Sivu 26/30
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 19.10.2016 1:10
Kirjoittaja sergei 1200L
En osaa sanoa ladasta, mutta myytäviä boxeja on myynnissä ja niillä huijataan imuilman lämpötilaa.
Ja pidennetään suuttimien aukioloaikaa jne..
Sopivalla säädettävällä vastuksella saa säädettyä. Heittää ryypyn pois aikaisemmin ja kulututus pienenee, kun kone luulee että, on oikea lämpötila.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 19.10.2016 23:52
Kirjoittaja Lattarauta
Nova-Ladisti kirjoitti:TÄRKEÄ VINKKI:
RE85-polttoaineen kanssa olisi hyvä käyttää kaksitahtiöljyä polttoaineen seasssa jotta polttoainejärjestelmän komponentit saavat varmasti kunnon voitelun. On myös väitetty asian olevan näin tavallisenkin nykybensan kanssa.
Nykyään bensaakin on jalostettu niin että siinä ei ole enää samallatavalla voitelevuutta kuin ennen, ja autoissa ovat polttoainejärjestelmän laitteiden voiteluvaatimuksen pikemminkin kasvaneet.
Kaksitahtiöljyä kannattaa annostella täyteen tankkiin pikku liraus sillointällöin.
Liikaa sitä ei kannattane laittaa.
Ps. Kyllä siitä voitelusta saattaa konekkin tykätä. Ite ainakin huomannu ettei Samara moottorijarruta enää samalla tavalla.
Pps. Tää vinkki on kuultu aikoinaan vanhoista Saabeista, joten suositellaan ehdottomasti niihinkin.
No vanhat Saabit olikin 2-tahtisia.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 26.10.2016 23:09
Kirjoittaja Nova-Ladisti
Vinkki toimii ihan nelitahtisissakin.
Kaksitahtisissahan onkin ihan eri asia, koska koko moottorin voitelu toimii kaksitahtiöljyn varassa.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 12.4.2017 19:54
Kirjoittaja Lattarauta
Kohta loppuu Ladalla ajaminen?
Hallituksen paperi: 98-oktaaninen poistumassa "melko pian"
http://www.uusimaa.fi/artikkeli/507462- ... uhoittelee
Tilalle tulee... RE85 ?
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 13.4.2017 0:43
Kirjoittaja toktornivako
? Mitenkä se sen tilalle tulee?
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 15.4.2017 10:10
Kirjoittaja Rh-
Mitäs tuo haittaa? 2101 koneen paikallaan ollessa päästelin pelkällä E85sella, sitä vielä sai sillon lähempätä.
Nyt tuo 21213 opetettu 95selle, kasivitosta kun ei enää 40km lähempää saa.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 17.4.2017 21:18
Kirjoittaja Kuningaspultti
oma 111 kulkenut nyt noin 400km Re85:sella... Laskeskelin, että kannattaa kunhan keskikulutus jää alle 10,2 Litraa sataselle. Ysillä mennään

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 19.4.2017 15:55
Kirjoittaja voimasika
Kuningaspultti kirjoitti:oma 111 kulkenut nyt noin 400km Re85:sella... Laskeskelin, että kannattaa kunhan keskikulutus jää alle 10,2 Litraa sataselle. Ysillä mennään

Lähteekö aamulla kuinka käyntiin? Itse lopetin käytön syksyllä kun alkoi lähestyä nollakelejä ja käynnistyminen huonontu melkolailla. Nyt kun kesä tulee ajetaan taas e-85:llä.
Lähetetty minun PLK-L01 laitteesta Tapatalkilla
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 21.4.2017 22:02
Kirjoittaja Kuningaspultti
lähteehän se lämpimällä paremmin käyntiin. vähän pitää rukata kohilleen seosta, puhtaalla e85 niin kulutus on kympissä.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 26.4.2017 23:10
Kirjoittaja olenaki
Minkäs tyyppisiä toimenpiteitä ootte kaasari vehkeisiin tehny kun e85 tankkii sujauttanut? Sytytys? Suuttimet? Itse laitoin 50/50 e85 ja 95 niin soppa ei enää riittänyt, alkoi käydä laihalla ja ryyppy päällä tietenkin toimi paremmin. Kaasarina DGV ja sinne vaihoin 140 pääsuuttimien tilalle ensiökurkulle 150 ja toisiolle 162. Alkoi pelittää jo huomattavasti paremmin. Jakajaa myös korvakuulolta pyörittelin ja sen jälkeen lampulla kun tarkistin niin ennakko oli jotain 0-5 asteen väliin. Pitääkö paikkaa että e85 syttyy paremmin kuin 95, eli syttyä pitäisi säätää hiukan myöhäsemmälle? Ja tosiaan auto on 1500 takaapotkiva.
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit LADASSA
Lähetetty: 27.4.2017 20:55
Kirjoittaja Lattarauta
Kaasuttimesta en tiedä, mutta etanoli tosiaan palaa nopeammin kuin bensiini, siksi ehkä lisäennakosta ei ole mitään hyötyä(?),
vaikka sitä nakuttamatta bensiiniä enemmän kestääkin.
Viisaammat korjatkoon..
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 28.4.2017 15:55
Kirjoittaja Jouska
E.P. kirjoitti:
Toivon edelleen, että te etanoli-miehet rehellisesti kerrotte vuoden, kahden, tai pidemmänkin ajan kuluttua, että miten on se lada toiminut viherpiipertäjien bensalla.
Voisin lainata tässä kohtaa erään "tietäjän" sanaa: Menestystä!
Moi,
Miten se pitempiaikainen etanolinkäyttö Ladoissa onnistu? Kts. Sivu 7. Menikö Kannentiiviste "tietäjän" Ladasta? Mihin RTJN65 katosi?
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 30.4.2017 0:52
Kirjoittaja Lattarauta
E.P. kirjoitti:Ennen oli suurin sallittu määrä 1% etanolia bensan seassa, eli se Masinol. Nyt 10% on kymmenkertainen määrä. Semmoista matematiikkaa tällä kertaa.
Toivon edelleen, että te etanoli-miehet rehellisesti kerrotte vuoden, kahden, tai pidemmänkin ajan kuluttua, että miten on se lada toiminut viherpiipertäjien bensalla.
Voisin lainata tässä kohtaa erään "tietäjän" sanaa: Menestystä!
30.12.2010
Nyt niitä kokemuksia!

Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 30.4.2017 1:01
Kirjoittaja Lattarauta
Mihin katosi Sdelano v SSSR ?
Re: E10, E85 ja muut etanoliseosbensiinit Ladassa
Lähetetty: 1.5.2017 17:17
Kirjoittaja Joen musikka
Lattarauta kirjoitti:Mihin katosi Sdelano v SSSR ?
Ei kadonnut,vaihtoi ilmanalaa ja laajensi harrastuspohjaa. :)Esiintyi julkisuudessa tänä keväänä,ei kuitenkaan mainitulla nimimerkillä.