VAZ-21013 - 1988 - 1700 Turboprojekti(leimattu).

Takavetoiset Ladat: 2101-2107, myyty Suomessa vuosina 1971-1997

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
Alueen säännöt
Otsikoi postauksesi muotoon:

TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)

Huom! Ketjun nimeämisessä saa ja on toivottavaa käyttää hieman mielikuvista sääntöjen puitteissa jotta autosi erottuisi muiden joukosta. Jos autoillasi on esimerkiksi nimi tai joku muu kuvaus projektista olisi suotavaa pelkän mallinumeron ja vuosiluvun lisäksi.
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jokari kirjoitti:Totta vitussa se pitää painottaa jos vauhtipyörään on koskettu. Se että se on on sorvissa suora ei tarkoita yhtään mitään. Silti voi olla vaikka 10 grammaa heittoa.

Jossei kampuraa ole aiemmin 0-painotettu yksinään niin että siihen voi liittää 0-painotetun vauhtipyörän ja asetelman niin koko satsi etupäästä takapäähän pitää painottaa. Pari grammaa on jo sellainen määrä heittoa että jos meinaa koneen kasata tuollaisella heitolla niin tuokin raha on parempi vetää vaikka kurkusta alas ja ihan suoraan alkuunsa tälläiset virittelyt kannattaa unohtaa oli kyseessä turbo- tai vaparikone.. Koneen alakerran pitää olla virheettömästi painossa.

Jossei niin ole niin tälläiset kötöstelyt menee minun silmissä suoraan roskapönttö/jokkis/peltoviritys-kategoriaan ja ne kertoo tekijästä myös todella paljon.
Ei tässä tarvii heti silmille räjähtää :shock: Olisi riittänyt ihan kehoitus tasapainotuksesta. Asia hoidetaan, joten ei huolta.

Sellainen kysymys ihan oman tiedon lisäämiseksi. Meneekö tuo vauhtis vain yhdessä asennossa takaisin, siis kampuraan nähden? Jos vaikka kahdessa eri asennossa, niin mistä sen tietää kummassa asennossa sen pitää olla tasapainon saamiseksi? Ja toinen että onkos nämä tehtaalta tasapainotettu pakettina vai erikseen?

Ei herneitä, kaikki ei ole seppiä syntyessään :roll:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Tehtaan tasapainotukset on mitä on ja ei riipu juurikaan valmistajasta, purin juuri 50hp perämoottorin niin kiertokankien paino ero oli 18g :shock: eli se siitä tasapainosta, en tarkoita etteikö tasapainoitus kannata mutta 1-2g ei sitä konetta hajota! Muistaisin että Ladan vauhtis menee ainakin 2 asentoon?
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Joten vakio pyöräkin mahdollista laittaa "väärään" asentoon jolloin taas painotus v*tuillaan?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

joo kahteen asentoon. tasapainottajat yleensä tekee merkit missä kohtaa ollut.
vakiotten kanssa ei taida olla merkitystä, heittää mitä heittää
ja yleensähän ne painottaa kaikki erikseen nollille. siis koneistamoilla, tehtaalla si eri homma
siellä yläkierroksilla sillä alkaa oleen merkitystä että on painoissa, vakiomoottoreita harvemmin ajetaan yhtäjaksosesti +6000 kierroksilla...
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Kiitos tästä tiedosta...Tietää taas lisää tästäkin asiasta...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Nyt kun konekkin on isompi niin kaasariakin voisi parannella. Mietin että jos laittais sen linkki systeemin, jolla saa molemmat kurkut aukeamaan yhtä aikaa. Saisikohan sillä voimaa ala/keski kierroksille lisää voimaa?
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
START
Lada kerhon jäsen
Viestit: 2542
Liittynyt: 20.7.2006 12:54
Paikkakunta: JÄMSÄ kehityksen keskipiste

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja START »

ääni tuplille
21013 1500 16vTIC projekti
21013 2300 16vTIC projekti
Avatar
toktornivako
Viestit: 2003
Liittynyt: 8.11.2007 23:50
Paikkakunta: Kangasala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja toktornivako »

Ääni ruiskulle :)
Tilauksesta Ladan Vara/Viritys osat suoraan entisestä Neuvostoliitosta
Myös Теплостар-Адверс ajoneuvo lämmittimet.

Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

tuplat tulee varmaan ens kesäksi, tää kesä mennään tällä kaasarilla. ruiskua sitten joskus.
Kone keulilla, nyt vaan romut kiinni takas ja muihin hommiin... Isompaa ahdinta tulossa 8) td04hl-16t...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Ahdin saapui, innoissaan kotiin ihastelemaan. Innostus kuitenkin loppu samantien, ku testas pitkittäis välyksen. Gt17 perunalla mennään siis edelleen :evil:
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Apulaitteita paikoilleen. Ainoastaan startin herätteen piuhalle en löydä paikkaa. Muut piuhat on jo kiinni. Nyt pakosarjan jatke ja ahdin paikoilleen, sitten kennot keulille ja nesteet sisään.

Suunnitelmaan sellanen muutos että vanteiksi laitan 2107:n alla olevat 15" alut, ja korkeus sopivaksi. Pääsee ajamaankin joskus 8) . Nyt vain jäykempää jousta kattelemaan ja kaasuiskaria...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
Mazak-
Viestit: 275
Liittynyt: 2.8.2010 14:09

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja Mazak- »

On muuten melkoisen kettumainen laittaa se startin herätepiuha takapotkuun. Joskus muistaakseni jouduin irrottamaan jo muuten paikallaan olevan startin kun en sormikopelolla löytänyt liitintä :lol:
21013 1500 16v Turbo rojekti
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Näin piti tehdä :lol: Kettumainen kolo tehty kyllä :( Onneksi oli putkelle tehty tilaa tulipeltiin, niin ei tarvinnu kikkailla irroituksessa(hoitui ihan räikkälenkillä yläkautta 8) )
Puolan piuhat oli oli vähän sikinsokin, sen takia oli hetken kipuna hukassa. Mutta sain korjattua nopeasti. Starttaus, ja putkessa pamahti. Joten sytkän kääntö päinvastoin, ja kone käyntiin 8) Ihmeen hyvin onnistuin sytkänkin saamaan kerrasta kohdilleen että jäi jopa tyhjäkäynnille. Seoksista ei vielä mitään tietoa kun putkisto puuttuu kokonaan :lol:

Torstaina putkiston kimppuun, jos sais vaikka ens viikonloppuna ajeltua vähäsen :D
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

Jarruihin tulossa pientä parannusta. Poratut/uritetut levyt eteen. Nyt pitää vaan saada kunnon palatkin, ferodoa?
Jos vaikka talven aikana haalisi osat isompiin jarruihin, eikös 110/112 ladasta saanut isommat laikat ja satulat? venäjältä sai niihin adapterit...
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Avatar
veli samara
Lada kerhon jäsen
Viestit: 1102
Liittynyt: 6.5.2009 20:17
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: 1200L 1700Turbo.

Viesti Kirjoittaja veli samara »

etenee hitaasti, kun meinaa olla motivaatio hävöksissä välillä. Putki melkein valmis, ja jarrulevytkin sain postista.
Lada samara 1.3 - 87
Mazda mx-5 1.6 -98
Vastaa Viestiin