Kokemuksia kaupan käynnistä foorumissa

Entisen "Kokemuksia" -alueen epäaktiiviset viestiketjut on arkistoitu tänne.

Jos sinulla on omaan autoosi liittyvä viestiketju täällä alueella, korjaa otsikko vastaamaan http://ladakerho.fi/ladaboard/viewforum.php?f=50 alueen sääntöjä ja odota tai pyydä että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.
Alueen säännöt
Jos oma viestiketjusi on täällä, korjaa otsikko oikeaan muotoon ja odota että ylläpito siirtää sen oikealle alueelle.

Otsikoi muotoon: TEHTAAN MALLINUMERO - VUOSIMALLI - VAPAAEHTOINEN NIMI - VAPAAMUOTOINEN AUTON TILA (PROJEKTI/KÄYTTIS/YMS.)
RTJN65

Viesti Kirjoittaja RTJN65 »

,_,/ukka kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti: Eli tässä kärsii suurin osa porukasta varsin pienen joukon tekemisistä.
Eihän siinä oikeastaan kärsi kukaan. Ostaja saa maksamansa tuotteen ja myyjä hankkimasta osastaan sovitun hinnan. Ostajakin säästää postimaksuissa, kun ei tarvi maksaa postiennakko kuluja.

,_,/ukka
Tarkoitin siis seuraavaa: Eli kun yksi ei lunasta/maksa ostoksiaan niin osien myynti muille tiukentuu myös muille. Eli kun noissa osissa ei ole noita kauheita katteita (jotta olisivat halpoja), ei osien takaisin lunastus ja edelleen myynti ole todellakaan enään bisnes, päinvastoin. Tuolloin puhutaan jo hyväntekeväisyydestä.
Lada rules
nivailija

Viesti Kirjoittaja nivailija »

Minulla on vain hyviä kokemuksia täällä käydystä kaupasta. Pöhön kanssa olen asioinut useaan kertaan, ja ei löydy moitteen sijaa.

Itse olen valmis maksamaan seuraavat tarvikkeet suoraan pöhölle, ennen toimitusta. Olen niin tyytyväinen osien saantiin häneltä.
Lada on valmis lähtöön silloin kuin sinäkin ja lähtee aina kuin palmun alta.
Jaakkima
Ylläpito
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakkima »

Veikkaan että ongelma on lähinnä myyjien, ei rehellisten ostajien. Eli lyhyesti, rehellisillä ostajilla pelkästään hyviä koemuksia tunnettujen kauppiaiden kanssa ja rehellisillä myyjillä huonoja kokemuksia epärehellisten/mukaostajien kanssa.

Itse olen sen verran rehellinen että sanojeni takana seison ja lunastan sanani. Kun jotain tilaan, niin olen yleensä jo rahat varannut valmiiksi ja haluan maksaa tilaukseni etukäteen. Tilauksissa joissa toimitus sovittu tapaamiseen rahat sitten maksan suoraan käteen.
Kalusto:
Lempi

КОПЕЙКА
Connecting People
tahko

Viesti Kirjoittaja tahko »

Jos alkaa ostosten arvo olla lähellä satasta tai jopa useita satoja euroja niin eiköhän sitä jo kannata lähteä vasiten hakemaan että näkee vähän tavarankin. Samalla voi sitten maksaa koko summan myyjälle.
,_,/ukka

Viesti Kirjoittaja ,_,/ukka »

RTJN65 kirjoitti:
,_,/ukka kirjoitti:
RTJN65 kirjoitti: Eli tässä kärsii suurin osa porukasta varsin pienen joukon tekemisistä.
Eihän siinä oikeastaan kärsi kukaan. Ostaja saa maksamansa tuotteen ja myyjä hankkimasta osastaan sovitun hinnan. Ostajakin säästää postimaksuissa, kun ei tarvi maksaa postiennakko kuluja.

,_,/ukka
Tarkoitin siis seuraavaa: Eli kun yksi ei lunasta/maksa ostoksiaan niin osien myynti muille tiukentuu myös muille. Eli kun noissa osissa ei ole noita kauheita katteita (jotta olisivat halpoja), ei osien takaisin lunastus ja edelleen myynti ole todellakaan enään bisnes, päinvastoin. Tuolloin puhutaan jo hyväntekeväisyydestä.
Ja minä tarkoitin, että kun myyjät kieltäytyy myymästä postiennakolla ja vaativat maksun etukäteen, niin häviäjiä ei ole. Varsinkin jos myyjä on foorumilla rehelliseksi tiedetty, niin ostajan kannaltakin noin menettely on järkevämpää.

,_,/ukka
Autoton on huoleton
Pöhö-Andrei

Viesti Kirjoittaja Pöhö-Andrei »

Isken taas lusikkaa tähän soppaan.

Se on sitten satavarmaa että siirrän suoraan lyhentämättöminä nämä tappiot tavaroiden hintaan eli kun joku ei maksa muut maksaa sitten enemmän. Minun tappioksi nämä hommat ei jää mutta älkää sitten ihmetelkö jos ennen jotain on saanut summalla x, näiden hommien jälkeen sama tavara maksaakin x+n.

Muutamat epärehelliset aiheuttaa siis sen että rehelliset kärsii ja maksaa sitten extraa.
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Isken taas lusikkaa tähän soppaan.

Se on sitten satavarmaa että siirrän suoraan lyhentämättöminä nämä tappiot tavaroiden hintaan eli kun joku ei maksa muut maksaa sitten enemmän. Minun tappioksi nämä hommat ei jää mutta älkää sitten ihmetelkö jos ennen jotain on saanut summalla x, näiden hommien jälkeen sama tavara maksaakin x+n.

Muutamat epärehelliset aiheuttaa siis sen että rehelliset kärsii ja maksaa sitten extraa.
Näinhän siinä joutuu tekemään, lähes kaikessa kaupankäynnissä samanlainen ilmiö toteutuu. Älä kuitenkaan liian lyhyellä aikavälillä korjaa näitä tappioita jottei yksittäiset osat kallistu turhan paljoa ja täten yksittäisten tilaajien harteille tule turhan suurta kuormaa muiden toilailuista. Hyvähän tässä on neuvoa kun omakin lehmä on ojassa kun olen osia tilannut, ja nyt juuri tämän jupakan kohdilla se toimituskin niillä on. :roll:

Toivotaan kuitenkin että saat hommat taas kuntoon, etukäteismaksun pitäisi olla riittävän kova toimenpide ongelmien välttämiseksi. Tällaista palvelua ei viitsisi antaa muutamien sankareiden pilata.
ladoilla radalle

Viesti Kirjoittaja ladoilla radalle »

itsellä ei ole tämän foorumin kaupan käynnin kanssa ollut ongelmia muutakun yks kone oli täys paska jonka ostin "toimivana"... ymmärrän pöhön tunteen itse sain postissa täyttä paskaa.. mut sain onneks lähetettyä takas ja lunasti sen ja makso rahatki takas.. :) sanon vaan et HÄVETKÄÄ ketkä kusetatte näis osto/myynti hommis!!! :evil: tuo ei ole tosiaankaan kiva tunne kun paketissa on täyttä paskaa tai paketti tulee takasin..
Urakalla Porukalla Ja Laskuun! Se On Jämpti!
BA3
Viesti:

Viesti Kirjoittaja BA3 »

Vähän off topic, mutta tosi tarina. Kaveri tilas joskus vuosia sitten Keltasesta pörssistä motogross saappaat. En muista paljon makso, mutta aika isosumma kuitenkin ja postista hakemaan... Laatikosta löytyi vanhat (risat) kumisaappaat. Ja sen jälkeen ei myyjä koskaan vastannut puheluihin. Sillon se hitsit, nyt joskus "iltaa istuessa" nauretaan koko jutulle. Kaupankäynnissä kaikki on mahdollista :!: Itsellä kyllä ei tosiaan pahaa sanottavaa kaupankäynnistä täällä foorumilla. Olen tosin vain asioinnut yhden myyjän kanssa. :wink:
Tällä hetkellä ei Lataa, ja hermo lepää...

* Latakerho Sons of Kymi
Pöhö-Andrei

Kukahan tuo mahtaa olla?
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

BA3 kirjoitti:Vähän off topic, mutta tosi tarina. Kaveri tilas joskus vuosia sitten Keltasesta pörssistä motogross saappaat. En muista paljon makso, mutta aika isosumma kuitenkin ja postista hakemaan... Laatikosta löytyi vanhat (risat) kumisaappaat. Ja sen jälkeen ei myyjä koskaan vastannut puheluihin. Sillon se hitsit, nyt joskus "iltaa istuessa" nauretaan koko jutulle. Kaupankäynnissä kaikki on mahdollista :!: Itsellä kyllä ei tosiaan pahaa sanottavaa kaupankäynnistä täällä foorumilla. Olen tosin vain asioinnut yhden myyjän kanssa. :wink:
Serkku sai gameboyn sijaan tiiliskiven palasen...
Vauhdin tae - alamäki
Pöhö-Andrei

Sen tiiliskiven voi käydä tempaisemassa myyjän auton tai asunnon ikkunasta sisään. Käärii vielä paperiin johon on kirjoittanut, virta johto uupui.

Myyjä voi laittaa tavarantarkistusoikeuden ostajalle eli hän voi avata paketin ennen sen lunastamista postissa ja todeta kaiken olevan kuten sovittu.

Jos myyjä ei tähän tarkistusoikeuden myöntämiseen suostu, kannattaa jättää kaupat tekemättä tai varautua siihen että paketista paljastuu lähes mitä tahansa.
destor

Viesti Kirjoittaja destor »

Rohkeita ihmisiä näköjään, sopivalle kaverille kun lähettää kilon paskaa paketissa niin saa huonolla tuurilla varautua maksamaan sen korkojen kera takaisin. Peruskorkona yleensä pidetään riittävää kipua ja matkakustannuksia. Tämä on kantani tuollaisiin "paketteihin" ja tulen toimimaan sen mukaan tarvittaessa. Melkein rehellisempää olisi suoraan varastaa jostakin jotakin arvokasta..
Stefa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Stefa kirjoitti: Serkku sai gameboyn sijaan tiiliskiven palasen...
Tuo siis oli vuosia sitten kepöstä tilattuna, ei ollut myyjään muuta kontaktia kun puhelinnumero, joka meni kiinni samantien.

Kannattaahan noissa olla varuillaan ja tuo pöhön mainitsema tavarantarkistusoikeus on ihan asiaa.

Jotenkin tuli tuosta tavarantarkastamisesta ihan toisenlainen "kauppa" mieleen... :roll:
Vauhdin tae - alamäki
Volkkarijermu

Viesti Kirjoittaja Volkkarijermu »

Pöhö-Andrei kirjoitti:Ilmoitan tässä ja nyt seuraavaa.

Valitettavasti keskuudessamme on enenevissä määrin yksilöitä jotka katalasti ja röyhkeästi käyttävät hyväkseen luottamusta
Mielestäni olisi kohtuullista poistaa nämä katalat Juudakset keskuudestamme lukitsemalla vaikka heidän käyttäjätunnukset
Oon kuule pöhö ihan samaa mieltä!!!!!! Eräälle täällä pyörivälle foorumilaiselle lähetin aikoja sitten golffin kannen kairattavaks ja pari nokka-akselia hiottavaks ja vielä imusarjankin, että kohdistais kanteen. Mutta hitsit, äijästä ei oo enää kuulunu pitkään aikaan mitään. Ei vastaa puhelimeen ei mitään. woihan wanha wihtahousu varas vei mun tavarani. Varmaan myi ja ryyppäs rahat juoppo kun on. Täytyyköhän tässä mennä polliisin juttusille...

Muuten haluaisitteko että kerron tämän henkilön käyttäjätunnuksen tässä? Tiedätte varoa tyyppiä. :evil:
Vastaa Viestiin