Sivu 26/46
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 26.6.2007 19:06
Kirjoittaja iigorr
voi prkl putkisto pitäs kasata. ja pitäs saada pari 90 mutkaa.. ei kukaan saisi "työsuhde etuna" paria 2,5" happosta mutkaa? voisin maksaakkin jotain

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.7.2007 14:18
Kirjoittaja -jusu-
Minkälaisia tulppia ootte käyttäny? Lämpöarvo?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.7.2007 16:13
Kirjoittaja iigorr
-jusu- kirjoitti:Minkälaisia tulppia ootte käyttäny? Lämpöarvo?
vakio tulpat. olisko ne ollu 6 vai jopa 9 tuossa 1700cc
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.7.2007 16:17
Kirjoittaja -jusu-
joo, no mä pistin 6:sten tilalle 7:skat.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 6.7.2007 20:00
Kirjoittaja pappa- igor
mulla oli 7:set.. mut ny tulee ihan vakiot 6:set

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 9.7.2007 20:10
Kirjoittaja pappa- igor
galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 9.7.2007 21:13
Kirjoittaja iigorr
pappa- igor kirjoitti:galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut

eikö pitkät imusarjat toiminu?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 10.7.2007 6:54
Kirjoittaja pappa- igor
iigorr kirjoitti:pappa- igor kirjoitti:galleriassa on pari uutta huonoa kuvaa, imu-pako sarjan evo 3:sta... Kuumaa tulee oleen, mutta eiköhän termotec, rst-levy ja hiilikuitu-levy sitä hieman hillitse. Saapa nähdä saako jo ens viikolla uudesta sarjasta savut

eikö pitkät imusarjat toiminu?
Toimi hyvinkin mutta ei saanu tiiviiks niiden jatko laippoja, eikä konepelti mahtunu...
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 29.7.2007 17:49
Kirjoittaja pappa- igor
mitenkäs iigorin ruoska laulaa???
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 30.7.2007 0:12
Kirjoittaja iigorr
pappa- igor kirjoitti:mitenkäs iigorin ruoska laulaa???
jos nyt tällä viikolla saisi sen inspiraation kiristää ahdin kiinni ja laittaa syyläri ja vedet ja pakoputki loppuun, niin sitten laulaa taas

nyt ei oo taas vähään aikaan innostanu

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 30.7.2007 15:22
Kirjoittaja IlkkaHe
Mitkäs mäntäset sulla siellä nyt vispaa??
Jos muuten 1600 ahtaa, ja hakee hyvvää polttoaine taloutta ja hyviä vääntöjä, ei siis mitään kisa virejä vaan käyttöpeliä jolla ajetaan 10 000 kesässä ja pitäs kestää pidempäänkin kuin sen yhden kesän, niin mikä turbo ois hyvä ratkasu? Ja koneeseen tulee 4piste ruisku megan ohjaamana...
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 30.7.2007 17:06
Kirjoittaja Turbiini
Holset H1D on parhaiten toiminu ahdin mitä mulla on ollu, toki se oli hieman muokattu eli turbiini 60mm trim ? garretar 0.48 portillisella pesällä ja Kompura 50mm trim44. Puhkui tosi kivasti 2bar paineilla noin 7000rpm asti ja heräsikin sopivasti. Koneessa oli 8.2 puristussuhteet joten polttoaine talous ei kovin hyvä ollu. Jos uutta konetta tekisin niin puristukset tulisi 9-10 välille, sais voimaakin hieman pienemmillä paineilla ja silti kestäis tarvittaessa melkein 2bar ahtoja.
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 30.7.2007 21:17
Kirjoittaja iigorr
IlkkaHe kirjoitti:Mitkäs mäntäset sulla siellä nyt vispaa??
ne on sellast venäläis valmisteiset vakio männät

Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 2.8.2007 19:11
Kirjoittaja iigorr
onkos kukaan perehtynyt punton olikos 1,4 litrasen turbo koneen mäntiin? pitäs kuulemma sopia ladaan aika helpolla?
Re: Turbo koneen rakennus ohjeet/vinkit
Lähetetty: 2.8.2007 20:26
Kirjoittaja Turbiini
olisko punto gt /uno turbo 92-93? halkaisija 80.5, lakikorkeus, 33.3 tappi 22, korkeus 61.3, kuppia 2mm ja venttiilin koloja 3.5mm laesta mitattuna jos oikein mahlen luetteloa tulkitsin.
sitten 93-97 puntoa olis turbolla ja 80.5mmmänillä tiedoilla laki 34.15, korkeus 62.15, tappi 22, kiilamaisella palotilalla joka ilmeisesti 2.35mm syvä keskeltä ja venttiilien kohdalta 2.4mm
ladan omat1.3/1.6 mitat halkaisija 79mm, lakikorkeus 38mm, kokonaiskorkeus 77mm ja joko kuppia 2mm tai 6.9mm venttiilikoloja