Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997
Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:
TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Jokari kirjoitti:Totta vitussa se pitää painottaa jos vauhtipyörään on koskettu. Se että se on on sorvissa suora ei tarkoita yhtään mitään. Silti voi olla vaikka 10 grammaa heittoa.
Jossei kampuraa ole aiemmin 0-painotettu yksinään niin että siihen voi liittää 0-painotetun vauhtipyörän ja asetelman niin koko satsi etupäästä takapäähän pitää painottaa. Pari grammaa on jo sellainen määrä heittoa että jos meinaa koneen kasata tuollaisella heitolla niin tuokin raha on parempi vetää vaikka kurkusta alas ja ihan suoraan alkuunsa tälläiset virittelyt kannattaa unohtaa oli kyseessä turbo- tai vaparikone.. Koneen alakerran pitää olla virheettömästi painossa.
Jossei niin ole niin tälläiset kötöstelyt menee minun silmissä suoraan roskapönttö/jokkis/peltoviritys-kategoriaan ja ne kertoo tekijästä myös todella paljon.
Ei tässä tarvii heti silmille räjähtää Olisi riittänyt ihan kehoitus tasapainotuksesta. Asia hoidetaan, joten ei huolta.
Sellainen kysymys ihan oman tiedon lisäämiseksi. Meneekö tuo vauhtis vain yhdessä asennossa takaisin, siis kampuraan nähden? Jos vaikka kahdessa eri asennossa, niin mistä sen tietää kummassa asennossa sen pitää olla tasapainon saamiseksi? Ja toinen että onkos nämä tehtaalta tasapainotettu pakettina vai erikseen?
Tehtaan tasapainotukset on mitä on ja ei riipu juurikaan valmistajasta, purin juuri 50hp perämoottorin niin kiertokankien paino ero oli 18g eli se siitä tasapainosta, en tarkoita etteikö tasapainoitus kannata mutta 1-2g ei sitä konetta hajota! Muistaisin että Ladan vauhtis menee ainakin 2 asentoon?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.
joo kahteen asentoon. tasapainottajat yleensä tekee merkit missä kohtaa ollut.
vakiotten kanssa ei taida olla merkitystä, heittää mitä heittää
ja yleensähän ne painottaa kaikki erikseen nollille. siis koneistamoilla, tehtaalla si eri homma
siellä yläkierroksilla sillä alkaa oleen merkitystä että on painoissa, vakiomoottoreita harvemmin ajetaan yhtäjaksosesti +6000 kierroksilla...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Nyt kun konekkin on isompi niin kaasariakin voisi parannella. Mietin että jos laittais sen linkki systeemin, jolla saa molemmat kurkut aukeamaan yhtä aikaa. Saisikohan sillä voimaa ala/keski kierroksille lisää voimaa?
tuplat tulee varmaan ens kesäksi, tää kesä mennään tällä kaasarilla. ruiskua sitten joskus.
Kone keulilla, nyt vaan romut kiinni takas ja muihin hommiin... Isompaa ahdinta tulossa td04hl-16t...
Apulaitteita paikoilleen. Ainoastaan startin herätteen piuhalle en löydä paikkaa. Muut piuhat on jo kiinni. Nyt pakosarjan jatke ja ahdin paikoilleen, sitten kennot keulille ja nesteet sisään.
Suunnitelmaan sellanen muutos että vanteiksi laitan 2107:n alla olevat 15" alut, ja korkeus sopivaksi. Pääsee ajamaankin joskus . Nyt vain jäykempää jousta kattelemaan ja kaasuiskaria...
On muuten melkoisen kettumainen laittaa se startin herätepiuha takapotkuun. Joskus muistaakseni jouduin irrottamaan jo muuten paikallaan olevan startin kun en sormikopelolla löytänyt liitintä
Näin piti tehdä Kettumainen kolo tehty kyllä Onneksi oli putkelle tehty tilaa tulipeltiin, niin ei tarvinnu kikkailla irroituksessa(hoitui ihan räikkälenkillä yläkautta )
Puolan piuhat oli oli vähän sikinsokin, sen takia oli hetken kipuna hukassa. Mutta sain korjattua nopeasti. Starttaus, ja putkessa pamahti. Joten sytkän kääntö päinvastoin, ja kone käyntiin Ihmeen hyvin onnistuin sytkänkin saamaan kerrasta kohdilleen että jäi jopa tyhjäkäynnille. Seoksista ei vielä mitään tietoa kun putkisto puuttuu kokonaan
Torstaina putkiston kimppuun, jos sais vaikka ens viikonloppuna ajeltua vähäsen
Jarruihin tulossa pientä parannusta. Poratut/uritetut levyt eteen. Nyt pitää vaan saada kunnon palatkin, ferodoa?
Jos vaikka talven aikana haalisi osat isompiin jarruihin, eikös 110/112 ladasta saanut isommat laikat ja satulat? venäjältä sai niihin adapterit...