Sivu 3/4

Lähetetty: 3.11.2005 20:56
Kirjoittaja Lada-Jussi
Kimmo86 kirjoitti:No ei kai se puola lyö läpi jostain?
mistäs tostakin tietää, ainakin on putsattu niin ettei virta pääse lianmyötä karkailee. katotaan nyt kun kertyy lisää kilometrejä ton masinolin kanssa.

No..

Lähetetty: 5.11.2005 17:12
Kirjoittaja rotsi4
Voisi koettaa laittaa volttimittari lambran singaalijohtoihin kiinni ja katsoa mitä näyttää nykymisen aikana, en muista miten lambran jännitteet menee, mutta laihalla seoksella taisi olla korkea jännite.. ja kaasua painettaessa sen pitäisi näyttää rikasta, ja yleensä soutaa laihan ja rikkaan väliä aika nopeata tahtia.
Voi ehkä joutua laittamaan volttimittarin ohjaamoon, muuten tuosta ei ole hyötyä, ja silloinkin anturi voi nyykähtää niin että eculle ei virta riitäkään.

Voi olla hyötyä laittaa auto hätäkäytölle vaikkapa irrottamalla anturijohtoja jolloin vika voi kadota viallisen anturin kohdalla.
Ja virittää polttoaineen painemittari kiinni, pumpulta tulevaan johtoon, ja siihen suuttimille menevän jakotukin liittimeen niin voisi varmistaa bensan saannin.
Itse tyhjentäisin ja pesisin tankin ihan varmuuden vuoksi..yleensä sielä on kuitenkin paskaa niin että hirvittää.
Lämpöanturit,ilmamäärämittari, ja kampiakselin asentoanturi myös pitäisi tarkistaa, ei kyllä ole mikään todennäköisiä vikapaikkoja.
Polttoainehöyryjen kierrätyssysteemi voi kanssa aiheuttaa kaikenlaisia ihme ongelmia.
Puolille tulevan virran voimakkuus ja sytytyksen toisiojännitteen olisi kanssa hyvä tarkistaa, mutta se on vaikeaa ilman testeriä ja skooppia..
Vikakohtia kyllä löytyy ihan tarpeeksi

Lähetetty: 5.11.2005 18:43
Kirjoittaja audiq
Jotkut valmistajat kieltävät lisäaineitten käytön ruiskumoottoreissa. En usko, että se käyttö mitään rikkoo, mutta en näe mitään etujakaan käytössä, koska rakenne ei sitä vaadi. Virtalukonpohjanliitos olisi mielestäni ainakin helppo tarkistaa, varsinkin kuin se saa aikaiseksi terävää nykimistä, koska silloin kipinä katoaa kokonaan hetkeksi. Se on yksi sellainen vika joka pimentää kaikki pytyt hetkeksi. Pyörimisnopeus
tunnistin taas luultavasti oirehtisi myös käynnistettäessä, mutta en väitä etteikö sitäkin kannattaisi tarkistella tarkemmin. Polttoainejärjestelmänviat
ilmenisivät mielestäni pehmeämpinä nykäyksinä, kun taas sytkäpuoli terävinä. Vialliset puolat voisivat löytyä suihkuttelemalla vettä niiden päälle, jos tuntuu , että kostealla vika on esiintynyt useammin.

Lähetetty: 6.11.2005 15:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt viikonloppuna olen ajanut todella märässä kelissä ainakin 300 km ja pienen nykäisyn tehnyt kaksi kertaa, eri päivinä kaikenlisäksi, se tankillinen mihin seostin masinolit sekaan on nyt aikalailla ajettu ja täytin tankin jo uudestaankin.

No..

Lähetetty: 8.11.2005 19:18
Kirjoittaja rotsi4
Näyttäisi kyllä että vika on korkeajännitepuolella.
Puolat ja johdot voi jotenkuten tarkistaa ohmimittauksella..mutta tuskin sillai mitään löytyy.
Jos vika olisi virtalukon pohjassa tai jossain sytysjärjestelmän `aivoihin´ virta katkoksia aikaansaavassa laitteessa niin luulisi sen sytyttävän vikavalon, tai sitten tuo gm-systeemi on aika saapas.


Mutta ei kai pieni nykiminen haittaa..

Lähetetty: 8.11.2005 20:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
nyt meni yksi tankillinen nykimättä, eli tuollainen 500 km ei tietoakaan nykimisestä, masinolin jälkeen alkoi helpottaa pikkuhiljaa, eli olisiko vika ollut kuitenkin siinä?

Lähetetty: 8.11.2005 20:16
Kirjoittaja destor
Mahdollistahan sekin on.. Toinen mahdollisuus olisi sitten jokin irtonainen johto, kaverini 2107 rupesi pätkimään välillä ja syyksi paljastui virranjakajan alta puolalle lähtevän johdon löystynyt kiinnitys. Tämä vika esiintyi silloin tällöin, ja vika kaikkosi aina hetkeksi kun autosta jotain "korjasi" koska johto meni silloin eri asentoon.

Lähetetty: 16.11.2005 18:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
on tää jotain keli riippuvaista ja kosteuden aiheuttamaa, nyt on ainakin 1000 km toiminut ihan ok, tänään sitten pakkasaamuna vesikelien jälkeen alkoi mieletön pätkintä, välillä sammui risteyksessä. ajoin 5 km:n päästä takasi kotiin ja otin takatuupparin alle, sillä pääsi kivasti.

töiden jälkeen lähdin ajelee bensa-asemalle taas uusi masinoli mukana ja tankkasin bensaa ja masinolia tankin täyteen. vähän ajeltuaan pätkminen alkoi lopppumaan ja loppulta ei pätkinyt yhtään. täytyy kohta ajaa pelkällä masinolilla, tosta varmaan katti tykkää hyvää?

kummallista tollanen kostuminen/jäätyminen, aiemmat autot ei ole tehnyt tuollaista, ei kaasutin-samarakaan?? tää on nyt eka syksy tolla ruiskulla, tekeeköhän se aina syksyllä tällaista?

Lähetetty: 16.11.2005 20:52
Kirjoittaja ladamaster
ei ruisku kunnossa ollessa nyi ollenkaan; kesällä tai talvella.
takana noin 100 000 km nelipisteruiskuladoilla.

Jotain on vialla sun autossa; tuskin vika on riippuvainen masinolin määrästä.

Lähetetty: 16.11.2005 21:11
Kirjoittaja pressa
ota jussi ja tyhjää tankki ja vaihda polttoainesuodatin
sen jälkeen tankkitäyteen ja pullo masinoolia
näiden toimenpiteiden jälkeen pitäisi olla kunnossa

sillä tuo masinoolinkanssa toimiminen viittaa siihen että tankin pohjalla on enemmänkin vedensekaista mössöä joka pyrkii letkuun ja aiheuttaa tukkeutumista suodattimessa joka on ajoviiman armoilla

Lähetetty: 20.11.2005 9:52
Kirjoittaja Lada-Jussi
tankkityhjätty, uudet bensiinit lisätty, polttoainesuodatin vaihdettu, seuraavana päivänä nykiminen jatkui, loppupäivästä meni niin huonoksi ettei enää pysynyt käynnissä tyhjäkäynnillä, eikä sitten enää käynnistynytkään. Ilmeisesti siis jossain tekniikassa vikaa, olisko tyhjäkäynti moottori? edelleenkään ei jää vikakoodia, valo vaan naksuttelee aina häiriön hetkellä, kun kierroksia antaa kunnolla ei nyi, parhaimmillaan vetäsin pätkän 80 km/h kakkosella ja loppui nykiminen pidemmäksi aikaa. Nyt on jo nelonenkin turha vaihde :roll: :wink: :evil: :(

Lähetetty: 20.11.2005 19:00
Kirjoittaja Lada-Jussi
lähti käyntiin kun ruiski crc:tä tyhjäkäyntilaitteeseen, mutta pätkii edelleen, Samaran paaliin lähtölaskenta on alkanut 40, 39, 38.....

Lähetetty: 20.11.2005 19:20
Kirjoittaja KosoLa
Oletko jo juottanu sille ruiskunpuhdistus ainetta pullollisen.

Lähetetty: 20.11.2005 19:37
Kirjoittaja Kimmo86
Kannattaa vielä kokeilla auttaako puolan vaihto, ennenkuin viet sen paalattavaksi :wink:

Viestin aihe

Lähetetty: 30.11.2005 20:27
Kirjoittaja paulipate
Kaverilla nyki samara1500i vm 2000 vika oli ilmamäärän massa anturi.
Vikaa haettiin kissojen ja koirien kanssa turhaan,Deltta autossa asentaja
tiesi heti missä on vika. maksoi 207euroa.