Sivu 25/30

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 20.6.2014 11:26
Kirjoittaja Tooberi
Lattarauta kirjoitti:Piti taas vähän säätää painetta kun oli mittarin mukaan vähän ryöminyt ylöspäin.. kai tuo muuten on ihan ok toiminut..

Tähän asti.
vai joko alkaa mittari pikkuhiljaa näyttää omiaan :D

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 28.6.2014 17:19
Kirjoittaja mush
Kuin myös täällä, pitäisikin katsoa missä trimmit huitelee nykypäivänä.

Pitäsisi vielä tuo tankki vaihtaa niin ei tarvitsisi vähän väliä tankata.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 28.6.2014 22:24
Kirjoittaja mush
mush kirjoitti:pitäisikin katsoa missä trimmit huitelee nykypäivänä.
Näköjään pitkäaikainen jämähtänyt 25% tasolle. Onhan tuolla säätimen laiton jälkeen rullattu jo noin tuhat kilometriä, jotta olisiko paine vieläkin alakanttiin ohjaimen mielestä vai onko tuo tosiaan noin hidas muuttumaan. Lyhytaikainen näkyi kuitenkin heiluvan nollan kahta puolta, joten sen puolesta pitäisi olla ok. Mitään vikakoodeja ei ole enää tullut vaikka pelkkää RE85:ta on käytetty. Ja vetoakin on kuin bensalla ikään, ei minkäänlaista empimistä kun tallaa kaasun pohjaan.

Voisi yrittää käyttää akkua irti, niin näkisi mihin tuo asettuu puhtaalta pöydältä aloittaessa.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 28.6.2014 23:56
Kirjoittaja toktornivako
Lattarauta kirjoitti: RE85 hinta on vaan noussut niin paljon, että kohta ei enää kannata tankata...
Missäpäin se niin on noussut?

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 29.6.2014 10:35
Kirjoittaja mush
Lattarauta kirjoitti:Tankki vaihtaa?
Ajettu joskus kiinni johonkin, josta syystä tankki lytyssä sen verran että tankin tilavuus enää reilu 30 litraa. Viinaa kun menee enempi muutenkin, niin käy tuon kokoinen tankki pieneksi. Voisihan tuon moukaroida suoremmaksikin, mutta kun Ladashopista löytyi uusi parilla kympillä.

E85-testausohje

Lähetetty: 2.9.2014 16:52
Kirjoittaja Tehdastehdas
Suomenkielinen ohje E85:n toimivuuden testaamiseen vakiokuntoisessa autossa: http://20.fi/12974 (Google Docs)

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 2.9.2014 20:56
Kirjoittaja toktornivako
? Minkä takia se sillä "nakuttaan" pitäisi saada?! :shock:

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 3.9.2014 17:26
Kirjoittaja Tehdastehdas
Tärkeysjärjestyksiä korjattu.

Minäkään en ole saanut nakuttamaan pelkällä E85:llä (ahdot 1,5 bar, iso välijäähdytin, puristukset 8,8), mutta bensapitoisella lantringilla ajaessa nakutusta voi kai alkaa esiintyä?

Yritän tehdä ohjeen sellaiseksi, etteivät kokeilijat rikkoisi muuta kuin vetoniveliä ja kytkimiä.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 6.12.2014 17:57
Kirjoittaja mush
50ml polttoainetta ja 50ml vettä, annetaan erottua, jonka jälkeen on laskettavissa pitoisuudet.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 18.8.2016 17:27
Kirjoittaja sontasaarensamara
Mooro

Kokeilin ensimmäistä kertaa 50/50 E85/95 seosta bosch samaraan.hyvin toimii.Seuraavaksi lisää viinaa.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 18.8.2016 17:41
Kirjoittaja voimasika
Omassa 112 Ladassa nyt pelkkä e85 ollut jo monta tankillista. Kylmänä ei ekalla lähdä välttämättä käyntiin ja yläkierroksilla ei kunnolla ole vetoja. Muuten pelaa hienosti. Ja matka-ajossa kulutuskin ollut vain karvan alle 8l/100km!

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 19.10.2016 0:29
Kirjoittaja Nova-Ladisti
Mulla pelaa Samara tolla ABC:n RE85-polttoaineella, mutta ST1 RE85-polttoaineella taas vikavalo syttyy.

Auto toimii tosin polttoainetta kuluu enemmän, ajotavalla on suuri merkitys. Auto ei kyllä ihan kiihdy kunnolla ja yli 4000 rpm. meno on vähän sellaista vajaata, kiihtyy kyllä silloinkin.

Samaten kylmänä saattaa vaatia kaksi starttausta taikka ainakin hetken joutokäyntiä että vetää kunnolla.

Ja ihanan puhtaat päästöt tulee, pakokaasu ei haise ollenkaan. Eikä nokea pakoputkeakaan, eikä moottoriöljyjä.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 19.10.2016 0:33
Kirjoittaja Nova-Ladisti
TÄRKEÄ VINKKI:

RE85-polttoaineen kanssa olisi hyvä käyttää kaksitahtiöljyä polttoaineen seasssa jotta polttoainejärjestelmän komponentit saavat varmasti kunnon voitelun. On myös väitetty asian olevan näin tavallisenkin nykybensan kanssa.

Nykyään bensaakin on jalostettu niin että siinä ei ole enää samallatavalla voitelevuutta kuin ennen, ja autoissa ovat polttoainejärjestelmän laitteiden voiteluvaatimuksen pikemminkin kasvaneet.

Kaksitahtiöljyä kannattaa annostella täyteen tankkiin pikku liraus sillointällöin.

Liikaa sitä ei kannattane laittaa.

Ps. Kyllä siitä voitelusta saattaa konekkin tykätä. Ite ainakin huomannu ettei Samara moottorijarruta enää samalla tavalla.

Pps. Tää vinkki on kuultu aikoinaan vanhoista Saabeista, joten suositellaan ehdottomasti niihinkin.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 19.10.2016 0:49
Kirjoittaja Nova-Ladisti
Ainiin unohtu mainita, että talvella käytettäessä RE85-polttoainetta, minulla on ainakin auto sammunut muutaman kerran kun vaihtaa vaihteen vapaalle, etenkin kovemmassa vauhdissa.

Mutta kyllä on lähteny Samara kylmälläkin hyvin käyntiin RE85-polttoaineella. Itse ensin ajattelin ettei käynnisty tosi kylmällä, mutta kyllä vaan käynnistyi ja hyvin käynnistyikin. Ilmeisesti osaa ruisku tosi kylmällä rikastaa seossuhdetta riittävästi.

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA

Lähetetty: 19.10.2016 0:56
Kirjoittaja Lattarauta
Nova-Ladisti kirjoitti:Mulla pelaa Samara tolla ABC:n RE85-polttoaineella, mutta ST1 RE85-polttoaineella taas vikavalo syttyy.
Kyllä niitten pitäisi olla hyvin pitkälti samanlaisia koostumukseltaan. Laihan valoa polttelee?