Sivu 4/10
Lähetetty: 12.7.2006 23:10
Kirjoittaja Lada-Jussi
jaa tollai ne Lada 1300:set on maasta kadonnut, lieventävänä asianhaarana voidaan lukea se että teon tapahtuessa auto ei vielä ollut niin harvinainen kuin nyt. Toisaalta oliko toi oikeasti 1300 (VAZ-21011) koska videopätkissä näyttäisi että autossa ei ole korin ilmanpoistoritilöitä?
Lähetetty: 14.7.2006 22:10
Kirjoittaja ladasape
THI-900 kirjoitti:Ja se mitä puhutte, että menee tukkoon jos ei anna kierroksia, niin se on ihan tosi. Kyllä joskus pitää vähän antaa monoa. Joskus on tullu femmalla ajettua mittari pohjas varmaan jotain 170. Ja voi niitä ohitettavien ilmeitä.

Joo tuli tehtyy tossa viikko sitten kesäloma reissu ympäri eurooppaa, käytiin myös saksassa motarilla testaamassa paljonko nappis farkku kulkee. No n.170km/h se mittari näytti. ai niin moottori on 1500cc, 5v laatikko ja 2105:n perä. täys kuorma päällä!

Lähetetty: 20.7.2006 11:29
Kirjoittaja Qulle
Nyt ei oikeestaan oo enää väliä vanhan koneen oireet koska tiistaina käytiin nykäisemässä 1200:n mylly irti ja tänään illalla olis tarkoitus tuo 1500:n kammeta paikoilleen.
Onko öljynvaihdon, suodattimen vaihdon ja ketjunkiristimen tarkistuksen lisäksi jotain muita juttuja, jota kannattaisi käydä läpi ilmeisesti hetken seisseen koneen käyttöönoton yhteydessä?
Ilmeisesti kannattaa mutenkin ottaa nuo ensi kilometrin hieman hillitymmin ja kuunnella kuuluukos jotain outoa kolinaa koneesta... Ennen kuin aletaan tarjoamaan sitä kuuluisaa leipää laatokalle
Onkos muuten 1500:n kone yhtä suostuvainen jengan ottoon kuin nuo pikkulohkot?
Lähetetty: 20.7.2006 11:44
Kirjoittaja dJONY
Kyllä se 1500 kone kiertää... Itse testailin tuossa viikonloppuna että miten 1600 kiertää ja valoista lähdettäessä ykösell 50 vauhtia ja sit kakonen tupaan ja 95 vauhtia kiekato oli 7500 ois se enemmän varmaan kiertäny, mut alko jo kuulua sellasta ääntä... Ku en o ketjua tiukannu vuoteen...
Ja koneen vaihdossa kannattaa varmistaa että kaikki pultit on TIUKASTI kiinni, eikä sormikireydellä... Tosin onhan se sitten helppo ottaa pois ku loota lähtee irti ilman mitään avaimia kun paljain sormin irroittelee pultit... (kokemusta on)
Lähetetty: 20.7.2006 15:09
Kirjoittaja Kimmo86
Tuosta koneen vaihdosta että ennenkuin laitat sen "uuden" koneen paikalleen niin kannattaisi vaihtaa kaikki vähänkin vuotaneet tiivisteet.. Varsinkin stefat saattaa kovettua ja halkeilla seisonnan aikana. Omia kokemuksia; siinä mun ex-corollassa oli 100 th ajettu vaihtokone ja kampiakselin stefat oli aivan murusina. Kone oli vissiin seissy ajamatta jonkun tovin..
Ja samalla kun vaihtaa vaikkapa öljypohjan tiivisteen niin voi tarkistaa löytyykö alakerrasta mitään ylimääräistä..
Lähetetty: 20.7.2006 15:14
Kirjoittaja Qulle
Se öljypohjantiiviste pitäiskin vaihtaa... eikös sen saa koneen paikoillaankin ollessa vaihdettua?
Kun ei mittään ylimääräistä viittis tohon vaihtaa ennen kuin näkee että se käy ja kukkuu.
Tai toisaalta kyllähän sen pitäisi rokata, mutta kun on vain vähän aikaa tänään siihen perehtyä ja sitten ei tiedä taas milloin on aikaa niin kova on polte koittamaan kulkua

Järkevää varmaan olisi vaihtaa osa tiivisteistä...
Lada-Jussi kuinka kauan tää pata olikaan seissy siel sun farmillas???
Lähetetty: 20.7.2006 15:26
Kirjoittaja Kimmo86
Öljypohjan irrottaminen ei onnistu jos/ kun kone on jo paikallaan, koska se alapalkki ottaa kiinni

Lähetetty: 20.7.2006 15:52
Kirjoittaja Qulle
Kimmo86 kirjoitti:Öljypohjan irrottaminen ei onnistu jos/ kun kone on jo paikallaan, koska se alapalkki ottaa kiinni

Mjaa

Muistaakseni joku tiesi, että pikkusen moottori nostamalla pitäisi onnistua... Ei kai sitten onnistu.
Lähetetty: 20.7.2006 18:31
Kirjoittaja dJONY
Öljypohjan divarin vaihto onnistuu koneen paikalla ollessa AINAKIN PIKKUlohkossa, mutta v-mäinen homma...
Lähetetty: 20.7.2006 20:13
Kirjoittaja Kimmo86
No mitä itse olen tuota omaa 1500:sta tutkinut niin tosi ahdas paikka näkyy olevan.. Saa sen varmaan paikallaankin vaihdettua mutta vähemmällä kiroilulla selviää kun vaihtaa sen samalla kun pata on vielä irti..
Lähetetty: 20.7.2006 21:04
Kirjoittaja Lada-Jussi
ei se kone kovin pitkään seissyt pihassa, meniköhän koneen vaihdon jälkeen viikko kun tuli tohon pihaan, en nyt muista koska toi vaihto tapahtui. mutta ei kai paljon yli kuukautta ollut kone myynnissä
Lähetetty: 20.7.2006 22:56
Kirjoittaja Qulle
No niin, vituiksihan se meni

Päätin nyt kuitenkin ottaa landelle mukaan Mätänetistä öljypohjantiivisteen, joka olikin halpa (3,36). Pyysin tiivistettä 1500:n myllyyn ja sehän löytyikin suoraan hyllystä.
Sitten landelle noin 30km päähän ja eikun hommiin. Roudattiin kone nosturin alle ja alettiin vääntämään siihen palikkaa kiinni ja sitten otettiin öljypohjakin pois. Oli oikein tiivisteainetta korkkisen tiivisteen molemmin puolin, joten taisi olla turha irroitus... Nooh rapsuteltiin vanhat töhnät pois ja sitten kun alettiin uutta tiivistettä sovittaan niin eikös se tiiviste ollutkin väärä.
Antoivat kuitenkin mätänetissä sitten sen remmikoneen tiivisteen... hitsit niin ettei veri kiertänyt. Tuli 60km ajot sitten tällä halvalla bensalla ajettua miltei turhaan...
Tais loppua multa varaosien osto motonetista tähän.
...pikkasen korpeaa.
Lähetetty: 20.7.2006 23:07
Kirjoittaja Kimmo86
Motonetti vois kyllä haalia tonne varaosa puolelle vähän osaavampaa porukkaa eikä laittaa sitä apupoikaa sinne tiskin taakse.. No okei ehkä vähän kärjistetysti sanottu mutta ainakin Lahdessa jotkut myyjät on ihan pihalla..
Lähetetty: 21.7.2006 8:44
Kirjoittaja Lada-Jussi
sen 1,5:n entistä entinen omistaja on jotain remppaa siihen koneeseeen tehnyt, ilmeisesti ainakin ihan perus tiivisteiden vaihdot yms. ei varmaan kannata/tarvii hirveesti uutta laittaa.
Lähetetty: 21.7.2006 11:05
Kirjoittaja Qulle
Lada-Jussi kirjoitti:sen 1,5:n entistä entinen omistaja on jotain remppaa siihen koneeseeen tehnyt, ilmeisesti ainakin ihan perus tiivisteiden vaihdot yms. ei varmaan kannata/tarvii hirveesti uutta laittaa.
Taidat olla oikeassa. Ihan turhaa oli tuon öljypohjan irroittaminenkin mutta mistäs sen etukäteen tiesi ja tuli samalla mulkattua mitä pata oli syöny. Kaikin puolin hyvältä siellä näytti, ei siinä mittään.
Salon Autotarvikkeesta tilasin uuden tiivisteen hintaan 3,30, eli 5 senttiä halvemmalla muin motonetista.... Tulee maanantaiksi joten ens viikolla uusi yritys, kun on tuo jormakin tuosta otsalohkosta laskenut alemmas
Eli ens viikolla saadaan toivotavasti paketti kasaan ja kovaa ajoa juuri lomaksi
