Punanuoli 1600 Twin cam

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

No nyt on lada melkein täydelline kuin se vain voi olla , tänään tuli kunnon levylukko perään joten nyt ei voi enään mitään ostaa enempää ............ mertarannan sanoin SE ON SIINÄ 8)
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja START »

mutta täähän on vapari :shock:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Meinaatko ettei sillä vaparilla voi ajaa talvella? :lol:
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja START »

ei kun väittävät ettei voi ostaa mitään enään enempää ja että se on siinä, mutta silti siinä ei ole edes turboo :roll:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

turpottaminen on vanhanaikasta... enemmän nostan hattua sille joka tekee ajettavan vaparikoneen kun turpotykin...
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
ralli lada
Viestit: 848
Liittynyt: 12.4.2005 20:38
Paikkakunta: jämsä�

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja ralli lada »

Vapari TC se vasta sota-aikainen vehje onkin. Ylipaine on pop, köyhät kateelliset voi väittää muuta :lol:
21013 2300tic
Avatar
pvdriver
Viestit: 1188
Liittynyt: 4.1.2008 11:29
Paikkakunta: 08-
Viesti:

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

no eikai kukaan teeseestä puhunu? :shock: näyttäkää lada jossa kunnolla rakennettu ladan kone mekaruutalla tai vastaavalla... 8) mutta €/Hp on varmasti turpo kannattavin ratkasu. koneen käytettävyys onkin sitten ihan eri juttu jos ahdot (tehot) alakaa tulla kierroksilla +4500... niin tai mikä on 110:n 16 venasen potentiaali?
"Ei vìtutus ole päällimmäisin tunne. Se tunne tulee
vasta silloin, jos epäonnistuu"

- Matti Hautamäki 01.01.2012, Keski-Euroopan mäkiviikon Garmisch-
Partenkirchenin osakilpailun jälkeen sijoituttuaan 44:ksi.
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

START kirjoitti:ei kun väittävät ettei voi ostaa mitään enään enempää ja että se on siinä, mutta silti siinä ei ole edes turboo
Onko itselläsi? Onko ollut kyse siitä mitä kaikkea voi ostaa rahalla? Tuolle linjalle jos lähtee niin ei loppua näy...btw. monta valmista tai yli viikon kestävää peliä jämsästä löytyy? Vähiin näyttää käyvän, taitaa olla tekijöistä taas kiinni :lol:
pvdriver kirjoitti:näyttäkää lada jossa kunnolla rakennettu ladan kone mekaruutalla tai vastaavalla..


Kilpailevan merkin kerholehdessä oli kaksin kappaleinkin, sillä "ihan paskalla kaksinokkaisella" vaparina ja sitten omalla koneella ahdettuna. Suosittelen tutustumaan. Laatujulkaisu.

Mutta mistähän v*tusta täällä nyt taas kinastellaan? Kaikenlaiset idioottimaiset turbo/vapariväännöt on täysin turhia koska jokainen harrastaa sitä mitä parhaaksi näkee. Ainakaan minua se ei stressaa pätkääkään vaikka pullauttelette niitä kansipahveja kerran viikkoon tai ajelette 13+ puristuksilla helistäen...jos homma miellyttää niin ok. Ei ainakaan minulla ole siihen vastaväitettä antaa. Ei jaksa rääpiä päätään niinkuin toisilla on tapana.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

ralli lada kirjoitti:Vapari TC se vasta sota-aikainen vehje onkin. Ylipaine on pop, köyhät kateelliset voi väittää muuta :lol:
Näinhän se on, ei meikäläisellä köyhällä ole varaa turboihin sotkeentua joten paras pysytellä vaan HALVOISSA vapareissa 8)
Avatar
Lada-Jussi
Viestit: 10245
Liittynyt: 24.9.2003 17:48
Paikkakunta: Janakkala

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Lada-Jussi »

eikös Markun pitäny jo vetäytyä näistä Ladan paskoista ja siirtyä kunnon autoihin... toisaalta eikös Fiatin TC koneet ja Weberit ole jo sellasissa hinnoissa, että halvemmalla turbon rakentaa
Kuva "Suurin osa kalustosta on ulkotiloissa olosuhteiden pakosta, mutta se lohduttaa vähän kun kalusto huononee kuitenkin hitaammin kuin prässissä" (tai tuningissa)
Avatar
IlkkaHe
Viestit: 739
Liittynyt: 1.7.2004 22:44
Paikkakunta: Oulu/Muhos

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja IlkkaHe »

ihime tappelua aina :D

totta on se, että turbolla sitä voimaa on tarjolla helpommin ja enemmän, mutta vapareissakin on oma viehätys. Ja tätä peliä livenä hiplanneena, voin sanoa että munaa on tässäkin! Eli hatunnoston paikka, kun jätkät tekee hienosti pelaavan old school vaparin, unohtamatta ajettavuutta yms. Karu autohan tämä kylläkin on ;)


ite sekaannuin heti alkuun nuihin turbo peleihin, niillä kun on mahollista saaha tuosta ladan omastakin motista tehoa ulos +200hp, joka vaparina on yksinkertasesti mahotonta.

Vapari shit vs turbo shit nyt vaan on ikuinen tappelu :) sitähän mie olen markulle koittanu houkutella, et moottoripyörän läppärungot vaan webereitten tilalle ja mega hanskalootaan ja suorasytyllä kipinät kohalleen niin taijotaan ne viimesetkin heposet esille hyvän käytöksen saattelemana ;) eikä ainakaan äänet huonone!
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja Jokari »

^^ Miksi ihmeessä pitäisi ruveta leikkimään muutamien hevosvoimien takia kun:

A) ei yksinkertaisesti kiinnosta
B) autossa on hyvin pelaavat Weberin tuplat, jotka minä hanskaan hyvin jo. Päivitysvaraa näissä piisaa lähemmäs 150 hevoseen kun pistää isommat sisäkurkut.
C) seoksenhallinta on varsin hyvällä tasolla, ainoa alle 60 km/h vauhdeissa hieman rikkaalla mutta muuten pelaa kuin junan vessa ja kaasuvaste on aika herkkua :lol: Tuntuu olevan tuo ruiskujen säätö aina se parin vuoden homma porukoilla :lol: Näiden säätöön meni 600 km+ ja viikko...

Tavoitteena oli että jos tällä pääsee 10s sataan niin se on hyvä tulos. Ja siihen päästiin helposti, jopa alle hieman normaaliajoon sopimattomilla setupeilla, 9,2s sataan oli paras ja 120 km/h tuhlautui jopa vajaa 13 sek. Jaksoi lähteä vielä 140 km/h mittarinopeudesta kelaamaan aika hätäseen kohti loppua.
Nykyisillä säädöillä siinä kympin korvilla sataseen ja sataankahteenkymppiin menee noin sekunti enemmän mitä em. mainittu. Pelkästään ajettavuuden takia tehty tehojen tiputus.
Ei silti pysy mikään vakiolada perässä, ehei ei lähellekään...viritys lie onnistunut?

Johonkin se raja on vedettävä kuinka paljon niitä hevosia ulosmitataan. Monen tuntuu vain olevan vaikea ymmärtää että kun tietty taso asetetaan, niin se riittää. Ei tarvitse enää miettiä millä sieltä saisi taas sen kymmenen hevosta lisää.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Lada-Jussi kirjoitti:eikös Markun pitäny jo vetäytyä näistä Ladan paskoista ja siirtyä kunnon autoihin... toisaalta eikös Fiatin TC koneet ja Weberit ole jo sellasissa hinnoissa, että halvemmalla turbon rakentaa
JUSSI JUSSI , olen vain vetäytynyt kerhosta ja miiteissäkin käyn silloin tällöin ja tuo minun on sen verran kallis peli että pakko ajaa loppuun ei siitä kukaan mitään maksa ........ köyhän pitää olla nöyrä ei ole varaa pitää montaa autoa .
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja START »

kappas, mun viesti onnistu avaamaan kulta suonen :lol:
tää on ihan kaikkein parasta, siis aina kun ruvetaan väitteleen turbo vs vapari.
kansipahvi vioista taitaa nykyään olla kokemusta vain nissanin miehillä :wink: tai no jos tuo nyt lähtis jo toimiin..
ei oo omassa turboo, eikä oo kähjyy, mutta ei se sitä tarkota etteikö olis se olis lähellä ollu päivitys tälle kesälle.. tais vaan unohtua ettei kahta turbo autoo ole vara rakentaa yhtäaikaa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
markku
Viestit: 1098
Liittynyt: 31.3.2004 14:12
Paikkakunta: Neuvoton / Hamina

Re: Punanuoli 1600 Twin cam

Viesti Kirjoittaja markku »

Tänään tuli käytyä vähän ajamassa jälikikasvun kanssa ladalla .......... olin ihan unohtanut miten helppoa se on kun on v..maa , ei tarvi kun vaihde kolmoselle (3) ja kaasulla kääntää .... ootan vesikielellä lukkoa joka melkein valmis asennettavaksi , mutta voin sanoa rehellisesti palasi pikkupoika taas esiin ..... on se kiva peli :shock:
Vastaa Viestiin