VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Etuvetoiset Ladat: Samara, 110 ja 117/119 eli Kalina, myyty Suomessa vuosina 1986-2009

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kuva
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kuva
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kuva
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kuva
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

En vielä korjaamolle vienyt mutta yhen kaverin kanssa ruvettiin tutkailemaan omin päin. Kipinä tulee, suihkut tupruttelevat bensaa tasaisen oloisesti ainakin silmämääräisesti katsottuna. Oomi mittarilla mitattiin suuttimille tulevat johdot lähimmästä liitoskohdasta ja joka johdolle näytti lukua 0,11.

Ihme hommaa..... ei mitään havaintoa että missä vika?? Jatketaan tutkimuksia joku toinen päivä, auto jätettiin levälleen odottelemaan inspiraatiota.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja mush »

Tarkasti vaan kaikki johdot läpi silmämääräisesti. Nythän tuossa käy helposti niin, että kun johtoja liikuttaa niin oikosulku lakkaa ja saattaa jopa pelata hetken kun lyö kasaan, kunnes johdot löytävät taas "oman paikkansa".
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Kun katsoo tuota kolmatta kuvaa missä suutin teline on lattialla niin tuon välin johdoissa se kosketusvikako siis mahdollisesti on vai jossain kauempana. En oiken noista sähköhommista itse tiedä, kaveri sentään jotain.
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Eikä jää mikään suutin vuotaan? Paljon ei maksa moinen johdonpätkä uutenakaan.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Ei vuotanut mikään kun testattiin.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja mush »

Periaatteessahan se voi olla missä tahansa suuttimien ja ohjaimen välillä, mutta todennäköisemmin tuossa moottorin läheisyydessä, joko tuossa suuttimien puoleisessa johtosarjassa, (joka on tosiaan helppo vaihtaakin) tai sitten hangannut jostain sieltä harmaan liittimen toiselta puolelta.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Ilmoittele jos tarvit uuden? Ei tosiaan maksa vaivaa korjata.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Tutkittiin, tutkittiin ja tutkittiin... johdot näyttivät päällisin puolin hyviltä joten kasattiin auto kasaan. Uudet johdot kuitenkin tilattu kun niissä tai jossain liittimessä on kosketushäiriö välillä, sillä auto taas toimii vaikkei varsinaisesti mitään tehty. Osataampahan suutinpukki irroittaa kun taas röpötys alkaa.
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Olipa bolsoi problem tänä aamuna. Olin yö reissussa Venäjällä, aamulla auto ei käynnistynyt. Luulin että akku purkautunut ja kävin ostamassa uuden akun mutta ei vaan startannut. Avainta kun käänti niin kuului vaan naks, onneksi lähellä näkyi pari työmiestä Belarusten kanssa lumitöissä. Menin juttusille ja huonolla Venäjällä/viittoma kielellä sain selvitettyä asian. Belaruksella vetäisivät auton käyntiin! Hyviä tyyppejä olivat, njet problem. :)
Avatar
TsarBomba
Viestit: 1143
Liittynyt: 6.8.2013 14:10
Paikkakunta: Hypmec

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja TsarBomba »

Liekköhän tuo startti menossa sitten lopullisesti kohta, miten pitkäikäisiä ovat yleensä näissä olleet? Nyt taas starttaa mutta jokuhan siellä vaivasi.
Avatar
mush
Viestit: 2002
Liittynyt: 27.9.2003 12:50
Paikkakunta: Veikkola
Viesti:

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Viesti Kirjoittaja mush »

Ensin tarkistukseen johdotukset, akulta startille (+) ja akulta runkoon (-), että ovat kunnolla kiinni, eikä hapettumaa ole.

Virtalukolta tulee sitten startin solenoidille siihen lattaliittimeen ohuempi johto, joka kannattaa myös tarkistaa. Jos kuitenkin solenoidi napsuu kunnolla, siinä (tai virtalukossa) tuskin on vikaa. Tämän voi kuitenkin poissulkea esim. johdonpätkällä missä lattaliitin päässä. Lattaliitin solenoidiin kiinni virtalukolta tulevan tilalle ja johdon toisella päällä koskettaa akulta tulevan kaapelin liitintä (vaihde vapaalle, ettei auto tule päälle!!!), startin pitäisi tällöin toimia.

Jos virransaanti on kunnossa, vika on startissa, voi olla esim. hiilet loppu, tai sitten laakerit.

Ikinä en ole etuvetoiseen starttia vaihtanut, että kai ne ihan hyvin kestää. On noilla "muutama" kilometri tullut ajettua.
Sometimes is never quite enough
11193 U40 110 '07 | 21113 S01 130 '04 | 21124 U51 142 '06
Vastaa Viestiin