VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kuinkas paljon postikulut tuolta tilatessa?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
tapi0
Viestit: 25
Liittynyt: 24.9.2013 21:18
Paikkakunta: Vahto

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

Noin 45e. Kuluihin täytyy tietysti laskea myös sitten tullit ja verot, eli 12% + 24%.
Projektit:
-82 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Fiat Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
Avatar
pressa
Viestit: 10420
Liittynyt: 25.9.2003 13:23
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja pressa »

tapi0 kirjoitti:Katsastussetä saattaa kyllä olla aika nihkee venäjänkieliselle lapulle kun ne ei oikein välillä tykkää englanninkielisistäkään. Tarttis ihan suomeksi olla...
Kyllä ainakin kaikki jousi ja iskarilaput on olleet englanniksi mitä olen muutoskatsastuksissa esittänyt eikä koskaan ole ollut mitään sanomista, samoin rekaron penkin paperi oli ulkomaan kielellä (en muista oliko saksaksi). Tärkeintä on että laposta selviää selvästi että osa on kyseiseen automalliin sopiva.
Avatar
tapi0
Viestit: 25
Liittynyt: 24.9.2013 21:18
Paikkakunta: Vahto

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja tapi0 »

pressa kirjoitti:
tapi0 kirjoitti:Katsastussetä saattaa kyllä olla aika nihkee venäjänkieliselle lapulle kun ne ei oikein välillä tykkää englanninkielisistäkään. Tarttis ihan suomeksi olla...
Kyllä ainakin kaikki jousi ja iskarilaput on olleet englanniksi mitä olen muutoskatsastuksissa esittänyt eikä koskaan ole ollut mitään sanomista, samoin rekaron penkin paperi oli ulkomaan kielellä (en muista oliko saksaksi). Tärkeintä on että laposta selviää selvästi että osa on kyseiseen automalliin sopiva.
Tuo varmaan riippuu ihan katsurista. Käsittääkseni niiden ei ole pakko hyväksyä vieraskielisiä lappuja.
Projektit:
-82 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Fiat Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jos hommaat esim jouset johokin autoon, ja jouset tulee saksalaiselta yms valmistajalta. Epäilen että ne ei kirjoita TUV-hyväksyntä lappuja suomeksi. Jos katsuri hylkää sen takia, niin on joko kusipää tai kielitaidoton kusipää. Nykyään kaikki palikoiden mukana tulevat paperit on vähintäänkin englanniksi.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

Mitähän muutoksia joutuu tekemään asentaessa noi vihreät tukivarret ja muut hilut? Jarrusatula on ainakin vaihdettu etupuolelle ja vakaajatankoa joutuu lyhentämään? Miten sen kiinnitys? Onko Toktornivako asentanut noita mihinkään? Jaa kokemuksesi kiitos. Yksi innokas ostaja olisi myös täällä.
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Empä usko että noilla tukivarsilla on mitään merkitystä, tuohon jarrujen paikan vaihtamiseen.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Juu ei,itse en moisia ole asennellut mutta mitä ovat kertoneet palautetta niin ovat ihan "bolt-on".
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

larpanderi

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja larpanderi »

paljonko noilla värkeillä ois hintaa euroina. jos jossain luki en huomannut :? minäki voisin haluta tuommoset jos niitä tilaillaan jokus...
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Maanantaina pitäis selvitä alustava hinta moisille?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Eikös se niin ollut että, 1700 kansipahvi sopi kaikkiin muihinkin koneisiin?. Meinasin nyt hommata mansemotors:lta sen teräspahvin, jossa 83,6mm reiät.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Hintaa tukivarsille jää 200-270€ mallista riippuen?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

No kerrotaas tänekkin taas vähän suunnitelmia tulevasta. Pitäis kohta puoliin ottaa auto taas työn alle, nyt kun tiedän että kone toimii turbon kanssa. Voidaan keskittyä muihin asioihin, eli putkitunnelia, alusta modausta, sisustaa ja muutamaa muuta juttua. Jospa nyt vihdoin ja viimein hommais sen lukonkin perään. Ja laittais sen laakeroidun apusimpukakin kun sellainen kerran on
Yritetään saada kliini kokonaisuus. Leimalle sitten kun hommat valmiina. Leiman jälkeen takas talliin pistämään auto ajokorkeuteen 8) . Pitänee miettiä noita tukivarsiakin, sais camberiakin lisää eteen helpommin. Ja tottakai lisää kääntyvyyttä.

Eli siirtokilpiä hommailemaan, ja auton ajaminen talliin...Sit sen näkee miten lämmöt kestää aisoissa ja kone tietysti :lol:

Homma ei siis ole kuollut, vain talvitauolla.

Ja näyttää näitä turborojekteja putkahtelevan taas kevään korvilla esiin, joten pistetään oma rojekti nippuun.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Sehän lähti käyntiin kuin palmun alta :shock: Ja onpas siinä ärhäkän kuuloinen masiina, muistanutkaan miltä tuo tuntui ja kuulosti 8) Kierrosherkkyys jotain aivan muuta kuin tuossa 2107:ssa, ei tarvii poljinta painaa pohjaan että kierrokset nousee :lol:

Jos sitä ens viikonloppuna sais jo auton liikkeelle, ja pajalle.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Sunnuntaina 9.3 lähtee resiina tallille. Katsotaan miten auto pelittää 30km matkan. Noh onneksi toinen lada seuraa perässä, jos jotain sattuu.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin