Sivu 4/4
Lähetetty: 21.1.2006 9:54
Kirjoittaja Lada Scandinavia
Yksi hyvä neuvo. Jos joutuu pitämään Ladaansa koko päivän pakkasessa niin ottaa akun pois ja vie sen lämpimään, niin sitten kun tulee autolle, laittaa akun paikalle, niin kyllä virtaa riittää. Ladastahan on helppo ottaa akku pois ja kuljettaa sitä sellaisessa vahvassa kassissa. Venäjällä tätä tehdään paljon ja Ladan akku on eteisessä yöt. Itsekkin olen näin tehnyt ja nytkin yksi akku on tuossa eteisessä. No näin omakotitalossa on lyhyt matka kuljettaa sisälle. Joku voi pitää tätä kauheana hommana. Kauheata vasta onkin, kun ei Lada lähde pihalta käyntiin, kun ei virta riitä ja jos on pakko lähteä johonkin, niin sitten sitä hommaa vasta onkin ja hermot voi mennä.
Lähetetty: 21.1.2006 9:58
Kirjoittaja Jaska HKI
Kyllähän tuo akun irroitus oli ennen Kainuussakin yleistä,kun harvalla oli lohkolämmitintä.Muistaakseni jo -20 astetta laskee akun käynnistystehon puoleen.
Lähetetty: 21.1.2006 12:28
Kirjoittaja Team perseauki racing
maanantai illasta oli 1200L seissy ja eilen otin siihen juoopu kuskin, lähti helposti ilman lohkolämppäriä ja lämmintä riitti.
Lähetetty: 21.1.2006 12:39
Kirjoittaja tahko
Lada Scandinavia kirjoitti:Yksi hyvä neuvo. Jos joutuu pitämään Ladaansa koko päivän pakkasessa niin ottaa akun pois ja vie sen lämpimään, niin sitten kun tulee autolle, laittaa akun paikalle, niin kyllä virtaa riittää. Ladastahan on helppo ottaa akku pois ja kuljettaa sitä sellaisessa vahvassa kassissa. Venäjällä tätä tehdään paljon ja Ladan akku on eteisessä yöt. Itsekkin olen näin tehnyt ja nytkin yksi akku on tuossa eteisessä. No näin omakotitalossa on lyhyt matka kuljettaa sisälle. Joku voi pitää tätä kauheana hommana. Kauheata vasta onkin, kun ei Lada lähde pihalta käyntiin, kun ei virta riitä ja jos on pakko lähteä johonkin, niin sitten sitä hommaa vasta onkin ja hermot voi mennä.
Tuo se on erittäin hyvä konsti viedä akkumulattori sisälle! Minä tein sitä kun Taunuksessa oli vanha 55 Ah akku, jolla ei paljon kärsinyt pyöritellä. On myös tilanteita että Lada jää jonnekin laanille ja ukko jatkaa linja-autolla tai junalla tai jollain muulla vehkeellä - eli kyse on nykykielellä liityntäliikenteestä. Siellä ne vehkeet joutuu akkujensa kera seisomaan taivasalla pakkasessa koko päivän. Nykyihminen ei vaan viitsi kuskata (vesitettyä) akkua linja-autossa. Silloin kun Granada ja Tanari olivat molemmat liikentessä, laitoin niihin 105 Ah akut, jotta voi startilla vähän notkistella pakkasen jähmettämää konetta.
Lähetetty: 21.1.2006 12:59
Kirjoittaja RussianTUNER
Nyt meinasin mennä laittaan akun lataukseen ja lämmitykseen Latan, viikko sitte viimeks käyny. Tallissa vähän vaihtelee toi lämpötila kun välillä lämmitän sitä ja välillä en kun en siellä olekkaan. Ja akku vähän tyhjänä kun on tullut popitettua käyttämättä autoa.
Lähetetty: 21.1.2006 20:25
Kirjoittaja Lada-Jussi
orkkisklassikko ryytyi eilen. auto oli julle-sedällä lainassa ja oli mennyt käyttämään lohkolämmitintä, ilmeisesti auto ei siitä tykännyt moottorin ominaisuudet kärsi, nyt ei kai auta kuin vaihtaa uusi kone tai alkaa käyttää lämppäriä
Samaralla on kiva ajella kun lämppäri ei toimi, on vähän varpaat jäässä, mut omaa tyhmyyttä kun ei ole korjannut lämppäriä. käyntiin on aina lähtenyt, mutta autoa onkin käytelty vähintään 12 tunnin välein.
Lähetetty: 22.1.2006 0:38
Kirjoittaja Jokari
Vein tuon akunrämän saunaan ja pistin laturin perään. Näytti imevän noin 1 ampeerin verran virtaskaa, nyt kun on lämmennyt sisällä monen monta tuntia. Saa nyt olla siellä ainakin aamuun saakka...toivotaan ettei räjähdä

Lähetetty: 22.1.2006 10:48
Kirjoittaja Hande
Pari päivää sitten, pakkasta oli jotai 20 pintaan. Käyntiin lähti ihan hyvin, mutta liikkeelle en päässytkään ennen kun olin saanut kaasuvivuston sulaksi!
Lähetetty: 24.1.2006 13:58
Kirjoittaja meedio74
Pomppu oli viime viikon ilman ajoja ja ilman lämmitintä lauantaina tärähti toisella starttauksella tulille -28 pakkasessa. Toki akkua lämmittelin yön yli sisätiloissa ja veivillä pyörittelin muutaman kerran ennen starttausta. Taisi auttaa myös vasta vaihdetut tulpan johdot + tulpat. Kun liikkeelle lähdettiin niin vänkärin piti kääntää rattia kaverina ja kytkintä ja jarrua piti polkea kaksin jaloin, mutta liikkeelle päästiin

Lähetetty: 24.1.2006 15:05
Kirjoittaja ladaman87
weiwillä pyörittäminen auttaa asiaa joten oikeessa oot???
Lähetetty: 30.1.2006 16:24
Kirjoittaja =Shiguli=
Kumma. Minulla läks larva tulille -32 asteen pakkasella ekalla yrityksellä. Eikä oo ees veiville reikää.