Sivu 27/30
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 2.12.2015 15:18
Kirjoittaja Lattarauta
Minkähänlaisia olivat Goliathin polttoaineen suihkutuksella varustetut 2-tahti koneet
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 2.12.2015 16:32
Kirjoittaja samarai
Varmaankin hyvin samanlainen kuin tässä DKW:
http://www.dkw-elge.com/doc45.htm
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 3.12.2015 17:26
Kirjoittaja Lattarauta
Tuossa annetaan ymmärtää, että suorasuihkutteinen 2-tahtimoottori on erittäin edistyksellinen.
Silti niitä käytetään melko rajallisesti?
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 3.12.2015 17:38
Kirjoittaja juippi11
Eikös 2-tahtiset moottorikelkat ole nykyään aika monetkin suorasuihkuja, esim. Lynxin E-Tecit ja Ski-Doon vastaavat mallit samalla Rotaxin koneella. 4-tahtiset moottorikelkat on yleistyneet ja nykyään ovat jo melko nopeita ja taloudellisia ja kevyitäkin, mutta 2t 800 E-Tecin veroista kulkijaa ei vakio-nelarikelkoista ehkä vieläkään löydy. Myös kulutus todella pientä. Perämoottoreissakin sama E-TEC -tekniikka käytössä, esim. Evinrude. Moottoripyörissä ja mopoissakin on yleinen systeemi, esim. Aprilian mopoissa ollut jo yli 10 vuotta suorasuihkutus (DiTech tai joku). Tuossapa ne taitaa 2-tahtikoneiden yleisimmät käyttöalat nykyään ollakin sahojen lisäksi.
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 3.12.2015 18:39
Kirjoittaja t tulppu
Evinrudet ainakin Kipparin testissä pärjännyt monta vuotta hyvin.
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 4.12.2015 11:27
Kirjoittaja Pavlovits
Tämmöistä Rottinkimersua huutokaupataan ensi tiistaina Nixmanneissa.
Puiset puskurit ja 38 hv:n moottori.
Hunta-arvio 40000-50000€.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 6.12.2015 6:16
Kirjoittaja samarai
Tällainen "KIA Retona" osui silmään, ei varmaan ole kuulunut Delta-Auton maahantuontiin?
http://auto.soov.ee/kuulutused/soiduautod/kia/retona
Mitähän varten tuulilasin alapuolella on nuo saranat? Onkohan ne pelkästään "koristeena"?
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 18.12.2015 16:04
Kirjoittaja Pavlovits
Lancia Beta Trevi

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 18.12.2015 16:36
Kirjoittaja t tulppu
Rättikatto versiossa aukii Ikkuna.että tuostakin saattaa saada rätillisen...
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 19.12.2015 12:25
Kirjoittaja Pavlovits
Viisi autoa, yhteinen sylinteritilavuus 1700 ccm.
Tällaisia Kleinschnittger etuvetoisia alumiinikorisia autoja valmistettiin 3000 kpl 50-luvun Saksassa.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 2.1.2016 18:58
Kirjoittaja Pavlovits
NelivatoJapanista jo 1937. Kurogane:

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 2.1.2016 20:03
Kirjoittaja Lattarauta
Pavlovits kirjoitti:Viisi autoa, yhteinen sylinteritilavuus 1700 ccm.
Tällaisia Kleinschnittger etuvetoisia alumiinikorisia autoja valmistettiin 3000 kpl 50-luvun Saksassa.

Oliko noi jotain tivoliautoja?
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 2.1.2016 21:27
Kirjoittaja Pavlovits
Kyllä ne olivat ihan tieliikenteeseen tarkoitettuja.
https://de.wikipedia.org/wiki/Kleinschnittger
Re: Outoja autoja
Lähetetty: 18.1.2016 18:01
Kirjoittaja Pavlovits
Kahdesmiljoonas Ooppeli oli Kapitän, jossa muuten kromatut osat olivat kullitettuja.

Re: Outoja autoja
Lähetetty: 18.1.2016 20:17
Kirjoittaja Pavlovits
Tämmöinen ZAZ olisi ollut hauska nähdä luonnossa. Saattaa olla ettei se koskaan ollut tämän näköinen. Olisiko Pyhimys-Volvo innoittanut.
Specifications:
Cars 1969 KD.
Engine: power 30 hp at 4000 rev / min.
Displacement: 887 cc.
Weight: 500 lbs.
Speed: 120 km/hour.
By the mid-60s in our country is ripe paradoxical situation in which a high-Tribune managers and production workers reported the activities of giant plants, and the population is still only dreaming about your own car.
In these circumstances there was such a thing as amateur automotive. By one group of designers and enthusiasts created the available units of the factory cars of their dreams. Most have failed at the welding frame of rusty pipes, someone actually managed to get behind the wheel, but those happy exceptions faded into history. In memory of the passion of domestic motorists stayed in the "Museum of crews and vehicles," an unusual exhibit.
In 1963 a small group of enthusiasts started to create his Homebrew series of five identical machines, known as KD. Cars were sporty coupe "2+2". The basis of the fiberglass body was space frame made of pipes. It was installed components and assemblies from the series "Zaporozhets ZAZ-965". Also, the layout has been retained rear-engine four-cylinder air-cooled power of 30 HP, which provided a top speed of 120 km / h.
The group of founders included six cars. The closing date of construction of the series is 1969. Its style, the swiftness of lines car KD was the complete opposite of serial industrial production. The uniqueness of this case not only in professional design and workmanship, but also that home-made car was put on stream.
Currently, the car is under restoration and we, with the permission of the author, give the picture of the book Zakharova "Pictures of cars."