VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 1269&pos=4

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 269&pos=15

Pari kuvaa ettei mene tylsäks.

Putkitunnelia aloitettu, mutta jäi pahasti kesken. Pitää vielä isontaa vähän joka suuntaan, että mahtuu nätisti menemään auton alle...

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 269&pos=16

Otsikon vois vaihtaa 1700L turboksi 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Lada-shopille laitettu tilaus taas. Erikoistyökaluja tallille 8) . Seuraavaks tilaukseen sintterilevy.

Otsikko ja ensimmäinen viesti muokattu...

Kivasti tullut katsomis kertoja tällekkin topicille, yli 20 000 kertaa :shock: . Vissii mielenkiintoista :lol:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
naco
Lada kerhon jäsen
Viestit: 216
Liittynyt: 28.11.2008 4:26
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 1200L Turbo.

Viesti Kirjoittaja naco »

Tervetuloa sintteri ostoksille 8)
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt kun löytyy tuo moposportin asetelma, niin vaatiiko se saman valmistajan sintteri levyn toimiakseen kunnolla?
Moposportin sintteri levyt on 7,9mm paksuja, ja niitä on 3 ja 4-lapasia. Mutta mansemotorsilla olisi jopa 6 lapasia sinttereitä, joiden paksuus on taas 8,15mm. Toimii vakio asetelmalla ilman shimmausta.
Nyt siis mietin että jos laittaisi mansemotorsin levyn ja moposportin asetelman, niin miten se toimisi? miten levyn paksuus vaikuttaa paketin toimintaan.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

no siihen puristus voimaanhan se vaikuttaa, jouset pitäs olla sellasessa asennossa missä eniten voimaa kohdistuu levyyn. eli jos levyn paksuutta muuttaa ja oletetaan että vakio levyn kanssa se olis optimaalinen niin eikös sillon kuulu laittaa niitten levyjen paksuuseron verran palikkaa väliin tai vaihtoehtosesti tavaraa pois kytkin pinnasta?
se että onko se vakiona miten simmattu niin vaikee sanoa.
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Pitää tyytyä toimivaksi todettuun settiin, eli moposportilta levy ja asetelma. Kova 4-lapainen sintteri varmaankin kestää meikäläisen rääkin. 5 tai 6-lapainen olis mukavempi käyttää, mutta taas ei kestä vääntöä niin paljon.

Nyt olis reikäkin saatu sen verta suureksi, että putki mahtuu ohittamaan ohjausrojut helposti. Eli nyt vain vauhtis ja kytkin paikoilleen ja kone nokalle. Pääsee suunnitelemaan putkistoa taas kerran :(
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Sintteri tilattu, nyt hommaamaan uusi painelaakeri. Eipähän tarvii sen takia askia kesällä irrotella, ja helppo vaihtaa nyt kun kone irti.
Viimeksi tuli laitettua laakeroitu apusimpukkakin paikoilleen, mitä nyt 1,5 vuotta odotellut hyllyssä :lol:

EDIT: nopeeta toimintaa moposportilta, 2h ja tekstari jossa seurantakoodi 8)
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Sintteri saatu kätösiin. Mietin vain että pitäiskö vauhtiksesta sorvata kytkin pinta suoraksi(pientä pykälää tuntuu pinnassa). Pitääkö se sen jälkeen tasapainottaa uudelleen? Tässä lähistöllä ei ole sellasta pajaa josse tasapainotus onnistuisi.
Vai vauhtis sorviin vaan ja hiomapaperia kätöseen? Näinkin vissiin jotku tehny?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

No ei se sillä käsivaralla ainakaan suoraks tule! Oikea koneistaja ottaa siitä lastun pois ja on edelleen tarpeeks tasapainossa.
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jep, tämä asia hoidossa. Vien vauhtiksen kaverille sorvattavaksi. Eipähän luista ihan heti...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

mikä on riittävän tasapainossa?
tota 110 konetta kun kasailin niin koneistaja ei huolinut lukitus mallin rikkoja pulttien alle, kun niissä on kuulemma heittoa, riippuen missä asennossa on..
sama mies puhu jostain kampurasta missä oli vimosen päälle billettialumiini etupään siivapyörä, joka ei millään meinannut mennä tasapainoon. lopulta oli huomannut että pultin alle tullut paksu rikka oli hieman väljä ja epätasapainossa, mistä tuli se kramman tai kahen heitto. se tuntuu heti siellä kymppitonnin hujakoilla :wink:
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

No tämä kaveri osaa hommansa. Ja eihän tuo kierrä ku 7000rpm. Kevenee hurjasti, ku pinnat suoristaa :lol:
Honda kaveri taas tasapainotti ihan kaiken pyörivän osan koneesta, ensin erikseen sitten yhdessä paketissa mitkä pysty. Kone kiertää kivasti(rajoitettu 11000rpm kohdille, ilman rajoitinta kiertää koneen hengiltä) joten tarpeellista oli.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Jokari
Viestit: 7715
Liittynyt: 10.3.2005 20:32
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Totta vitussa se pitää painottaa jos vauhtipyörään on koskettu. Se että se on on sorvissa suora ei tarkoita yhtään mitään. Silti voi olla vaikka 10 grammaa heittoa.

Jossei kampuraa ole aiemmin 0-painotettu yksinään niin että siihen voi liittää 0-painotetun vauhtipyörän ja asetelman niin koko satsi etupäästä takapäähän pitää painottaa. Pari grammaa on jo sellainen määrä heittoa että jos meinaa koneen kasata tuollaisella heitolla niin tuokin raha on parempi vetää vaikka kurkusta alas ja ihan suoraan alkuunsa tälläiset virittelyt kannattaa unohtaa oli kyseessä turbo- tai vaparikone.. Koneen alakerran pitää olla virheettömästi painossa.

Jossei niin ole niin tälläiset kötöstelyt menee minun silmissä suoraan roskapönttö/jokkis/peltoviritys-kategoriaan ja ne kertoo tekijästä myös todella paljon.
- Joka kerta kun liikenteessä näkee etuvetoisen Ladan, niin v*tuttaa ainakin tunnin.

Member of Kymenlaakson Kusipäät™
Avatar
Stuba
Lada kerhon jäsen
Viestit: 197
Liittynyt: 26.9.2011 15:47
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja Stuba »

Omassa projektikoneessa käytin tasapainotuksessa koko puntin. Hihnapyörä+kampura+vauhtis+kytkinasetelma. Eniten oli heittoa hihnapyörässä. Vauhtis sorvattu tasan 5 kiloseks.

Suosittelisin kunnon tasapainotusta koneelle. Ei ole kauhean kallis investointi ja samalla on hyvä laakeroida alakerta uusiksi. :)
Lada kardan...??? Njet... Volga
MrKz
Viestit: 575
Liittynyt: 28.12.2012 19:41
Paikkakunta: Haapajärvi

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja MrKz »

Täältä kans ääni tasapainotuksen puolesta, hyvä nyt tehdä kunnolla niin se ei kostaudu myöhemmin kun ei viitsinyt.
Lada 21044 1700i -96
Vastaa Viestiin