
Nivan kulutus
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
-
- Viestit: 581
- Liittynyt: 6.10.2005 20:21
- Paikkakunta: Kymi
Ei, no pääsuuttimet voi tietysti lähteä irti jos löysällä ja silloin lykkää riittävästi bensaa läpi.Arska tehtaalta kirjoitti:Kävin vaihdattamassa öljyt "autoon".
Kaasarintekele taitaa tulvia jonkin verran kun öljyssä oli reippaasti pensaa.
Onko tossa kaasarissa tiivistetasoa bensapinnan alapuolella?
Tsekkaa ensin vuotaako bensapumppu ja sitten kaasuttimen kohonsäätö ettei päästä bensanpintaa liian ylös. Kai noista joku on jotain johonkin kirjoittanu... Koita haulla joko tota ozonin tai ihan jonkun 2-kurkkuisen Webrun arvoa tolle kohon etäisyydelle kaasarin kannesta.
Epäilisin kuitenkin tuota bensapumppua tai sitten jos on ajettu vaan lyhyttä ajoa ryyppy päällä...
EDIT: tai no jos toi syö 20 l sadalla (mikkä renkaat? ) niin kyllä se sitten voi kaasarikin juottaa... kannattaa tsekata noi suuttimet ja se kohon mitta kanteen. Mikä kaasari ja onko suuttimet vakiot?
124/2101 practical beauty
- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti:
Hyviä kulutuslukemia tuli taas viikonloppuna: trippiin 200km ja tankillinen bensaa
Noo olihan tossa reissussa useita tunteja maastoajoo ja tyhjäkäyntiä.
Lauantaiaamuna lähtö Tampereelta Seitsemiseen (86km), maastoajoo ja auton tyhjäkäyntiä koko päivän (kaks nuotio-makkarataukoo jolloin auto sammuksissa) ja ajo takasin kotio (76km kun oikastiin hiekkatietä). Maantiellä vauhti 80-100km 4- ja 5-vaihteella ja takasintullessa jarrut, vanteet ja muutkin alustanosat täynnä jäätynyttä suota.
Renkaat 235/75-15 Saharat ja rengaspaineet menomatkalla 2.2, mettässä 0.9 ja kotimatkalla 1.8 (tuntuis olevan paras paine yhdistelmälle Niva/Sahara)
Että ei kait se loppuviimein mikään ihan järkyttävä oo mut kyllä ens kesänä tarvii ruveta haaliin sitä 1.7i konetta nokalle vähän portattuna
Bensa kyllä käryää aina joskus kun auto on seissy vaikka sammutan sen aina kierrättämällä, imusarja on puhdas ja kirkas rikastinpumpun alta eli sieltä se joskus ruikkii ylimääräsiä pihalle - johtuu varmaan tosta paluulinjan puutteesta


Noo olihan tossa reissussa useita tunteja maastoajoo ja tyhjäkäyntiä.
Lauantaiaamuna lähtö Tampereelta Seitsemiseen (86km), maastoajoo ja auton tyhjäkäyntiä koko päivän (kaks nuotio-makkarataukoo jolloin auto sammuksissa) ja ajo takasin kotio (76km kun oikastiin hiekkatietä). Maantiellä vauhti 80-100km 4- ja 5-vaihteella ja takasintullessa jarrut, vanteet ja muutkin alustanosat täynnä jäätynyttä suota.
Renkaat 235/75-15 Saharat ja rengaspaineet menomatkalla 2.2, mettässä 0.9 ja kotimatkalla 1.8 (tuntuis olevan paras paine yhdistelmälle Niva/Sahara)
Että ei kait se loppuviimein mikään ihan järkyttävä oo mut kyllä ens kesänä tarvii ruveta haaliin sitä 1.7i konetta nokalle vähän portattuna

Bensa kyllä käryää aina joskus kun auto on seissy vaikka sammutan sen aina kierrättämällä, imusarja on puhdas ja kirkas rikastinpumpun alta eli sieltä se joskus ruikkii ylimääräsiä pihalle - johtuu varmaan tosta paluulinjan puutteesta



Mulla aiemmin ilmoitetulle 20L/100KM löytyi aika hyvä selitys.Ensiks kaasarin juuressa oleva omatekoinen paperi tiiviste oli riekaleina,eli otti ilmaa sieltä ja sotki seokset.Maastossa toimi ok pienillä kierroksilla,tienpäällä kierroksilla ei.Suurin todennäköinen syy tuli kun laitoin kärjettömän sytytyksen ja otin alipaineen virranjakajalle imusarjasta.Alipaine pysyi liian muuttumattomana,eikä säätänyt ennakkoa toivotulla tavalla.Oletan että tästä syystä johtuen Nivan käynti maantie nopeuksissa oli oli vähän niinkuin pers...stä ja kauheeta nykimistä.Oletan vielä kieppimittarin sekoilun johtuneen näistä syistä.
Kunhan nyt saan uuden (käytetyn) kaasarin kiinni ja alipaineen kaasuläpän alapuolelta,tiedän olenko ihan oikeessa.. vai väärässä..
Tarkennan sit..
Saatan muistaa kyl väärinkin.On toi dementia alkanut vaivaan pahasti.Kirjoitin tänne johonkin topicciin noi säätöarvot kun ne itseltäni säädin joskus kesällä
Kunhan nyt saan uuden (käytetyn) kaasarin kiinni ja alipaineen kaasuläpän alapuolelta,tiedän olenko ihan oikeessa.. vai väärässä..
Tarkennan sit..
Muistaakseni tiivisteen kanssa 6,5mm +-0,25mm.Tsekkaa ensin vuotaako bensapumppu ja sitten kaasuttimen kohonsäätö ettei päästä bensanpintaa liian ylös. Kai noista joku on jotain johonkin kirjoittanu... Koita haulla joko tota ozonin tai ihan jonkun 2-kurkkuisen Webrun arvoa tolle kohon etäisyydelle kaasarin kannesta.
Saatan muistaa kyl väärinkin.On toi dementia alkanut vaivaan pahasti.Kirjoitin tänne johonkin topicciin noi säätöarvot kun ne itseltäni säädin joskus kesällä

- TOVERI NIVA
- Viestit: 742
- Liittynyt: 2.10.2004 3:54
- Paikkakunta: Itä-Tampere
- Viesti: