VAZ 21013 -87 Lempi Harrasteauto

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
AI
Lada kerhon jäsen
Viestit: 3664
Liittynyt: 23.9.2003 8:55
Paikkakunta: Kuivanto-City, Orimattila
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AI »

Jaakkima kirjoitti:Ei ollut yhtään kivaa ajaa lämppäri täysillä ja ikkuna auki, kuuma siis oli.
Lämpimän ilman tulo kun loppui niin siitä tiesit lisätä vettä syyläriin, vai? Mulla olisi ollut vitosella ehjä syyläri myytävänä. Ollut jo yli vuoden ja tarjonnut sitä monelle mutta ei vaan kelpaa. Ilmeisesti hintapyyntö on liian kova, sähköflekti kun kuuluu hintaan.
VAZ 2101 1970
Lada 2101 1972
Lada 2101 1973
Lada 2101 1974
Martigan
Viestit: 475
Liittynyt: 26.9.2003 8:24
Paikkakunta: Hämeenlinna, Hauho, Alvettula, Ilmoila
Viesti:

Syylari

Viesti Kirjoittaja Martigan »

Eikös Ladan syylarit hajoa useimmiten vesiletkujen juuresta? Ne paikat on ainaskin helpohkoja korjata itsekin.
Ajan Ladalla koska,
minulla on siihen varaa.
gsm.0440613113
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kertaakaan ei lämpimän (kuuman) ilman tulo loppunut, lämpömittaria seuraamalla tilannetta seurailin ja lisäilin vettä tarvittaessa.

Ylävesiletkun juuresta tuo on murtunut, eli tinaamalla tuon saa korjattua, vaikka ei tuo AI:n pyytämä hinta paha ole, mutta nyt korjaamisella on hieman kiire...
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Kyllä tuo Lempi on nimensä veroinen. Ärjymään tuota ei saa vaikka kuinka yrittää, vaan lempeästi vie kuljettajan haluamaansa paikkaan. Jarrupoljin tuntui alkuun kovemmalta kuin Sepessä, mutta äkkiä tuohon tottui. Kyllä oli hauskaa ajella pitkästä aikaa tälläkin autolla, enään ei näin pitkiä välejä Lemmellä ajelussa saa tulla, paitsi tietenkin talvisin kun auto nukkuu ansaittua talviunta.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tänään tuli käpisteltyä Sepestä syyläri irti ja huomenna se viedään korjattavaksi, saa samalla koeponnistaa sen jotta ei vuoda muualta.

Samalla tuli vähän muutakin käpisteltyä eli avasin ilmanputsarihässäkan. Se on kyllä ihan väkisin väännetty. Imuilmantorvea ei saa millään tiukasti kiinni. Saisikohan tuon vaihdettua parempaan eli perinteiseen peltiseen tai Samaran putsarinkoteloon, koska automaattinen lämpötunnistin on peräisin Samarasta.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
juntti Einari

Viesti Kirjoittaja juntti Einari »

Miä mikään lada miäs ole... mutta komia on... sano, komia on 8)

ihan läheltä tuota ihailin viime viikolla. Vanteet viimeistelee. Onnea "uuden perheenjäsenen johdosta" toivoopi Einari "läheltä" :lol:
Avatar
veli alexei
Moderaattori
Viestit: 3292
Liittynyt: 19.11.2003 13:18
Paikkakunta: Sastamala

Viesti Kirjoittaja veli alexei »

Onko se ylävesiletku ihan kova kun kivi? Meinaan jos on, niin se voi suht pian rikkoa uudestaan sen syylärin liitoksen.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi.
Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten,
että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

veli alexei kirjoitti:Onko se ylävesiletku ihan kova kun kivi? Meinaan jos on, niin se voi suht pian rikkoa uudestaan sen syylärin liitoksen.
Ei muistaakseni, täytyy huomenna tai ylihuomenna kokeilla uudestaan.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tuli jälleen käpistelyä Sepeä. Laitoin syylärin takasin paikoilleen ja hyvin tuntui pysyvän vedet sisällä, paitsi korkki vuotaa. Täytyy siis metsästää uusi tiiviste tai korkki.

Samaan syssyyn tuli jo vedettyä talven varalle sisäpistoke lämppärille. Tuli myös laitettua takavalot kuntoon eli vaihdettua oikea peruutusvalo ja pienellä köyhällä patentilla oikea jarruvalo eli laitoin pienen pultin lampunkannan ja metalliliuskan, joka koskettaa piirikorttia väliin. Toistaiseksi toimii, ja jos ei kauaa toimi, niin sitten tinataan nölli lampunkantaan.

Tuossa käpistellessä huomasin että takapenkin alla olevat muovimatot oli huonosti ja tietenkin ne piti laittaa paremmin. Kun kerran matto oli irti, huomasin että kankainen äänieriste oli vai läiskästy sinne ja oli kaksin kerroin keskellä takalattiaa. Piti sitten tuokin kunnolla.

Kyllä sitä olisi ekan lomapäivän voinut pöllömminkin viettää!
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Yksi käpistelyn kohde unohtui. Takalasinpyyhin ei toiminut ja sitä yleismittarilla mittaessani huomasin että sähkö tulee perille saakka, ei muu auttanut kuin avata moottori. Ensin en mitään mekaanista vaivaa löytänyt, mutta sitten huomasin että moottorinakseli oli päässyt liikkumaan ja hiilet pudonneet pois kontaktorilta. Pieni säätö ja palikka kasaan ja testaamaan ja toimiihan se. Mitään tihkutyyppistä ratkaisua tuossa ei ole tai ei ainakaan toimi, mutta enempää en rupee sitä fiksaamaan, sen saa kytkimestä pois päältä kun on kerran pyyhkäissyt. Nyt enään tarvii laittaa pesunestettä pissapoikaan ja kokeilla toimiiko pumppu.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Rupesi Jämsänkosken reissulla pitämään Sepen vasemman etunavanlaakerit niin pahaa ääntä, että oli tapahtumasta ostettava uudet ja soitettava huoltomiehelle. Vaihto venyi vasta tälle päivälle ja siirsin Sepen syrjään kunnes laakeit saa vaihdettua ja siirryin Samaran rattiin, tuo kun oli pihassa joutilaana, puolison sairaslomasta johtuen. Mutta asiaan: Kun etunapa oli saatu irti, kaikki rullat tippui ulommaisesta laakerista välittömästi lattialle ja jopa laakerin koolinki oli mennyt poikki :shock: , mutta onneksi mitään vakavampaa ei sitten ollut tapahtunut. Vastakappaleessakin oli lämpenemisen merkkejä. Mutta ei muuta kuin uudet laaakerit tilalle ja taas se on kovaa ajoa vailla.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Tuli taasen käpisteltyä noita kulkupelejä.

Oli ajatuksena asentaa Sepeen lämppärinpistoke maskiin ja herkistellä vasen etujarru, vaan kuinka kävikään? Lämppärinpistoke meni nätisti paikoilleen ja siisti tuli, kiitos Vazilin toimittaman asennussarjan. Eli ei tarvinnut tehdä patentteja. Mutta se etujarru. Siinä tietenkin kävi vanhanaikaisesti, eli paloja irrottettaessa murtui toinen korvakkeista ja rojekti laajeni siis satuloiden vaihtoon. Onneksi varastossa oli uudet satulat valmiina.

Tuli sitten samalla vilkaistua Lempeä ja Lempo soikoon, huomasin että vasemmassa takavilkussa lilluu vettä. Ei mitään havaintoa mistä se on sinne kulkeutunut, mutta otin sen kuitenkin sieltä pois. Täytyy seurailla tilannetta josko sinne tulee lisää ja tarvittaessa tiivistää lisää tai vaihtaa tiivisteet. Tuli sitten samalla käytettyä auto lämpimäksi, melkein lähdin pienelle fiilistelyretkelle, mutta en haalareissa tohdinnut autoa sisältä liata.

Tuli sitten samoilla lämmöillä vaihdettua puolison PataRouvaan renkaat, vanhat kun rupesi vuotamaan. Saas nähä kuinka ajettavuuteen vaikuttaa kun rengaskoko muuttui 175/65R14:ksi. Nuo ovat äipän Fiatista ylimääräiseksi jääneet ja jakokin perinteinen 4*98, pikkuisen täytyi keskireikää viilailla, mutta muuten meni heittämällä alle.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Ihmettelin mihin jäähdytysnesteet häviää Sepessä ilman näkyviä vuotoja, harmaata mössöä ei ole öljykorkissa eikä vedessä ole jälkiä öljystä. Vaikka oireet eivät viittaa kansipahvin palamiseen, sitäkin epäilin. Syylärikin on juuri korjattu ja koeponnistettu, joten siintä se ei voi vuotaa. Onneksi syy löytyi ja se on vuotava lämppärinkenno. Uusi tilattu auton kotimaasta ja nyt odotellaan sen saapumista. Inhottavahan tuo on vaihtaa, koska purkamiseen ja kasaamiseen menee enemmän aikaa kuin itse kennon vaihtamiseen, mutta eipä ainainen kosteus tuulilasissa ja märät äänieristeetkään kiinnosta. Mikäli ilmat ovat kylmät ennen vaihtoa, pitänee ajot ajaa sitten Lemmellä, huuruinen tuulilasi ja toppavaatteet ajaessa eivät kuitenkaan kiinnosta, koska ei viitsi nesteitä matkustamon puolelle vuodattaa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Nyt on Lempi putsattu, puunattu ja koristeltu huomista tärkeää tehtävää varten. Kyllä se taas kiiltää nätisti.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Avatar
Jaakkima
Ylläpito
Viestit: 2701
Liittynyt: 24.9.2003 17:08
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Täytyy huomenna ajella Lemmellä, kun Sepestä puhkesi rengas ja romuksi meni samantien. Osui ilmeisesti kiveen ja kyljessä reikä. Täytyy huomenna käydä vaihtamassa uusi rengas vanteelle, joka ei onneksi saanut pahaa osumaa, vain pieni jälki sivussa.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
Vastaa Viestiin