Lähetetty: 14.5.2006 21:24
Hienomekaanikon työkaluja-
Mä kyllä ropelsin penkin irti ja totesin että kaikki on muuten kunnossa, paitsi että sen lattian korokkeeseen tulevan kiskon ja penkissä kiinni olevan kiskon välillä on ihan hemmetisti välystä silloin kun penkki on riittävän takana. Ensalkuun koitin puristaa ruuvipenkissä kiskoja lyttyyn monesta eri kohtaa, sillä se vähän paranikin mutta ei paljoa. Totesin vaan että jos kiskot haluaa melko välyksettömiksi puristamalla, niin silloin ne joutuu ruttaamaan niin länään että penkki ei enää liiku mihinkään. Pienikin välys noissa kiskoissa näkyy jo todella reippaana liikkeenä penkissä.destor kirjoitti:Kiskot voivat olla irti penkin pohjasta, ne orkkis ristipääruuvit eivät ole mitään parhaita tuollaisiin kiinnityksiin. Kiskoissa on vähän säätövaraa sivusuunnassa, jos jaksaa roplata niin niistä saa kyllä todella hyvät.
Mulla on aika samaa sarjaa, tosin tuo katkeaminen on ratkaistu laittamalla irtonainen U-profiilinpätkä penkinkiskon ja tuon lattiakiinnikkeen väliin vahvikkeeksiStefa kirjoitti:Mullakin oli nappiksessa kuskin penkki aika hervoton:
Niin, ja yksi kiinnityspulttikin puuttui vielä tuon lisäksi. Tuon isomman palasen pistehitsit olivat revenneet tuolta kynnyskotelon puolelta, jonka takia lie tuo kulma laitettu. Ilmeisesti ei ollut sopivaa pulttia niin on laitettu tuollainen holkki kupariputkesta. Lattian läpi tuo on kiinni yhdellä pultilla joka tulee pohjan alta ehkä 30mm läpi eikä mitään prikkoja ole...
kalle kirjoitti:Jos Ladastasi on radio rikki tai sellaista ei ole tullut asennettua, mutta haluat kuulla musiikkia, soita kännykällä terveyskeskukseen. Saat kuulla jonotusmusiikkia vähintään 15 minuuttia, ennen kuin huvi sinulta viedään vastaamalla puhelimeen. Testattu tänään Rovaniemellä.
Perskeles, ei tämä olekkaan niin hyvä patentti kuin näytti. Naula pysyy 4-7 päivää sitten se on muljunnut jo niin eteen että se tipahtaaJokari kirjoitti:Kun Ladan kuskinpenkin säätää riittävän taakse, kiskojen suhteellisen reilut välykset kertautuvat ja penkki alkaa lonksua ikävästi, jarrutuksissa todella raivostuttavaa. Penkki siis liikkuu toisesta reunasta toista senttiä edestakaisin. Kaikenlisäksi penkki on takavasemmalle hieman vinossa.
Korjaukseksi valmistin sopivan pitkän, loivan kiilamaisen naulan viilapenkillä ja pajavasaralla. Sen jälkeen työnsin penkkiä eteenpäin (suoremmaksi siis) ja hakkasin naulan ovenpuoleisen kiskon väliin, niin että penkki ei voi enää muljua edestakaisin vaan pysyy täysin paikallaan. Penkki ei tosin ole edelleenkään niin suorassa kuin apukuskilla, mutta se ei haittaa, pääasia että pysyy tukevasti paikallaan
Jotain Aralditeä tms. sen naulan kaveriksi ja antaa kuivua?Jokari kirjoitti: Perskeles, ei tämä olekkaan niin hyvä patentti kuin näytti. Naula pysyy 4-7 päivää sitten se on muljunnut jo niin eteen että se tipahtaaEikä auta vaikka kuinka syvälle mäiskii, silti sama tulos. Mitäköhän siihen vielä keksisi.
No niin tietysti...heti huomenna koittamaanaon kirjoitti:Jotain Aralditeä tms. sen naulan kaveriksi ja antaa kuivua?Jokari kirjoitti: Perskeles, ei tämä olekkaan niin hyvä patentti kuin näytti. Naula pysyy 4-7 päivää sitten se on muljunnut jo niin eteen että se tipahtaaEikä auta vaikka kuinka syvälle mäiskii, silti sama tulos. Mitäköhän siihen vielä keksisi.
tähän liittyvä videokin löytyi netistä, joku käynyt salakuvaamassa harjoituksia http://video.google.com/videoplay?docid ... 9661520105Lada-Jussi kirjoitti:perän irroitus Ladasta:
hinausköysi keskipilarin ympäri ja katon ylitse. kiinnitetään mielellään UAZ-374106-01:n perään tai vastaavaan, sitten vedetään UAZilla niin kauan että auto on katollaan.
puretaan rummut ja avataan vetarien kiinnitykset. vetarit voi vetää ulos, mutta joskus ne voi olla tiukassa eikä lähde käsin. Silloin laitetaan vetariin kiinni Talbotin vanne (siksi talbotin että sama jako sopii hyvin ja ne sopii kovaan käyttöön paremmin kuin Ladan vanteet). Jos vannetta apuna käyttäen ei saa käsin kiskomalla vetaria irti, niin sitten otetaan riittävän kokoinen leka jolla mäiskitään vanteen sisäpuolelta... lopun kaikki tietääkin.
HUOM! jos auto on muutenkin menossa osiksi, eli ei enää kasata, kannattaa jarruosat kerätä kokonaisuutenaan talteen, saa mahdollisesti vielä hyvät jarrut käyttöautoon.