VAZ-21013 - 1986 - Helmi - Harrasteauto

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

tuskin vaan jos toimii...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Sitähän minäkin. Ei oikein viitsisi nyt niin hyvin toimivaa ja kohtuullisissa säädöissä olevaa kaasaria mennä turhaan säätelemään, menee pian huonommaksi vaan.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Kyllä tollasesta CO:sta jo tyhjäkäynti kärsii kun ei näitä ole suunniteltu käymään noin ohuella....mutta ozonilla se nyt on ihan yksi ja sama loppujen lopuksi :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Jusu
Viestit: 2540
Liittynyt: 4.2.2004 19:49
Paikkakunta: Jämsä

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja Jusu »

No helevetinkö väliä sillä tyhmäkäynnillä muka on, kun 1200:n parhaat omituisuudet tulee esiin yli 4000rpm kierroksilla. :idea:
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Jusu kirjoitti:No helevetinkö väliä sillä tyhmäkäynnillä muka on, kun 1200:n parhaat omituisuudet ei tule millään kierroksilla esiin.
Kyllä, näinhän se menee.. :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Jokari kirjoitti:Kyllä tollasesta CO:sta jo tyhjäkäynti kärsii kun ei näitä ole suunniteltu käymään noin ohuella....mutta ozonilla se nyt on ihan yksi ja sama loppujen lopuksi :lol:
Tyhjäkäynti ei kyllä onnu yhtään. Käy hyvin nätisti.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Virittelin tähän keksintöön ne rakentamani kupariset tulpanjohdot. Naapureiden tv elämyksiä säälien hommasin häiriösuojatut tulpanhatut.
Jokaisessa 1 kilo-ohmin vastus.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no mitäs järkee siinä sitten oli? ei tainnu käynti muuttua... :roll:
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

1 kilo ohmi ei ole mitään verrattuna 13 kilo ohmiin, joka oli aikaisempien johtojen vastus. Eipä se käynti siitä muuttunut aikaisempaan verrattuna,
mutta "henkinen tyydytys" on saavutettu.
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
Sdelano v SSSR
Viestit: 2282
Liittynyt: 12.4.2006 1:00
Paikkakunta: Montemurlo/Zelenogorsk/Johanssons

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja Sdelano v SSSR »

Terve!

Sytytysjohtimien vaihto oli ilmeisen aiheellinen, sillä 13 kΩ resistanssi on kovin suuri.

Tavanomaisen häiriönpoistovastuksella varustetun johtimen resistanssi on noin 15 kΩ/m, eli noin 5 kΩ johdinta kohti.

Kokemukseni mukaan käyntihäiriöt alkavat viimeistään, kun yhden johtimen resistanssi on noin 15 kΩ.

menestystä

SvS
Sdelano v SSSR

***

Neuvostoliittolaista - siis erinomaista!
Avatar
lada.h.s
Viestit: 2381
Liittynyt: 3.10.2009 20:49
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja lada.h.s »

Tänään käytiin ajamassa ketjunkiristyksen jälkeen. Ennen kakkosella vedätettäessä alkoi ketju resonoimaan ikävästi. Mutta nyt vain moottori
murisee ilman resonointeja.
Yllättävän tehokasta ääntä tuo 1198cc hyvinkiertävä pikkulohko pitää niillä kovilla kierroksilla! 8)
Lada 1200L 1986
Lada 1500S 1973
Volga GAZ 21 1967
Moskvitsh Elite 1500 1975
Opel Olympia Rekord 1700 1962
Ford Taunus 1.6 GX 1982
Mercedes-Benz 240D 1982
Mercedes-Benz 300D 1990
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

ääni ei pelota, voimaa olla pitää... 8)
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
PöyhöinKuusaalt
Viestit: 7252
Liittynyt: 12.3.2007 0:05
Paikkakunta: MarkankyläKuusaa (KouvostoLiitto), KännykkätieKanervala

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja PöyhöinKuusaalt »

"Tehokasta Ääntä"??? :shock:

Putkiviritteiset vehkeet pitävät myös Tehokasta Ääntä. Näin oli ainakin mopoissa, joita virittämällä saatiin ehkä hieman nopeutta ja paljon ääntä, mutta varsinaiset Tehot kyllä laskivat. Mutta että Tehokasta Ääntä Ladassa. Huh! :shock:
Ottaa pataan kun Lataan
Mis Min Lapain?
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

"tehokkaasti ääntä pitävä..."

Mutta eipä toistaiseksi olekkaan kokemusta kovin hyvin kiertävistä ladoista niin en osaa sanoa...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Lada 1200L 1986 " Helmi "

Viesti Kirjoittaja Jokari »

http://www.youtube.com/watch?v=2FxxVpSUAMI

Näinkö se kierti? Huhupuheethan kertoo että pikkulohko kiertää vähintään tällä tavalla...vaihtopiste 9000 ja rajoitin 9500...

Pahkeinen kun tuo Fiiatin moottorilla, ilmankos ei kuulostanut siltä kuin kaataisi kivia sepelimyllyyn... 8)
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Vastaa Viestiin