Sivu 23/80
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 27.3.2014 11:19
Kirjoittaja Jarkko_I
Tarviiko venäjällä kansainvälistä ajokorttia vai pärjääkö normi kortilla?
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 27.3.2014 12:25
Kirjoittaja paavon
Jarkko_I kirjoitti:Tarviiko venäjällä kansainvälistä ajokorttia vai pärjääkö normi kortilla?
Riittää suomalainen. Lieneekö se joku suositus ollut että sellainen olisi hyvä olla? Mutta aina olen suomalaisella ajokortilla pärjännyt poliisien kanssa. Lisäksi toki tarvitset vakuutusyhtiöstä Green Card todistuksen liikkennevakuutuksesta mutta se ei maksa mitään.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 27.3.2014 16:31
Kirjoittaja pressa
[jesse kirjoitti:käännettäessä oikealle moottori nousee ylöspäin.. pitääkö nyt hommaa korkeemmat moottori kumit vai mitä?
Katso ensin mikä kohta koittaa ohjaukseen käännettäessä, Toki taas vastaamiseen auttaisi jos tietäisi minkälaisesta 1200 on kyse. Joskus on jossain peltipakosarjassakin ollut alasviennissä ongelmia...
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 30.3.2014 22:45
Kirjoittaja [jesse
On ihan kanttilamppusen 1200 ladan ohjauksesta kyse.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 4.4.2014 0:15
Kirjoittaja t tulppu
Millainen auto on TM autolehdessä 1985 2numerossa oleva Suomalainen Seat Ibiza. Että onko Suomessa valmistettu Seateja... Itse en semmoista muista.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 4.4.2014 5:17
Kirjoittaja ff8728
Liittynee Keke Rosberiin, f- mestariin? Kovastihan sitä mainostettiin "lasiperä" hondaakin Keken varjolla.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 8.4.2014 18:40
Kirjoittaja jta
Kumpiko olisi parempi keino kaasarin säätöön; vaihtaa kakkoskurkun ilmasuutin 170-->165 tai 162 vai lähteä suurentaan pääsuutinta 162-->esim 170? Kyseessä 2105 alkuinen kaasutin.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 8.4.2014 21:06
Kirjoittaja pressa
Riippuu mitä halutaan, mutta itse suurentaisin ykkösen pääsuutinta hivenen.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 8.4.2014 22:35
Kirjoittaja jta
Juu ykkösen pääsuutin vaihtuu ensin 107-->112. Mutta hieman lisää vetoja olis tarkoitus saaha kun ei noilla vakio suuttimilla oikein jaksa vetää kun koppi täynnä ja kärry perässä. Ei sillä että tuossa 1200 koneessa voimaa muutenkaan olis vaan jos vähän edes sais tilannettua parannettua ettei rekat pyyhi ylämäessä ohi. Tuo kaasari on muutettu mekaanisesti aukeavaksi niin ei uskalla kokeilla suorilta noita mitkä on nykyisessä kaasarissa paikoillaan.
Tuolla nykyisellä sohlollakaasarilla missä 120 ykkösen pääsuutin ja kakkosen 180 pääsuutin niin kulkee kohtuu keveästi vaan näkyy rajusti kulutuksessakin. Ilmat tuossa on vakiot eli 170. Siinä 10-12 litran paikkeilla kulutus sekalaisessa ajossa mutta toisaalta kulutus ei tuosta juuri nouse eli periaatteessa kulutus on laskenu kun pahimmillaan oli talvella 15 litran kulutuksia täysillä kuormilla vakio suuttimilla.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 9.4.2014 16:47
Kirjoittaja pressa
Oma käsitykseni on kuitenkin että tuo ykkönen on liian pieni, ja kakkonen on riittävä. Ykköstä suurentamalla vaikka tuohon 120 niin riittää ruoka, ja kakkonen sitten saa olla se 162. Näin ainakin itse ensin kokeilisin.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.4.2014 15:44
Kirjoittaja t tulppu
Miten on lataako Auton laturi molempiin suuntiin yhtä paljon vai eikö.. Kun on yksi projekti ajatus.. Jos lataa niin ei ole väliä minne väliin laturin laittaa..
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.4.2014 16:32
Kirjoittaja pressa
Siis mihin "molempiin" suuntiin?? Laturistahan tulee virtaa vain yhdestä nastasta.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.4.2014 16:38
Kirjoittaja t tulppu
Laturin pyörimis suunta Vastapäivään tai myötäpäivään. eli jos ladan laturi ladan kyljessä pyörii vaikka myötäpäivään. ja projektissa ei sovi olemaan omalla paikalla vaan tarvitaan erillisteline jossa laturi on väärin päin. niin silloin mielestäni laturin pyörimis suunta vaihtuu. voin olla väärässäkin mut.ehkä........
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.4.2014 16:45
Kirjoittaja pressa
Vaihtovirtalaturihan tekee sähköä pyöriessään, ja tasasuuntaaja määrää polarisaation. Siis voi pyöriä kumpaan suuntaan vaan.
Re: Pikkukysymykset
Lähetetty: 10.4.2014 19:46
Kirjoittaja t tulppu
Hyvä juttu. kiitoksia.