Onko kukaan vetänyt asuntovaunua Ladalla?

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Lada-Jussi

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

jasu35 kirjoitti:Joo,selvennetäämpä vanhana "karavaanarina" hiukan. :lol: eli 750kg ja alle asuntovaunua ei tarvitse katsastaa eikä sen vetäminen muistaakseni vaadi pikku e korttia. Yli 750kg painavat vaunut pitää katsastaa joka toinen vuosi ja niiden vetämiseen tarvitaan se "pikku" e ajokortissa. :? Tietääkseni kaikissa suomessa myytävissä asuntovaunuissa on jarrut. 8) Asuntovaunujen vakuutukset on noin luokkaa 50e tai jotain sinne päin,ei kalliit kuitenkaan. :wink:
eikös toi pikku-e mene kuitenkin sen auto/vaunu painoeron suhteen mukaan ja 3500 kg katon mukaan?
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Korvaako iso E pikku-E:n eli saako BCE kortilla vetää henkilöautolla peräkärryy? (Siis luulis nyt ainakin mutta mistä noista ikinä tietää :shock: )
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Tiige

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Kyllä isoon-e:n sisältyy myös pikku-e.
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

eli tässä niinkuin säädökset määrää.
:shock:
BE-LUOKAN AJOKORTTI:
Kaikki ne tapaukset joissa perävaunun kokonaismassa ylittää vetoauton omamassan.
Kaikki ne tapaukset, joissa perävaunun kokonaismassa on yli 750 kg ja yhdistelmän kokonaismassa yli 3500 kg.
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
samarai
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja samarai »

kiitos vaan Jasulle, että oikaisi mitä mä olen aikaisemmin kertonut. Mä olen tosissaan ollut tähän asti uskossa, että perävaunun katsastuksen määrää noi jarrut. Ehkä se on syntynyt siitä kun tota kärryä on katsastanut, niin siitä ei ole "tosissaan" tarkastettu muuta kuin jarrut. En tiedä onko noita jarruttomia kärryjä vielä >750kg.?
Täytyykin mennä nurkkaan häpeämään puheitaan. :oops:
Samara. Suomesta ja Venäjältä. Sputnikista Euroon.
«Хотели как лучше, а получилось как всегда»
R-J

Viesti Kirjoittaja R-J »

Oon joskus takavuosina nähnyt isolohkon vaunun veturina. Nappiksia ei oo sattunut silmiin osumaan.
R-J
Voihan vee, Sussulla on Pösö... (onneksi ilmastoitu)
jasu35

Viesti Kirjoittaja jasu35 »

samarai kirjoitti:kiitos vaan Jasulle, että oikaisi mitä mä olen aikaisemmin kertonut. Mä olen tosissaan ollut tähän asti uskossa, että perävaunun katsastuksen määrää noi jarrut. Ehkä se on syntynyt siitä kun tota kärryä on katsastanut, niin siitä ei ole "tosissaan" tarkastettu muuta kuin jarrut. En tiedä onko noita jarruttomia kärryjä vielä >750kg.?
Täytyykin mennä nurkkaan häpeämään puheitaan. :oops:
Älä suotta häpeile,ei noita asioita oikein mistään voi tietää ellei ole ollut asuntovaunua. :wink: Yli 750kg vaunuissa ne katsastuksessa ainakin tarkistaa jarrut,valot ja kaasulaitteiden kunnon eli onko ne koe ponnistettu ja saattavat vielä tarkistaa että vaunusta löytyy mm. sammutin. Se on sinäänsä järjen vastaista että kevyempiä vaunuja ei tarvi katsastaa vaikka niissä on sama varustus. :shock: Onhan noita peräkärryjä yli 750kg ilman jarruja olevia esim.vanha traktorin peräkärry. :lol: :lol:
FIAT Stilo 115 JTD, VW LT -83.
Jouska

Asuntovaunun vetäminen

Viesti Kirjoittaja Jouska »

Luin Jouluna vanhaa Tuulilasi lehteä vuodelta 1992. Siinä oli 20 000 kilometrin väliraportti Kanttiladasta ja sen vetämästä asuntovaunusta. Se oli kai kanttiladan kestotesti ja sillä oli vedetty asuntovaunua muutama tuhat kilometreiä. Muistaakseni kanttiladaan oli vaihdettu pidemmät tai jäykemmä jouset taakse. Lehdessä kerrottiin että kovasti sutii takapyörät (talviaika). Lehdessä kerrottiin myös kuinka vaikeaa oli saada Axtec (vai miten se nyt kirjoitetaan) kaasutin toimimaan tyydyttävästi. Lehdessä oli myös tarinaa siitä asuntovaunusta jota vedettiin.
Lada Kardaan

Viesti Kirjoittaja Lada Kardaan »

http://nanno.homeip.net/ladaboard/viewt ... &start=345

kyl takavetosella voi kiskoo vaunuja, etenkin jarrullisia.... itellä ei oo koukkua. aikasemmin tuli tuossa v.96-97 kierrettyä kärryn kanssa ympäri suomee kisareissuilla. tosin saksalaisen korvikekulkine veturina...
Misha

Re: Asuntovaunun vetäminen

Viesti Kirjoittaja Misha »

Luna kirjoitti:Luin Jouluna vanhaa Tuulilasi lehteä vuodelta 1992. Siinä oli 20 000 kilometrin väliraportti Kanttiladasta ja sen vetämästä asuntovaunusta. Se oli kai kanttiladan kestotesti ja sillä oli vedetty asuntovaunua muutama tuhat kilometreiä. Muistaakseni kanttiladaan oli vaihdettu pidemmät tai jäykemmä jouset taakse. Lehdessä kerrottiin että kovasti sutii takapyörät (talviaika). Lehdessä kerrottiin myös kuinka vaikeaa oli saada Axtec (vai miten se nyt kirjoitetaan) kaasutin toimimaan tyydyttävästi. Lehdessä oli myös tarinaa siitä asuntovaunusta jota vedettiin.
Kun tänne listalle on muutkin laittanu skannauksia, niin ois hienoo nähdä toi artikkeli kans netissä.
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Jouska

Testi

Olin muuten aikanaan ostanut sen lehden silloin kun en Ladoista mitään tietänyt ja kaikkein vähiten olisin uskonut joskus sellaisen hankkivani. Nyt vahingossa huomasin sen artikkelin.

Valitettavasti en ole kovin osaava näissä skannauksissa, tietotekniikassa tai nettiin laittamisessa. Harmikseni se lehtikin on 70 km:n välimatkan päässä jonne ei kovin usein tule ajeltua ehkä kerran kahdessa kuukaudessa :( . Juttuna se on ihan mielenkiintoinen ja siinä olis varmaankin ainesta päästä julkaistavaksi ihan LadaPravdaan asti?

Lupaan ainakin ottaa valokopioita siitä jutusta (yksi A4) ja lähettää sulle vaikka kotiin asti (sitten kun saan lehden käsiini) kunhan jätät mulle osoitteesi. Varmaan hoitaisit sen skannauksenkin? Voin tyrkyttää sitä juttua tonne LadaPravdan toimitukseenkin. :)
Misha

Re: Testi

Viesti Kirjoittaja Misha »

Luna kirjoitti:Lupaan ainakin ottaa valokopioita siitä jutusta (yksi A4) ja lähettää sulle vaikka kotiin asti (sitten kun saan lehden käsiini) kunhan jätät mulle osoitteesi. Varmaan hoitaisit sen skannauksenkin? Voin tyrkyttää sitä juttua tonne LadaPravdan toimitukseenkin. :)
Lähetä se vaikka suoraan Pravdan toimitukseen niin luen sen sitten seuraavasta Pravdasta vaikka :wink:
Harry is a pothead and the sorceror is stoned!
Jouska

Testi

Tehdään silleen, lähetän aineistoa Pravdaan.
Nonnis
Lada kerhon jäsen

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Up!

Rahoituspäätöstä Pallas 5500:een odotellessa... :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Kamaz

Viesti Kirjoittaja Kamaz »

Meidän perheessä on Piccolo 320 -mallinen vaunu joka painaa alle 750 kg. Sitä ei tarvitse katsastaa, mutta kyllä siinä silti jarrut on. Kesällä vetelin sitä 1.6 litraisella Kadetilla ja ihan hyvin tuli perässä. Sillä tehtiin jopa kesälomareissu Savon perukoille.

Eipä tarvitse noista ajokorttiluokituksista välittää kun on taskussa ABECE-kortti. Siihen väliinputoaja ikäluokkaan kuulun, että olin ensimmäinen jonka piti ajaa erikseen kortti moottoripyörälle. Ajoin siis peräkkäin inssin kuormurilla ja mopolla. Toisaalta olin viimeinen ikäluokka, jonka piti panna kasikympin lätkä takalasiin. Armeijassa sitten lätkäisivät korttiin vielä tuon E:n. Pikku E tuli toki siinä samalla.
Vastaa Viestiin