta kuin mille tahansa muulle merkille, kannattaa valinta kohdistaa tuohon kotimaiseen raatoon.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
[quote="
No tuossa ammatti/työkäytössä on vähän eri vaatimukset ku tämmösessä harrastelussa. Meillä ei varmasti montaa kymmentä tuntia vuodessa tuohon traktoriin tule, joten turha panostaa käyttömukavuuteen, polttoainetalouteen yms. asioihin. Tuommonen avotraktori puoltaa siinäkin paikkaansa, että saa mahtumaan ihan normaaliin autotallin.
,_,/ukka[/quote]
joo näinhän "käyttö" se on itselläkin. Ei ole muuta hommaa kuin talvella aurata parisataa metriä ja kahden pihan puhtaanapito niin siihen ei suuria pääomakustannuksia kannata uhrata. Itsellä on vanha "Taavetti" 30Dvm.58 ja on hoitanut hommansa kiitettävästi monet talvet. (ja mahtuu samoin talliin). Mulla on kyllä siihen alkuperäinen "nahkakuomukin" olemassa mutta tiellähän se vaan on.
No tuossa ammatti/työkäytössä on vähän eri vaatimukset ku tämmösessä harrastelussa. Meillä ei varmasti montaa kymmentä tuntia vuodessa tuohon traktoriin tule, joten turha panostaa käyttömukavuuteen, polttoainetalouteen yms. asioihin. Tuommonen avotraktori puoltaa siinäkin paikkaansa, että saa mahtumaan ihan normaaliin autotallin.
,_,/ukka[/quote]
joo näinhän "käyttö" se on itselläkin. Ei ole muuta hommaa kuin talvella aurata parisataa metriä ja kahden pihan puhtaanapito niin siihen ei suuria pääomakustannuksia kannata uhrata. Itsellä on vanha "Taavetti" 30Dvm.58 ja on hoitanut hommansa kiitettävästi monet talvet. (ja mahtuu samoin talliin). Mulla on kyllä siihen alkuperäinen "nahkakuomukin" olemassa mutta tiellähän se vaan on.

Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Nyt kun on tää farmi niin on traktori alkanut himottaa sekä mua että etenkin tuota parempaa puoliskoa, ja sille sopii kyllä mainiosti Belarus tai Zetor. Transitti kun myytiin niin vois ostaa oikeen traktorin
No vähän juttu-juttu-tasolla tää vielä on, mutta missäs hinnoissa noi laitteet oikein on? Neliveto sais olla
.
Toisaalta Nivakin melkein hoitaisi traktorin viran jos siihen saisi lumiauran. Ja jos siis saisi ensin Nivan

No vähän juttu-juttu-tasolla tää vielä on, mutta missäs hinnoissa noi laitteet oikein on? Neliveto sais olla

Toisaalta Nivakin melkein hoitaisi traktorin viran jos siihen saisi lumiauran. Ja jos siis saisi ensin Nivan

Reippaina käymme rekkain alle 

Nettiauto.com:sta työkone osastolta on hyvä lähteä katseleen. Hinnat reilusta 1000Eurosta ylöspäin. Nelivedot on sitten yleensä 70-luvulta tai uudempia. Niiden hintaa nostaa siis nelivedon lisäksi turva-ohjaamot(traktorin kaatuessa kuski ei litisty alle ja traktoria saa ajaa mutkin kuin rekisteriin merkitty omistaja/haltija). Niiden hinnat pyörii sitten ihan eri tuhatluvuilla...
Lumitöihin ei kyllä mun mielestä kannata nelivetoa ostaa. Perälevy tai linko ja ketjut, jos meinaa hyytyä/jäädä sutimaan niin pienellä perälevyn nostolla saa painoa vetäville pyörille ja taas mennään.
Etukuormaajaa jos tarvii, niin sitten kyllä mieluummin neliveto, niissä kun akselistorakenne kestää paremmin kuormaimen käytön ja paino tahtoo muutenkin olla etupyörillä.
,_,/ukka
Lumitöihin ei kyllä mun mielestä kannata nelivetoa ostaa. Perälevy tai linko ja ketjut, jos meinaa hyytyä/jäädä sutimaan niin pienellä perälevyn nostolla saa painoa vetäville pyörille ja taas mennään.
Etukuormaajaa jos tarvii, niin sitten kyllä mieluummin neliveto, niissä kun akselistorakenne kestää paremmin kuormaimen käytön ja paino tahtoo muutenkin olla etupyörillä.
,_,/ukka
Autoton on huoleton
Kaverilla (ladamies kanssa) oli Belarus "kurski" 820 -81 jolla teki maansiirtotöitä ja Lumitöitä yleiselläkin teillä. Aina kun lähti ajaan, niin piti olla 5-7 öljylammikkoo maassa, että tiesi öljyä olevan vielä jossain, jos ei ollut niin lisättiin. Etujousitus oli hyvä kun se toimi, pikkuvikoja oli ja pari kertaa katkastiinkin se.
Belarukset on ainoita kohtuu hintaisia traktoreita siitä syystä, että heinähatut eivät niitä huoli. Monet muut vanhat traktorit ovat täysin järjettömissä hinnoissa. Tiedän kyllä syynkin siihen, mutten ala sitä tässä kertomaan. Meillä ollut Belarus 400:n yli 20vuotta, eikä isompia vikoja ole ollut. Vaihteistoon vaihdettiin jokin siirtäjä 15v:tta sitten ja sen jälkeen lähinnä normaalia huoltoa. Ne joiden Belarukset vuotavat öljyä omistavat varmasti myös öljyä vuotavat autot, eli kyllä sekin huoltamattomana hajoo siinä missä kalliimmatkin koneet. Jos vertaisi aika vastaavaan 702:een Valmettiin niin Valmetti kyllä mukavampi, mutta kyllä tuo Belarus on sitten parempi jos töitä tehdään. Moottori vääntävämpi ja paremmin käynnistyy. Ja kaksitoiminen nostolaite aivan ehdoton, en ymmärrä miten voi ilman tulla toimeen. Tunteja meillä noin 2000, joka ei paljon ole, mutta uskoisin tuossa ajassa jo laadun selvinneen.