Kokemukia Belaruksesta

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Rahtari

Viesti Kirjoittaja Rahtari »

Meillä oli kans belarus joskus 10 vuotta sitten mut ei oo kyl mun makuun oli takavetoinen, mut kyllähän sekin asiansa ajo. Nykyään on neliveto zetori se on kova peli :wink:
MK

Viesti Kirjoittaja MK »

Meilläkin oli joskus 3-4 vuotta sitten 505 vai 555 vai mikä lienekään, mutta aika sätös se oli..
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10251
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

kyllä mä näillä kokemuksilla olisin valmis vaikka belaruksen ostamaankin, mutta ihan tällä hetkellä ei ole varallisuutta ja niin paljoa intoa että siihen lähtis, on niin monia tärkeämpiäkin investointeja ennen sitä.
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Lada-Jussi kirjoitti:kyllä mä näillä kokemuksilla olisin valmis vaikka belaruksen ostamaankin, mutta ihan tällä hetkellä ei ole varallisuutta ja niin paljoa intoa että siihen lähtis, on niin monia tärkeämpiäkin investointeja ennen sitä.
Mun traktorikuume meni ohi ku ostin valmet 565:n. Ei vaan täällä päin ollut oikein saman hintaluokan belaruksia kaupan, ja paremmin tuo valametti tähän meidän pihaan mahtukin :-)

,_,/ukka
Autoton on huoleton
MK

Viesti Kirjoittaja MK »

Mitä maksoi 565?
Vanhat traktorit on yleensä aivan järjettömissä hinnoissa..
samara88
Viestit: 252
Liittynyt: 19.3.2004 20:34
Paikkakunta: Syvänniemi, Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja samara88 »

Kokemuksia Belaruksesta... Meillä oli tuossa vuonna -99 tai -00, kesän verran yksi Pilatus. Malli taisi olla 525 tai 505, en muista enää. Se oli tuon nykyisen kouluni (ei amk-puolen) eli Pemon entinen kampe. Sen kyllä näki, että käyttäjäkunta oli ollut monensorttinen.

No, kone oli aika karmea ajettava (haki aivan v....ti tiellä, piti karmeaa mekkalaa yms.), mutta kyllä sillä sirkkeliä pyöritti, jos ei tarvinnut suuremmin siirrellä suuntaan tai toiseen. Se pitää paikkansa, että hinta yleensä heijastuu laatuun. Siksi meillä on kotona traktoreiden Mersuiksikin kutsuttuja John Deerejä, jo vuodesta 1987.

John Deere 3040-4 1986 + Trima 1420 etukuormain
John Deere 2650-4 1987 + Trima 1220 etukuormain
John Deere 6400-4 1997 + Quicke 960 etukuormain

Ai niin, mikäli haluaa syöttää koneelle tunnin aikana kaksi kertaa niin paljon polttoainetta kuin mille tahansa muulle merkille, kannattaa valinta kohdistaa tuohon kotimaiseen raatoon.
Ford Mondeo 2.0 TDCi ECOnetic HB -10
Hypnotic Silver

Ladoja ollut 7 x Samara ja 2 x 110 16V
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

MK kirjoitti:Mitä maksoi 565?
Vanhat traktorit on yleensä aivan järjettömissä hinnoissa..
No, tarkka hinta jääköön salaisuudeksi, mutta ei tuo mun mielestä järjetön ollut. Halvempia ei ollut. Ihan kuulopuheiden perusteella sain tietooni. Pyynnit on kyllä aika kovia näissä netin ilmoitussivustoilla...

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

samara88 kirjoitti:Kokemuksia Belaruksesta... Meillä oli tuossa vuonna -99 tai -00, kesän verran yksi Pilatus. Malli taisi olla 525 tai 505, en muista enää. Se oli tuon nykyisen kouluni (ei amk-puolen) eli Pemon entinen kampe. Sen kyllä näki, että käyttäjäkunta oli ollut monensorttinen.

No, kone oli aika karmea ajettava (haki aivan v....ti tiellä, piti karmeaa mekkalaa yms.), mutta kyllä sillä sirkkeliä pyöritti, jos ei tarvinnut suuremmin siirrellä suuntaan tai toiseen. Se pitää paikkansa, että hinta yleensä heijastuu laatuun. Siksi meillä on kotona traktoreiden Mersuiksikin kutsuttuja John Deerejä, jo vuodesta 1987.

John Deere 3040-4 1986 + Trima 1420 etukuormain
John Deere 2650-4 1987 + Trima 1220 etukuormain
John Deere 6400-4 1997 + Quicke 960 etukuormain

Ai niin, mikäli haluaa syöttää koneelle tunnin aikana kaksi kertaa niin paljon polttoainetta kuin mille tahansa muulle merkille, kannattaa valinta kohdistaa tuohon kotimaiseen raatoon.
No tuossa ammatti/työkäytössä on vähän eri vaatimukset ku tämmösessä harrastelussa. Meillä ei varmasti montaa kymmentä tuntia vuodessa tuohon traktoriin tule, joten turha panostaa käyttömukavuuteen, polttoainetalouteen yms. asioihin. Tuommonen avotraktori puoltaa siinäkin paikkaansa, että saa mahtumaan ihan normaaliin autotallin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
samarai
Lada kerhon jäsen
Viestit: 10463
Liittynyt: 25.9.2003 23:24
Paikkakunta: г. Тарту , Э€€P

Viesti Kirjoittaja samarai »

[quote="

No tuossa ammatti/työkäytössä on vähän eri vaatimukset ku tämmösessä harrastelussa. Meillä ei varmasti montaa kymmentä tuntia vuodessa tuohon traktoriin tule, joten turha panostaa käyttömukavuuteen, polttoainetalouteen yms. asioihin. Tuommonen avotraktori puoltaa siinäkin paikkaansa, että saa mahtumaan ihan normaaliin autotallin.

,_,/ukka[/quote]

joo näinhän "käyttö" se on itselläkin. Ei ole muuta hommaa kuin talvella aurata parisataa metriä ja kahden pihan puhtaanapito niin siihen ei suuria pääomakustannuksia kannata uhrata. Itsellä on vanha "Taavetti" 30Dvm.58 ja on hoitanut hommansa kiitettävästi monet talvet. (ja mahtuu samoin talliin). Mulla on kyllä siihen alkuperäinen "nahkakuomukin" olemassa mutta tiellähän se vaan on. :)
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Nyt kun on tää farmi niin on traktori alkanut himottaa sekä mua että etenkin tuota parempaa puoliskoa, ja sille sopii kyllä mainiosti Belarus tai Zetor. Transitti kun myytiin niin vois ostaa oikeen traktorin :D

No vähän juttu-juttu-tasolla tää vielä on, mutta missäs hinnoissa noi laitteet oikein on? Neliveto sais olla ;).

Toisaalta Nivakin melkein hoitaisi traktorin viran jos siihen saisi lumiauran. Ja jos siis saisi ensin Nivan :roll:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Nettiauto.com:sta työkone osastolta on hyvä lähteä katseleen. Hinnat reilusta 1000Eurosta ylöspäin. Nelivedot on sitten yleensä 70-luvulta tai uudempia. Niiden hintaa nostaa siis nelivedon lisäksi turva-ohjaamot(traktorin kaatuessa kuski ei litisty alle ja traktoria saa ajaa mutkin kuin rekisteriin merkitty omistaja/haltija). Niiden hinnat pyörii sitten ihan eri tuhatluvuilla...
Lumitöihin ei kyllä mun mielestä kannata nelivetoa ostaa. Perälevy tai linko ja ketjut, jos meinaa hyytyä/jäädä sutimaan niin pienellä perälevyn nostolla saa painoa vetäville pyörille ja taas mennään.
Etukuormaajaa jos tarvii, niin sitten kyllä mieluummin neliveto, niissä kun akselistorakenne kestää paremmin kuormaimen käytön ja paino tahtoo muutenkin olla etupyörillä.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Jallu

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Kaverilla (ladamies kanssa) oli Belarus "kurski" 820 -81 jolla teki maansiirtotöitä ja Lumitöitä yleiselläkin teillä. Aina kun lähti ajaan, niin piti olla 5-7 öljylammikkoo maassa, että tiesi öljyä olevan vielä jossain, jos ei ollut niin lisättiin. Etujousitus oli hyvä kun se toimi, pikkuvikoja oli ja pari kertaa katkastiinkin se.
audiq
Viestit: 967
Liittynyt: 5.9.2005 16:17
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja audiq »

Belarukset on ainoita kohtuu hintaisia traktoreita siitä syystä, että heinähatut eivät niitä huoli. Monet muut vanhat traktorit ovat täysin järjettömissä hinnoissa. Tiedän kyllä syynkin siihen, mutten ala sitä tässä kertomaan. Meillä ollut Belarus 400:n yli 20vuotta, eikä isompia vikoja ole ollut. Vaihteistoon vaihdettiin jokin siirtäjä 15v:tta sitten ja sen jälkeen lähinnä normaalia huoltoa. Ne joiden Belarukset vuotavat öljyä omistavat varmasti myös öljyä vuotavat autot, eli kyllä sekin huoltamattomana hajoo siinä missä kalliimmatkin koneet. Jos vertaisi aika vastaavaan 702:een Valmettiin niin Valmetti kyllä mukavampi, mutta kyllä tuo Belarus on sitten parempi jos töitä tehdään. Moottori vääntävämpi ja paremmin käynnistyy. Ja kaksitoiminen nostolaite aivan ehdoton, en ymmärrä miten voi ilman tulla toimeen. Tunteja meillä noin 2000, joka ei paljon ole, mutta uskoisin tuossa ajassa jo laadun selvinneen.
Avatar
,_,/ukka
Viestit: 3007
Liittynyt: 19.5.2004 12:16
Paikkakunta: PohjoisPohjanmaa

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

Missäkähän näitä edullisia belaruksia kaupataan? Nettiautossa näkyy aika harvoin.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Avatar
Lada-Mies
Viestit: 947
Liittynyt: 22.2.2005 10:29
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Lada-Mies »

meijän pappalla onkin kolme david brownia :D
Vaz-21013 '88 x2
Vaz-2102 '72
Vaz-2102 '73
Vaz-21023 '84
Vaz-21023 '85
Vaz-21053 '92
Vaz-21072 '86

+ pari Eliteä, 2xFSO, Wartburg ja paljon muuta..

Сделано в CCCP
Vastaa Viestiin