Sivu 26/42

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 23.3.2014 17:04
Kirjoittaja veli samara
Kyselläämpä taas joutavia. Dumppi meinaa olla melko hiljainen, joten mikä avuksi?. Toimii kuitenkin, eikä turbo sakkaa. Mutta on vain todella hiljainen, vaikka tuon mallin pitäis olla äänekäs. Luulis 0,8bar ahdoilla edes jotain sanovan, 2 vaihteella kovan kiihdytyksen jälkeen kuullostaa jo joltakin, mutta ei siltä miltä sen pitäisi.
Ei ole mitään säätöä, paitsi rikkojen kanssa tiukemmalle. Mutta luulisin että pitäis saada löysemmälle. Tyhjäkäynnillä dumppi on auki, kun kaasua painaa menee kiinni kuten pitääkin. Kaasu pois jolloin mäntä nousee todella hitaasti ja niin vähän että ilma juuri ja juuri pääsee pois. Onko liian kireällä? liian "iso" dumppi? vai missäköhän mättää?

Dumppina tämä:
http://www.ahtoja.com/product/75/xs-sty ... eri-vareja

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 24.3.2014 15:10
Kirjoittaja veli samara
Pinnapultit napoihin tilattu EKG racing:stä. Sopivia muttereita ei ollut, joten ne hommaan myöhemmin. Pultit on 63mm pitkät joten spacereille varaakin löytyy 8)

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 26.3.2014 15:00
Kirjoittaja veli samara
ahtopainemittari näyttää nollaa tyhjäkäynnillä, ja dumppi olikin kiinni. Kaasua painettaessa alipainetta tulee, mutta dumppi pysyy kiinni. hieman lisää kaasua, jolloin alipaine muuttuu paineeksi. Kaasu pois niin dumppi aukeaa hitaasti.
Onkos mulla nyt jossain alipainevuoto, kerran mittari nollassa tyhjäkäynnillä?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 26.3.2014 16:05
Kirjoittaja toktornivako
Mihin kohtaan se mittari on liitetty, ennen vai jälkeen kaasuläppien?

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 26.3.2014 22:58
Kirjoittaja veli samara
Siihen imusarjan alipaine lähtöön. Dumpin letku on kiinni kaasarin alipaine lähdössä. Mittarin letku siis t-haaralla kiinni letkussa joka menee virranjakajalle.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 27.3.2014 10:51
Kirjoittaja äölkjhgf
Tuossa hyllyllä on yksi weeberi. Siinä tuo alipainelähdön reikä/kanava tulee kaasuläpän väärälle eli yläpuolelle (dumpin ohjausta ajatellen) kun läppä on kiinni eli tyhjäkäynnillä.
Ettei olisi samanlainen tilanne. Jos on, niin ei alipainetta tosiaan tule juurikaan tyhjäkäynnillä dumpille.

Se että alipainetta alkaa tulemaan kun lisää hieman kaasua, eli läppä menee kanavan toiselle puolen, tukee tätä epäilystä :lol:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 27.3.2014 16:47
Kirjoittaja toktornivako
Tätä vähän meinasin että kummalta puolelta se läpää on otettu? Jos itsekin epäilet niin kokeile tuleeko siihen letkuun reilu alipaine tyhjäkäynnillä.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 27.3.2014 23:02
Kirjoittaja veli samara
Olikin toisin päin. Mutta nyt laitettu mittari ja dumppi samasta imusarjan lähdöstä. Mittarikin näyttää jo -0,6bar alipaineita tyhjäkäynnillä. Dumppia öljysin notkeammalla tavaralla, rupes mäntä liikkumaan herkemmin.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 30.3.2014 23:40
Kirjoittaja veli samara
Hieman miettynyt taas tätäkin projektia. Tuloksena on että laitan 1700 alakerran tähän nyt, niin saa paperiin senkin samalla...
Mutta kasataan edelleen kaasarilla, jakajalla ja samalla turbolla.

Näin saan alaskin lisää vääntöä. Nyt 0-4000rpm ollaan edelleen tehoton 1200 pannu, mutta sen jälkeen ollaan räväkämpi. Nyt 1700 lohkolla sais alaskin vääntöä, ja turbokin heräis aikasemmin.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 2.4.2014 9:00
Kirjoittaja veli samara
Pitikös 1700 koneelle olla ihan oma jakaja, vai passaako 1500 jakaja? Olis hyllyssä yksi 1500 kärjetön setti.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 2.4.2014 12:58
Kirjoittaja START
kyllä se käy

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 2.4.2014 22:50
Kirjoittaja veli samara
Onneksi tuossa 1700 koneessa on vakio öljypohja, voi tehdä öljypaluu nipan uusiks. Sellanen missä kierteet letkua varten.
Ja 1200 kannessakin on jo valmiiks säädettävä nokkapyörä nivanokkaa varten... Samalla vois nostaa konettakin hieman ylöspäin.

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 18.4.2014 11:48
Kirjoittaja veli samara
1200 pannu lähti konehuoneesta pois, joten nyt pääsen tekemään tilaa putkelle. Sitten hakemaan 1700 kone tallille, ja sen "kasaaminen" voi alkaa. Kansi, imu ja pakosarja ja muut roinat otan tuosta 1200 pannusta.
Kaihan sitä konetta vois jotenkin maalatakkin, olis siistimmän näköinen. Noh eipä sillä taida olla merkitystä kun konehuone on melko roisin näköinen...

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 18.4.2014 13:08
Kirjoittaja MrKz
äkkiäkös sen konehuoneen liuotinpesulla pesasee ja sitte vanhoja letkuja,klemmareita,pultteja,muttereita,prikkoja jne. pientä jotka ei paljoa maksa eikä hirveesti maksa vaivaakaan vaihdella vanhojen tilalle, ja samalla ku osat irti nii niitäki puhistelee nii ei kädetkään likaannu ku laittelee takasi.. ite ehkä jo liiottelin ku puhtaat hanskat kädessä laittelin puhdistettua/maalattuja osia kiinni ettei ne vaan likaannu :lol:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 20.4.2014 23:39
Kirjoittaja veli samara
1700 kone siinä valmiudessa että vauhtis ja kytkin paikoilleen, niin voi nostaa paikoilleen. Konetta putsailtu päällisin puolin, mutta jätetään maalaukset tällä kertaa. Tunnelin teko alkaa varmaan huomenna.

Setuppi on tällä hetkellä tämä.
- 1700 lohko
- 1200 kansi
- niva nokka säädettävällä nokkapyörällä
- weber 32/36 DGV
- garret GT17
- kärjetön sytkä kiintee ennakko

Katotaan miten lähtee toimimaan.