Sivu 26/28
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 23.1.2014 20:40
				Kirjoittaja pavlik morozov
				 
tuollainen kawa kh100g7 löytyy tallista....
kuvaa klikkaamalla näkyy isona
 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 23.1.2014 21:29
				Kirjoittaja toktornivako
				Otappa parempi kuva niin päästään ihasteleen paremmin! Onkos toi sellainen syöttölevy koneinen?
			 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 24.1.2014 11:45
				Kirjoittaja t tulppu
				Näyttää että saa Tula 200 rekisteriin Suomessa... Tuolla tori.fi näkyy olen myynnissä sellainen.. huomasin se kun torissa katselin muita juttuja. Niin oli katsotuimpien tavaroiden joukossa.. mainoksena sivu ikkunassa.
			 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 25.1.2014 1:25
				Kirjoittaja jta
				Meinasin heittää että tuollainen kawasaki on nähty täällä päin muutama vuosi sitten vappuajoissa mutta olikin suzuki kun aloin kuvia selaan. Oli vain aika paljon saman näköinen vekotin ja saman värinenkin vielä. 
http://koti.mbnet.fi/latushka/kuvat/vap ... 010_14.JPG 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 25.1.2014 5:30
				Kirjoittaja juippi11
				Näyttää että saa Tula 200 rekisteriin Suomessa... Tuolla tori.fi näkyy olen myynnissä sellainen.. huomasin se kun torissa katselin muita juttuja. Niin oli katsotuimpien tavaroiden joukossa.. mainoksena sivu ikkunassa.
Tula -tietoa 
http://www.autosoviet.altervista.org/EN ... ula%29.htm
Tulan kone taitaa edelleen periytyä jostain 200cc JLO -moottorista 50-luvulta, jos oikein käsitin. No ei voi huono kone olla jos on tähän asti käytetty, mm. Goggo-skootterissa aikanaan ollut puhallinkone.
 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 25.1.2014 8:24
				Kirjoittaja pavlik morozov
				juippi11 kirjoitti:Näyttää että saa Tula 200 rekisteriin Suomessa... Tuolla tori.fi näkyy olen myynnissä sellainen.. huomasin se kun torissa katselin muita juttuja. Niin oli katsotuimpien tavaroiden joukossa.. mainoksena sivu ikkunassa.
Tula -tietoa 
http://www.autosoviet.altervista.org/EN ... ula%29.htm
Tulan kone taitaa edelleen periytyä jostain 200cc JLO -moottorista 50-luvulta, jos oikein käsitin. No ei voi huono kone olla jos on tähän asti käytetty, mm. Goggo-skootterissa aikanaan ollut puhallinkone.
 
noita koneitahan oli jo 30 luvulla mm. 3pyöräisissä autoissa.
 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 4.6.2014 14:38
				Kirjoittaja Pavlovits
				Onko vapaa-ajan ongelmia? Osta Dnepr ja asenna siihen VW:n moottori:
http://uralroikka.fi/sivut/?p=122 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 4.6.2014 15:25
				Kirjoittaja juippi11
				Serkkupoika ainakin on samanlaisen viritelmän tehnyt. Melko pitkiä reissuja sillä ajelee joten ilmeisesti toimii vakiota paremmin.
			 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 10.8.2014 16:06
				Kirjoittaja Pavlovits
				Useammatkin MP-valmistajat kokeilivat Wankel-moottoria. Norton teki 80-luvulla aika onnistuneen rotary-koneisen lähinnä poliisivoimien käyttöön.
http://4.bp.blogspot.com/_e4ZlIJ-P7Sk/T ... motart.jpg 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 10.8.2014 19:39
				Kirjoittaja toktornivako
				jta kirjoitti:Meinasin heittää että tuollainen kawasaki on nähty täällä päin muutama vuosi sitten vappuajoissa mutta olikin suzuki kun aloin kuvia selaan. Oli vain aika paljon saman näköinen vekotin ja saman värinenkin vielä. 
http://koti.mbnet.fi/latushka/kuvat/vap ... 010_14.JPG 
Kyllä on aikas vähän yhteistä tuolla Suipalla sen Kawan kanssa jos ei sitä lasketa että kummassakin on 2 pyörää? ! Mutta Suzuki 100a -77 on jo paljon lähempänä.
 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 20.9.2014 17:00
				Kirjoittaja juippi11
				Aiemmin mainitsemani Danuvia (Eli piikin Pannonia) ja sen kaupanpäällisinä tullut Tessu (Suzuki TS 125 ERT -80) tuli laitettua taas ajokuntoon, Danuviaa vaivasi kytkin- ja kondensaattorivika, ja Suzuki kaipasi myös uusia kytkinlevyjä. Katsastuskunto vielä melko kaukana molemmilla, jarruissa ja valoissa olisi laittamista, entisöintiä en ole yrittämässäkään. Eipä kyllä ole itselläkään edes ajokorttia mp:lle. Suzukilla on ajettu jossain määrin kilpaa 80-luvulla, josta vielä muistona karkea takakumi ja muoviosien puute. Sekä jossain määrin taitaa olla viritetty, kun tuntuu virkummalta kuin Honda XL 600..
Danuvia vuonna 2013:
 
Nyt tessun kanssa

 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 11.10.2014 20:29
				Kirjoittaja Larppana
				Tuollaisella Tessulla minäkin aikoinaan aloitin harrastuksen -82
Nyt tallissa 2 kpl Kawasakeja LTD (400 & 550) malleja joita hieman modailtu, pelastettu museoinnilta ja ovat päivittäisessä ajossa, pikkutwini ei juuri nyt, koska on huonompi lähtemään käyntiin kylmällä ja kostealla. Molemmat -83 ja uniikkeja suomessa. Suomeen tuotiin ainoastaan 440, 750 ja 1000 cc LTD malleja.
			 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 30.10.2014 21:47
				Kirjoittaja Pavlovits
				Erikoinen rekkari:

 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 3.12.2014 16:16
				Kirjoittaja Pavlovits
				
			 
			
					
				Re: MoottoriPyöräily
				Lähetetty: 5.1.2015 22:52
				Kirjoittaja samarai
				Moottoripyöristä löytyi tällaiset 4-sylinteriset 2T-koneet
Kawasaki prototyyppi v. 1971 vesijäähdytteinen KH 750 MACH V
 
moottori tyyppiä "Square Four", niin ilmeisesti kahdella kampiakselilla? 
Vesijäähdytyksellä tuo neliömoottori varmaan toimisikin. Arielhan teki aikoinaan ilmajäähdytteistä ja siinähän oli ongelma takimmaisten sylinterien jäähdytys.
Yamaha GL750 prototyyppi v. 1972
 http://www.zweitakte.de/modelle/Spezial ... _GL750.htm
http://www.zweitakte.de/modelle/Spezial ... _GL750.htm
Sarjavalmisteista 4-sylinteristä 2T tuotantopyörää ei varmaan olekaan tehty, kilpavehkeitä kyllä löytyy.