Sivu 23/37

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 21:37
Kirjoittaja TsarBomba
Kuva

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 21:38
Kirjoittaja TsarBomba
Kuva

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 21:39
Kirjoittaja TsarBomba
Kuva

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 21:40
Kirjoittaja TsarBomba
Kuva

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 21:46
Kirjoittaja TsarBomba
En vielä korjaamolle vienyt mutta yhen kaverin kanssa ruvettiin tutkailemaan omin päin. Kipinä tulee, suihkut tupruttelevat bensaa tasaisen oloisesti ainakin silmämääräisesti katsottuna. Oomi mittarilla mitattiin suuttimille tulevat johdot lähimmästä liitoskohdasta ja joka johdolle näytti lukua 0,11.

Ihme hommaa..... ei mitään havaintoa että missä vika?? Jatketaan tutkimuksia joku toinen päivä, auto jätettiin levälleen odottelemaan inspiraatiota.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 22:00
Kirjoittaja mush
Tarkasti vaan kaikki johdot läpi silmämääräisesti. Nythän tuossa käy helposti niin, että kun johtoja liikuttaa niin oikosulku lakkaa ja saattaa jopa pelata hetken kun lyö kasaan, kunnes johdot löytävät taas "oman paikkansa".

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 22:07
Kirjoittaja TsarBomba
Kun katsoo tuota kolmatta kuvaa missä suutin teline on lattialla niin tuon välin johdoissa se kosketusvikako siis mahdollisesti on vai jossain kauempana. En oiken noista sähköhommista itse tiedä, kaveri sentään jotain.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 22:14
Kirjoittaja toktornivako
Eikä jää mikään suutin vuotaan? Paljon ei maksa moinen johdonpätkä uutenakaan.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 22:17
Kirjoittaja TsarBomba
Ei vuotanut mikään kun testattiin.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 23:00
Kirjoittaja mush
Periaatteessahan se voi olla missä tahansa suuttimien ja ohjaimen välillä, mutta todennäköisemmin tuossa moottorin läheisyydessä, joko tuossa suuttimien puoleisessa johtosarjassa, (joka on tosiaan helppo vaihtaakin) tai sitten hangannut jostain sieltä harmaan liittimen toiselta puolelta.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 15.2.2016 23:43
Kirjoittaja toktornivako
Ilmoittele jos tarvit uuden? Ei tosiaan maksa vaivaa korjata.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 16.2.2016 21:57
Kirjoittaja TsarBomba
Tutkittiin, tutkittiin ja tutkittiin... johdot näyttivät päällisin puolin hyviltä joten kasattiin auto kasaan. Uudet johdot kuitenkin tilattu kun niissä tai jossain liittimessä on kosketushäiriö välillä, sillä auto taas toimii vaikkei varsinaisesti mitään tehty. Osataampahan suutinpukki irroittaa kun taas röpötys alkaa.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 23.2.2016 12:55
Kirjoittaja TsarBomba
Olipa bolsoi problem tänä aamuna. Olin yö reissussa Venäjällä, aamulla auto ei käynnistynyt. Luulin että akku purkautunut ja kävin ostamassa uuden akun mutta ei vaan startannut. Avainta kun käänti niin kuului vaan naks, onneksi lähellä näkyi pari työmiestä Belarusten kanssa lumitöissä. Menin juttusille ja huonolla Venäjällä/viittoma kielellä sain selvitettyä asian. Belaruksella vetäisivät auton käyntiin! Hyviä tyyppejä olivat, njet problem. :)

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 23.2.2016 14:19
Kirjoittaja TsarBomba
Liekköhän tuo startti menossa sitten lopullisesti kohta, miten pitkäikäisiä ovat yleensä näissä olleet? Nyt taas starttaa mutta jokuhan siellä vaivasi.

Re: VAZ-2112 - 2002 - Käyttöauto

Lähetetty: 23.2.2016 15:50
Kirjoittaja mush
Ensin tarkistukseen johdotukset, akulta startille (+) ja akulta runkoon (-), että ovat kunnolla kiinni, eikä hapettumaa ole.

Virtalukolta tulee sitten startin solenoidille siihen lattaliittimeen ohuempi johto, joka kannattaa myös tarkistaa. Jos kuitenkin solenoidi napsuu kunnolla, siinä (tai virtalukossa) tuskin on vikaa. Tämän voi kuitenkin poissulkea esim. johdonpätkällä missä lattaliitin päässä. Lattaliitin solenoidiin kiinni virtalukolta tulevan tilalle ja johdon toisella päällä koskettaa akulta tulevan kaapelin liitintä (vaihde vapaalle, ettei auto tule päälle!!!), startin pitäisi tällöin toimia.

Jos virransaanti on kunnossa, vika on startissa, voi olla esim. hiilet loppu, tai sitten laakerit.

Ikinä en ole etuvetoiseen starttia vaihtanut, että kai ne ihan hyvin kestää. On noilla "muutama" kilometri tullut ajettua.