
VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
En vielä korjaamolle vienyt mutta yhen kaverin kanssa ruvettiin tutkailemaan omin päin. Kipinä tulee, suihkut tupruttelevat bensaa tasaisen oloisesti ainakin silmämääräisesti katsottuna. Oomi mittarilla mitattiin suuttimille tulevat johdot lähimmästä liitoskohdasta ja joka johdolle näytti lukua 0,11.
Ihme hommaa..... ei mitään havaintoa että missä vika?? Jatketaan tutkimuksia joku toinen päivä, auto jätettiin levälleen odottelemaan inspiraatiota.
Ihme hommaa..... ei mitään havaintoa että missä vika?? Jatketaan tutkimuksia joku toinen päivä, auto jätettiin levälleen odottelemaan inspiraatiota.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Tarkasti vaan kaikki johdot läpi silmämääräisesti. Nythän tuossa käy helposti niin, että kun johtoja liikuttaa niin oikosulku lakkaa ja saattaa jopa pelata hetken kun lyö kasaan, kunnes johdot löytävät taas "oman paikkansa".
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Kun katsoo tuota kolmatta kuvaa missä suutin teline on lattialla niin tuon välin johdoissa se kosketusvikako siis mahdollisesti on vai jossain kauempana. En oiken noista sähköhommista itse tiedä, kaveri sentään jotain.
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Eikä jää mikään suutin vuotaan? Paljon ei maksa moinen johdonpätkä uutenakaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ei vuotanut mikään kun testattiin.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Periaatteessahan se voi olla missä tahansa suuttimien ja ohjaimen välillä, mutta todennäköisemmin tuossa moottorin läheisyydessä, joko tuossa suuttimien puoleisessa johtosarjassa, (joka on tosiaan helppo vaihtaakin) tai sitten hangannut jostain sieltä harmaan liittimen toiselta puolelta.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
- toktornivako
- Viestit: 2003
- Liittynyt: 8.11.2007 23:50
- Paikkakunta: Kangasala
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ilmoittele jos tarvit uuden? Ei tosiaan maksa vaivaa korjata.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Tutkittiin, tutkittiin ja tutkittiin... johdot näyttivät päällisin puolin hyviltä joten kasattiin auto kasaan. Uudet johdot kuitenkin tilattu kun niissä tai jossain liittimessä on kosketushäiriö välillä, sillä auto taas toimii vaikkei varsinaisesti mitään tehty. Osataampahan suutinpukki irroittaa kun taas röpötys alkaa.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Olipa bolsoi problem tänä aamuna. Olin yö reissussa Venäjällä, aamulla auto ei käynnistynyt. Luulin että akku purkautunut ja kävin ostamassa uuden akun mutta ei vaan startannut. Avainta kun käänti niin kuului vaan naks, onneksi lähellä näkyi pari työmiestä Belarusten kanssa lumitöissä. Menin juttusille ja huonolla Venäjällä/viittoma kielellä sain selvitettyä asian. Belaruksella vetäisivät auton käyntiin! Hyviä tyyppejä olivat, njet problem. 

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Liekköhän tuo startti menossa sitten lopullisesti kohta, miten pitkäikäisiä ovat yleensä näissä olleet? Nyt taas starttaa mutta jokuhan siellä vaivasi.
Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto
Ensin tarkistukseen johdotukset, akulta startille (+) ja akulta runkoon (-), että ovat kunnolla kiinni, eikä hapettumaa ole.
Virtalukolta tulee sitten startin solenoidille siihen lattaliittimeen ohuempi johto, joka kannattaa myös tarkistaa. Jos kuitenkin solenoidi napsuu kunnolla, siinä (tai virtalukossa) tuskin on vikaa. Tämän voi kuitenkin poissulkea esim. johdonpätkällä missä lattaliitin päässä. Lattaliitin solenoidiin kiinni virtalukolta tulevan tilalle ja johdon toisella päällä koskettaa akulta tulevan kaapelin liitintä (vaihde vapaalle, ettei auto tule päälle!!!), startin pitäisi tällöin toimia.
Jos virransaanti on kunnossa, vika on startissa, voi olla esim. hiilet loppu, tai sitten laakerit.
Ikinä en ole etuvetoiseen starttia vaihtanut, että kai ne ihan hyvin kestää. On noilla "muutama" kilometri tullut ajettua.
Virtalukolta tulee sitten startin solenoidille siihen lattaliittimeen ohuempi johto, joka kannattaa myös tarkistaa. Jos kuitenkin solenoidi napsuu kunnolla, siinä (tai virtalukossa) tuskin on vikaa. Tämän voi kuitenkin poissulkea esim. johdonpätkällä missä lattaliitin päässä. Lattaliitin solenoidiin kiinni virtalukolta tulevan tilalle ja johdon toisella päällä koskettaa akulta tulevan kaapelin liitintä (vaihde vapaalle, ettei auto tule päälle!!!), startin pitäisi tällöin toimia.
Jos virransaanti on kunnossa, vika on startissa, voi olla esim. hiilet loppu, tai sitten laakerit.
Ikinä en ole etuvetoiseen starttia vaihtanut, että kai ne ihan hyvin kestää. On noilla "muutama" kilometri tullut ajettua.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06