Sivu 28/110
Lähetetty: 27.5.2006 14:50
Kirjoittaja Jaska HKI
Korisevan kahvikeittimen korjaus (roska lämminvesiputkessa olevassa takaiskuventtiilissä.Oireet:korisee,muodostaa paljon höyryä,hidas vedentulo,vesimäärän väheneminen ja liian vahva kahvi)
Otetaan kaksi 21cm:n mehupilliä,jotka jatketaan 40cm:n pituisiksi halkaisemalla toisen mehupillin pää ja työntämällä ne limittäin toisiinsa.Kaadetaan keittimeen puoli litraa vettä.Työnnetään pillin pää keittimen vesisäiliön pohjassa olevaan vesiputkeen joka menee vastukselle.Imetään ja puhalletaan voimakkaasti.Toistetaan muutaman kerran.Kytkemällä virta päälle todetaan keittimen toimivuus.
Lähetetty: 30.5.2006 22:44
Kirjoittaja maurichia
no naapurilla hukkui suzuki pv:eestä bensatankin korkki ja hänen piti saada siihen ilta 10 aikaan jotain tehtyä jotta pääsisi töihin seuraavana aamuna... no hetki asiaa mietittiin ja sovellettiin ja kappas puolen tunnin sähellyksen jälkeen olikin jo uusi bensatankin korkki veistetty... tosin vanhasta männästä mutta toimii kumminkin

*klikkaa kuva isommaksi*
Lähetetty: 31.5.2006 16:15
Kirjoittaja Midi^
Tuohan on komee

Lähetetty: 31.5.2006 16:31
Kirjoittaja Jaska HKI
Kun hukkasin vanhasta Toyotastani bensatankin korkin niin veistelin sen puusta.Onneksi sitä ei kukaan nähnyt koska se jäi peltisen kannen alle piiloon.
Patentti hommia.
Lähetetty: 31.5.2006 19:58
Kirjoittaja köhmä
Juu onhan nuita raatalankavirityksiä ym. sellasia tullut tehtyä. Uusin tekele on legendaarinen MOOTTORIPOLKUSAHAPYÖRÄ eli moottorisahankone polkupyörän voimanlähteenä!! Lukuisten patenttien jälkeen ongelmana välityssuhde!
Lähetetty: 31.5.2006 22:32
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Tänään ratkaisin tällaisen ongelman. Kaverilla on Mitsu Lancer -84 jossa virtalukko temppuilee, eli vaikea saada virtaa päälle, kun lukko jotenkin ei liiku. Jos ottaa avaimen kokonaan pois ja laittaa rattilukkoon, niin on tuskan takana, että saa rattilukon auki. Korjaus, otin koko virtalukon pois ja virtalukon pohjan laitoin kojetaulun helmaan (osittain alle) ja sieltä taltta ruuvarilla vaan virta päälle ja starttaa auton käyntiin. Jos autovaras iskee yöllä, niin on sellä ihmettelimistä, kun autossa ei ole koko virtalukkoa, eikä virtajohtojakaan näy.

Ratin ympärillä olevat suojat ovat kaikki kiinni normaalisti.
Lähetetty: 1.6.2006 7:46
Kirjoittaja pressa
rattilukkokin oli muistaakseni pakollinen varuste
katsastusmiehet korjatkoon mikäli väärin muistan
Lähetetty: 1.6.2006 9:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
pressa kirjoitti:rattilukkokin oli muistaakseni pakollinen varuste
katsastusmiehet korjatkoon mikäli väärin muistan
mä muistaisin samaa ja olen siitä kyllä 99% varma
Lähetetty: 1.6.2006 10:47
Kirjoittaja Jokari
Lada-Jussi kirjoitti:pressa kirjoitti:rattilukkokin oli muistaakseni pakollinen varuste
katsastusmiehet korjatkoon mikäli väärin muistan
mä muistaisin samaa ja olen siitä kyllä 99% varma
Juu kyllähän niiden pitäis se kattoa, mutta ei niitä ainakaan viime katsastuksessa kiinnostanu koittaa sitä. Eikä niitä kiinnostanut sekään että takaanta keskeltä puuttuu vyö kokonaan

Lähetetty: 1.6.2006 12:11
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Tämä onkin tilapäinen ratkaisu, kunnes saadaan hankkittua uusi/käytetty virtalukko. Jos tuossa kunnossa Mitsulla menis katsastukseen, niin kyllä katsastusmies olis ihmeissään, että miten ja mistä tämä auto käynnistetään. Tällä uudella virtalukolla ei muuten olisi mitään kiirettä mutta kun katsastaa pitää tässä kuussa, niin korjaustoimenpide pitää suorittaa lähipäivinä. Soitin katsastus esimiehelle ja hän sanoi, että rattilukko ei sinänsä ole pakollinen, vaan vuonna 1968 tuli pakolliseksi ajonestolaite. Siis laite millä estetään luvaton käyttö. Tämä laite pitää olla kuorma, henkilö ja moottoripyörissä. Hän sanoi, että tätä ratti poljin systeemi lukkoa ei hyväksytä ajonestona katsastuksessa. Kun kysyin sitä vaihtoehtoa. Mitähän sitä sitten keksisi.
Lähetetty: 1.6.2006 12:16
Kirjoittaja aon
Lada-Jussi kirjoitti:pressa kirjoitti:rattilukkokin oli muistaakseni pakollinen varuste
katsastusmiehet korjatkoon mikäli väärin muistan
mä muistaisin samaa ja olen siitä kyllä 99% varma
Saabissa (90 '85 eikä taida olla kaverin 90-luvun 900:ssakaan) ei ollut lainkaan rattilukkoa, siis oli ihan oikeasti tehty sellaiseksi eikä vain lukko hajalla. Tosin vaihteet sai lukittua pakille.
Lähetetty: 1.6.2006 17:02
Kirjoittaja Lada-Jussi
joo 1968 jonkinlainen mekaanin ajonesto pitää olla eli vaihdelukkokin käy, kuten Saabissa on ollut. Olikos sitten kesällä 1998 kun tuli pakolliseksi elektroninen ajonestolaite. Silloin Samaraankin tuli nämä APS-4 pötköt varusteeksi.
köyhän patentti
Lähetetty: 1.6.2006 21:19
Kirjoittaja lada-juntti
Omistin joskus 83-mallisen kadetin. katsastuksessa se ei mennyt läpi, kun se vuosi aika rajusti öljyä kampiakselin etupäästä. Noh, kotona kattelin tuota vuotoa ja tulin siihen tulokseen , että on aika kovatöinen korjata. Ei muuta kun tilaamaan uusi aika katsastukseen ja sitten uudelleen näyttämään. Otin mukaan vessapaperirullan ja siinä katsastuskonttorin pihassa putsasin vessapaperilla vuotaneet öljyt veks kampiakselin etupään puoleisesta päästä, ja eikun näyttämään. Läpi meni!!!
Lähetetty: 4.6.2006 15:54
Kirjoittaja aon
Isoäitini kertoi tuossa tällaisen jutun: hänen äidillään oli noin kolmen litran lasipurkki, joka halkesi, kun joku lapsi potkaisi kengän sitä päin tms. Purkki oli korjattu poistamalla mateesta sisälmykset ja laittamalla tuore kalannahka halkeaman päälle. Oli ilmeisesti pysynyt kuivuttuaan hyvin kiinni, vaikka purkki oli kovassa käytössä.
Tämä lienee tapahtunut joskus 30-40-luvulla.
Lähetetty: 4.6.2006 18:27
Kirjoittaja Pavlovits
Tuo oli hyvä, eikä ainakaan WANHA