Sivu 23/170
Lähetetty: 9.10.2005 22:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
tässä kuluneen viikon aikana on Samaran pohjaan isketty paikkaa Lada kerho yhteistyönä ja itse paikkailin vähän A-pilareita, lokarin kaarta ja takaluulun reunaa, edellisessä katsastuksessa epämääräisesti jäänyt jarruputkikin tuli kiinnitettyä kunnolla. Nyt auto täytyisi viedä katsastukseen, pahimmat pelot on iskunvaimentimissa sekä katalysaattorissa, alkaa aika käydä vähiin jos remonttia tulee 19.10. on viimeinen katsastuspäivä.
Lähetetty: 10.10.2005 6:34
Kirjoittaja jasu35
Kyllä se läpimenee,rohkeesti vaan konttorille.

Lähetetty: 10.10.2005 14:03
Kirjoittaja Lada-Jussi
aamusta kävin Hämeenlinnassa konttorilla, ei muuta vikaa kuin korjauskehoitus toimimattomasta ajovalojen korkeussäädöstä, se kun on kesästä 1995 lähtien käyttöön otetuissa autoissa pakollinen varuste.
päästöt oli aivan nollaluokkaa, samoin jarrujen erot 0%, iskareiden erot oli 11-12% sekään ei ole huono, ilmeisesti käyttö on vähän parantanut iskareita. Eli Samara on aivan täydellisessä kunnossa, ihan hyvä etten turhaa vaihtanut ehkä huonompaan kalliimpaan yksilöön.
Lähetetty: 10.10.2005 17:59
Kirjoittaja Nonnis
^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?
Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
Lähetetty: 10.10.2005 18:16
Kirjoittaja Lada-Jussi
Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?
Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
niin no en tiedä, mutta eroa se lähinnä katseli, toimii ne ainakin ihan riittävän hyvin.
miksi tollainen iskaritesti on jos siitä ei voi tulla hylkäystäkään, vaikka menis ilman iskareita testiin?
Lähetetty: 10.10.2005 18:50
Kirjoittaja Nonnis
Lada-Jussi kirjoitti:Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?
Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
niin no en tiedä, mutta eroa se lähinnä katseli, toimii ne ainakin ihan riittävän hyvin.
miksi tollainen iskaritesti on jos siitä ei voi tulla hylkäystäkään, vaikka menis ilman iskareita testiin?
No iskarien puute voisi olla eri asia. Toi iskaritesti on katsastuksessa aika uusi juttu, ehkä se joskus riittää hylkäysperusteeksikin sitten, mutta ei tietääkseni vielä oo. Mulle ei oo ikinä sanottu mitään huonoistakaan iskareista, sekö on asiakaspalvelua

Lähetetty: 10.10.2005 20:33
Kirjoittaja jasu35
Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?
Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
Ja kyllä muuten on,jos iskareiden ero on liian suuri=jompi kumpi iskari on paskempi kuin toinen niin hylky tulee,on itellä hylätty 1 citikka ja 1 lada.

Lähetetty: 10.10.2005 20:39
Kirjoittaja Nonnis
jasu35 kirjoitti:Nonnis kirjoitti:^Iskareiden ero mutta entäs niiden toimivuus?
Ja iskarithan ei ole hylkäysperuste.
Ja kyllä muuten on,jos iskareiden ero on liian suuri=jompi kumpi iskari on paskempi kuin toinen niin hylky tulee,on itellä hylätty 1 citikka ja 1 lada.

Mutta tasasen paskat iskarit käy?
Lähetetty: 10.10.2005 21:37
Kirjoittaja pressa
tasaisen paskat käy
täydelliset paskat ei
Lähetetty: 10.10.2005 22:51
Kirjoittaja foma
Meilläpäin jos saman akselin molemmat iskarit ovat kaput niin se on hylsäysperuste ja jos vain yksi neljästä niin korjauskehotus.
Eikä kylläkään hylätä lukeman perusteella vaan mennän kattomaan onko se todellakin loppu eli irtoo testissä tosta levystä ja onko ylipäätänsä mitään tuntoa (painamalla/kattomalla onko vuotanut/kattomalla kiinnitykset).
Kerran kävi saksasta tuotu viimeisen päälle corvette vm- 04 rek.katsastuksessa nii lukemat oli 1 ja 2 vaikka koeajossa meni ku juna raiteilla. Eli ei se testeri oikein taju tiettyjä tapauksia.
Lähetetty: 11.10.2005 20:36
Kirjoittaja Jaakkima
Kyllä on epäkäytännöllisessä paikassa sulekarasia tuossa -95:ssa ruiskussa. Kantta ei meinaan millään saada ensin pois sieltä kolosta ja sama juttu takaisin laittaessa. Eipä sinne muuten olisi asiaa ollu, mutta vaimo rupes valittaa ettei tule vettä tuulilasille. Pimeässä en ruvennut enempää asiaa tutkimaan, vaan huomenna päivänvalolla rupean yleismittarin kanssa etsimään vikaa. Tosin tuulilasille tulevan veden letku tekee mielenkiintoisen äkkimutkan pumpun jälkeen, joka varmasti ahdistaa sekä ei tuo letkukaan kovin hyvässä hapessa enään ollut, vaan oli pää jo aikalailla kovettunut.
Lähetetty: 12.10.2005 0:37
Kirjoittaja samarai
joo se sulakerasia on hankalassa paikassa- mutta se onkin sitten ainoa vika muuten täydellisessä autossa. Samara hakkaa nämä kantit ja satakympit joka alustalla muuten puhtaasti 6-0.

Lähetetty: 12.10.2005 2:40
Kirjoittaja Jaakkima
samarai kirjoitti:joo se sulakerasia on hankalassa paikassa- mutta se onkin sitten ainoa vika muuten täydellisessä autossa. Samara hakkaa nämä kantit ja satakympit joka alustalla muuten puhtaasti 6-0.

No tiedä tuota, kyllä itse mielummin valitsen kuitenkin kulkupelikseni jommankumman pihassa olevista takatuuppareista. Vaikka ei tuo Samarakaan huono ole...
Lähetetty: 12.10.2005 7:04
Kirjoittaja foma
Millä tavalla tasauspyörästön hajoaminen oireile? On tullut taas kerran ajettua vähä kovempaa radalla ja ilmeisesti sen seurauksena (tai sitten sattuma) rupes kuulumaan naputtava ääni (~2Hz) 60...80 nopeudessa. Kattosin että kaikki pyörän laakerit ehjät ja vetoakselit ok. Ääni tulee myös vapaalla rullataessa. Ton ääntämisen alkamisen jälkeen olen ajanut kohta 500 km eikä se kyl pahene eikä vähenee eli uskaltaa ajaa normalisti.
Lähetetty: 14.10.2005 21:30
Kirjoittaja foma
Nytte sitten samaran kaasupoljin ei toimi ku pintakaasuasennossa( ja samlla kasupohjassa) eli ilmeisesti vaijeri osittain poikki ja jollain tapaa painunut ja jäänyt jumiin tonne alas... Huomenna on sitten kaasuvaijerivaihto edessä ja muutenkin vähä ajattelin modifioida sen polkimen bmw/mersu tyyliseksi eli niin, että olis saranoitu lattialta.
Huomasin, että polttoainekulutus putos kympistä noin 8 litraan. Autolla tosin ei pääse ku 90 kymppiä ja siihenkin kiihtyminen kestää melkein Kaarinasta Turkuun..
