Sivu 27/42

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 22.4.2014 22:22
Kirjoittaja veli samara
http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 1269&pos=4

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 269&pos=15

Pari kuvaa ettei mene tylsäks.

Putkitunnelia aloitettu, mutta jäi pahasti kesken. Pitää vielä isontaa vähän joka suuntaan, että mahtuu nätisti menemään auton alle...

http://www.ladakerho.fi/ladagalleria/di ... 269&pos=16

Otsikon vois vaihtaa 1700L turboksi 8)

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 23.4.2014 22:19
Kirjoittaja veli samara
Lada-shopille laitettu tilaus taas. Erikoistyökaluja tallille 8) . Seuraavaks tilaukseen sintterilevy.

Otsikko ja ensimmäinen viesti muokattu...

Kivasti tullut katsomis kertoja tällekkin topicille, yli 20 000 kertaa :shock: . Vissii mielenkiintoista :lol:

Re: 1200L Turbo.

Lähetetty: 1.5.2014 11:39
Kirjoittaja naco
Tervetuloa sintteri ostoksille 8)

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 3.5.2014 14:20
Kirjoittaja veli samara
Nyt kun löytyy tuo moposportin asetelma, niin vaatiiko se saman valmistajan sintteri levyn toimiakseen kunnolla?
Moposportin sintteri levyt on 7,9mm paksuja, ja niitä on 3 ja 4-lapasia. Mutta mansemotorsilla olisi jopa 6 lapasia sinttereitä, joiden paksuus on taas 8,15mm. Toimii vakio asetelmalla ilman shimmausta.
Nyt siis mietin että jos laittaisi mansemotorsin levyn ja moposportin asetelman, niin miten se toimisi? miten levyn paksuus vaikuttaa paketin toimintaan.

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 3.5.2014 17:56
Kirjoittaja START
no siihen puristus voimaanhan se vaikuttaa, jouset pitäs olla sellasessa asennossa missä eniten voimaa kohdistuu levyyn. eli jos levyn paksuutta muuttaa ja oletetaan että vakio levyn kanssa se olis optimaalinen niin eikös sillon kuulu laittaa niitten levyjen paksuuseron verran palikkaa väliin tai vaihtoehtosesti tavaraa pois kytkin pinnasta?
se että onko se vakiona miten simmattu niin vaikee sanoa.

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 3.5.2014 21:07
Kirjoittaja veli samara
Pitää tyytyä toimivaksi todettuun settiin, eli moposportilta levy ja asetelma. Kova 4-lapainen sintteri varmaankin kestää meikäläisen rääkin. 5 tai 6-lapainen olis mukavempi käyttää, mutta taas ei kestä vääntöä niin paljon.

Nyt olis reikäkin saatu sen verta suureksi, että putki mahtuu ohittamaan ohjausrojut helposti. Eli nyt vain vauhtis ja kytkin paikoilleen ja kone nokalle. Pääsee suunnitelemaan putkistoa taas kerran :(

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 6.5.2014 16:11
Kirjoittaja veli samara
Sintteri tilattu, nyt hommaamaan uusi painelaakeri. Eipähän tarvii sen takia askia kesällä irrotella, ja helppo vaihtaa nyt kun kone irti.
Viimeksi tuli laitettua laakeroitu apusimpukkakin paikoilleen, mitä nyt 1,5 vuotta odotellut hyllyssä :lol:

EDIT: nopeeta toimintaa moposportilta, 2h ja tekstari jossa seurantakoodi 8)

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 8.5.2014 16:05
Kirjoittaja veli samara
Sintteri saatu kätösiin. Mietin vain että pitäiskö vauhtiksesta sorvata kytkin pinta suoraksi(pientä pykälää tuntuu pinnassa). Pitääkö se sen jälkeen tasapainottaa uudelleen? Tässä lähistöllä ei ole sellasta pajaa josse tasapainotus onnistuisi.
Vai vauhtis sorviin vaan ja hiomapaperia kätöseen? Näinkin vissiin jotku tehny?

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 8.5.2014 17:02
Kirjoittaja toktornivako
No ei se sillä käsivaralla ainakaan suoraks tule! Oikea koneistaja ottaa siitä lastun pois ja on edelleen tarpeeks tasapainossa.

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 8.5.2014 21:53
Kirjoittaja veli samara
Jep, tämä asia hoidossa. Vien vauhtiksen kaverille sorvattavaksi. Eipähän luista ihan heti...

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 8.5.2014 22:52
Kirjoittaja START
mikä on riittävän tasapainossa?
tota 110 konetta kun kasailin niin koneistaja ei huolinut lukitus mallin rikkoja pulttien alle, kun niissä on kuulemma heittoa, riippuen missä asennossa on..
sama mies puhu jostain kampurasta missä oli vimosen päälle billettialumiini etupään siivapyörä, joka ei millään meinannut mennä tasapainoon. lopulta oli huomannut että pultin alle tullut paksu rikka oli hieman väljä ja epätasapainossa, mistä tuli se kramman tai kahen heitto. se tuntuu heti siellä kymppitonnin hujakoilla :wink:

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 8.5.2014 23:23
Kirjoittaja veli samara
No tämä kaveri osaa hommansa. Ja eihän tuo kierrä ku 7000rpm. Kevenee hurjasti, ku pinnat suoristaa :lol:
Honda kaveri taas tasapainotti ihan kaiken pyörivän osan koneesta, ensin erikseen sitten yhdessä paketissa mitkä pysty. Kone kiertää kivasti(rajoitettu 11000rpm kohdille, ilman rajoitinta kiertää koneen hengiltä) joten tarpeellista oli.

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 10.5.2014 1:14
Kirjoittaja Jokari
Totta vitussa se pitää painottaa jos vauhtipyörään on koskettu. Se että se on on sorvissa suora ei tarkoita yhtään mitään. Silti voi olla vaikka 10 grammaa heittoa.

Jossei kampuraa ole aiemmin 0-painotettu yksinään niin että siihen voi liittää 0-painotetun vauhtipyörän ja asetelman niin koko satsi etupäästä takapäähän pitää painottaa. Pari grammaa on jo sellainen määrä heittoa että jos meinaa koneen kasata tuollaisella heitolla niin tuokin raha on parempi vetää vaikka kurkusta alas ja ihan suoraan alkuunsa tälläiset virittelyt kannattaa unohtaa oli kyseessä turbo- tai vaparikone.. Koneen alakerran pitää olla virheettömästi painossa.

Jossei niin ole niin tälläiset kötöstelyt menee minun silmissä suoraan roskapönttö/jokkis/peltoviritys-kategoriaan ja ne kertoo tekijästä myös todella paljon.

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 10.5.2014 2:12
Kirjoittaja Stuba
Omassa projektikoneessa käytin tasapainotuksessa koko puntin. Hihnapyörä+kampura+vauhtis+kytkinasetelma. Eniten oli heittoa hihnapyörässä. Vauhtis sorvattu tasan 5 kiloseks.

Suosittelisin kunnon tasapainotusta koneelle. Ei ole kauhean kallis investointi ja samalla on hyvä laakeroida alakerta uusiksi. :)

Re: 1200L 1700Turbo.

Lähetetty: 10.5.2014 15:06
Kirjoittaja MrKz
Täältä kans ääni tasapainotuksen puolesta, hyvä nyt tehdä kunnolla niin se ei kostaudu myöhemmin kun ei viitsinyt.