Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No niin siis sitähän minäkin. Ton äkkinäisyyteen ei kyllä mikään auta, ja jos tollanen olis hyvä yhdistelmä niin kai sellaisella joku ajaiskin ;).
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
André

Viesti Kirjoittaja André »

Nonnis kirjoitti:No niin siis sitähän minäkin. Ton äkkinäisyyteen ei kyllä mikään auta, ja jos tollanen olis hyvä yhdistelmä niin kai sellaisella joku ajaiskin ;).
On sentapaisella joskus muinoin ajettu. Auto oli tasakatto F12 pystyhytillä ja pituutta 11,60. Akseleita 4 ja teli ylhäällä peräylitystä vajaa 4 metriä. Oli nami työntää 2-akselista kärryä takaperin, osaksi juuri mielettömän peräylityksen takia. :roll:
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No joo, raskaammat yhdistelmät sikseen, Ladalla sai taas vaunua kiskoa kun ei tosta Ransiitista siihen oo :(

Nyt on roolit niin päin että Ransulla nilkutellaan töihin ja Ladaa käytetään vaununvedossa ja pidemmillä matkoilla, vaikka just toisin päin oli tarkoitus. :?
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
KosoLa
Viestit: 108
Liittynyt: 21.5.2004 21:44
Paikkakunta: Humppila

Viesti Kirjoittaja KosoLa »

Äkkinäisyys johtuu juur siitä pitkästä ylityksestä,pystyy tosi pienillä
liikkeillä korjaamaan,pitkä akseliväli taas hidastaa korjailua ja tekee
homman hiukan ikäväks. Jossai kentällä ku ensin harjottelet ni peruuta
tavallaan eka vaan kiekkaria,sit hetken päästä lisäät hommaan koko
kärryn,tää on kyl ollu vaan mun oma opettelu tapa,mut on sillä jotenki
pärjänny. :oops: Motto:pakkia mennessä ajat kärryä, eteenpäin autoa,ja
mahdollisimman pienet liikkeet.Ei muuta ku tsemppiä,hauskin hetki tossa
hommassa on se kun kuuluu aivoista semmonen naps,ja on oivaltanu
homman jujun eikä se sit niin vaikeeta olekkaan.
-73 eka Lada,heti koukkuun
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kyllä Lada on vahva auto: eilen sillä jouduttiin jo hinaamaan transittia :shock:
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Kaivetaas tämmönen vanha aihe esiin kun vetoauto on vaihtunut. Eli nyt tehtiin eka reissu tolla 1700i combilla. Tosin vain Hämeenkyrön Haukijärveltä Ikaalisten Mansoniemeen ja takaisin :lol: Hyvin se veti verrattuna 1500ässään. Ei tarvinnut kolmosta hakea Teiharjulla eikä Patrakanmäkeen. Vähän kyl heijas, mutta se voi olla vaununkin vika eikä vetoauton, on meinaan samaa vaivaa ollut joka autolla. Tota vaunua on siis vedelty näitten Ladojen lisäks 240 Volvolla, 626 Masalla, Transitilla ja VW Transporterilla. Pakuja ei niin heiluttanut, mutta kaikilla henkilöautoilla samaa vaivaa. 1500ässäänhän tuunasin farkun takajouset ja kaasuiskarit ja se vähän paransi menoa. Pitäs varmaan jotain tohon combiinkin keksiä, ilmaiskarit esimerkiksi.

Mitenköhän vaunussa toimis matalaprofiilisemmat kumit? Tosin ehkä vaunun iskaritkin kantsis vaihtaa.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
pressa
Viestit: 10543
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja pressa »

vaunun iskarit eivät ole kovin hintavia, saattaapa takavedion takaiskaritkin olla sopivat. Matalaprofiilisissa kannattaa tarkistaa että kantavuus riittää.
Iskareista kuitenkin lähtisin jos kaikkia autoja huojuttanut....
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Toisaalta ko ei ole muita vaunuja kiskonu niin ei voi tietää kuinka se kuuluu asiaan... Ja pakuja ei tosiaan niin vienyt. Kyl se sais vähän vakaampi olla, ettei tarttis aukeellakaan paikalla kaksin käsin puristaa rattia. Tosin en tupakoi autossa kun koira on kyydissä joten sama kai sinänsä.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Niin ja jos tuon muokkaustoiminnon saisi takaisin, voisin muokata otsikkoonkin uuden vetoauton kun otsikossa mainittu kestotesti ei enää jatku ässän osalta, se on myyty.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

Tässä vielä kuva yhdistelmästä

Kuva
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
Tshernobyl

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja Tshernobyl »

Hienon näköinen yhdistelmä. Se heijaaminen on noiden Matkaajien ominaisuus, vm-89 6000:nen ja 8000:nen myös kovia heijaamaan. Ne 90-luvun leveät Matkaajat kuulemma kulkee jo vakaammin.
Henkilöauton perään sopii paremmin esim. joku pieni Solifer, myös vm.-04 Sterckeman 470PE oli todella vakaa vedettävä 323 Mazdalla.
Aisapainoa muuttelemalla voi kokeilla parantaa veto-ominaisuuksia.
Avatar
Nonnis
Lada kerhon jäsen
Viestit: 4089
Liittynyt: 5.10.2003 19:37
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja Nonnis »

No turha se sitten on omaisuuksia laittaa auton alustaan, jos vika onkin vaunussa. Erilaista kuormaamista on kyl kokeiltu, mutta tuloksetta. Kai se on vaan kestettävä sitten, ei vaunua viittis vaihtaakaan, kun siinä kaupassa kumminkin häviää.
Reippaina käymme rekkain alle Kuva
reka

Re: Kestotesti Lada 1500S ja Matkaaja Pallas 5500

Viesti Kirjoittaja reka »

Ei tuo ladal veto ol mittää ihmeellist. 70 - 90 luvul lada ol kokoluokkas yleisin veturi. kärry veti vakaast ja mukisemat kuormaas. Itekki aloti ladal vaunuilu. se ol tollane 1600SL, jol vedi tommose reilu 40000 vaunuu. Muute ajo sil konaisuudes 130000 ilma ongelmii. sen vaihdo 1500 farkkuu. sil vedi vajaa 10000 ko alko ter miäl nivaa. sen kans tul taas kierretty suomee ristiin rastiin vaunun kans reilu 50000. se olki mul kappale aikkaa ja ehi ajaa sil yli 150000. En muist iha kui pali. vaunun mil ol koko aja tollane naapurin valmistama smw painolt vähä vajaa 1000 kilone. Ikinä ei jään matk tekemät auton vuaks. kyl mul ainaski jäi iha hyvä kuva noist autoist. Isä vet tollasel 1600:l ja nival aikoinaan tollast liki 1200 kilost ilma ongelmii enne ko ost volvo. ite jäin kii noihi nelivetoisiin mut konekokoo ole suurentan 6,5 litraan ni o mukavampi men tual maantiäl. vaunuki o kyl suurentun ton 1500 kiloon. viäläki mul o täl hetkel kylläki piänt pellitöit odottelemas lollane 1300s. jote toivotan hyvii kilometrei vastaisuudessakin tol yhdistelmäl. morjestellaan ko kohdataan
Vastaa Viestiin